(3) Termékpolitika: Márkázás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A világ legértékesebb márkájaként az Apple 185 milliárd dollárt ér, míg legközelebbi versenytársa, a Samsung a globális lista 30. helyét foglalja el, 21.
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Márkaépítés a gyakorlatban
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
ELEKTRONIKUS KERESKEDELEM
Az Internet elterjedése Lakossági felhasználás. Internet terjedése.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
A mobiltelefonok.
(3) Termékpolitika elemzése
Siker a tőzsdén 25. A kezdő tanfolyam befejező anyaga.  És mégis lehet kereskedni „inside day” esetén ! A két féle trendforduló: Bullish Bearish reklám.
A verseny - a piac alkotója
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Cég RegisztrálásaCég Regisztrálása > 1. Lépés > 2. Lépés > 3. Lépés > 4. Lépés | Céges Felhasználó Regisztrálása > 1. Lépés > 2. Lépés > 3. Lépés > 4.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Első törvény:Az elsőség törvénye Charles Lindberg volt az első, aki átrepülte az Atlanti Óceánt. Ki volt a második? Bert Hinkler Jobb elsőnek lenni, mint.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Vállalati arculat.
Microsoft CRM online Strén András
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Prémium Autóápolás.
Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
Innováció az oktatásban – innováció a gazdaságban Készítette: Szabó Gábor Szeged, szeptember 21.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Viniczai András, Café Connection Mit tesz a BTL a közösségi médiával? Vagy az ővele?
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
A magánbiztonsági szektor megérett a változásra, problémáink kulcsa a kezünkben van.
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Általános tanulságok a világ vezető márkáitól
Előadás másolata:

(3) Termékpolitika: Márkázás Marketingmenedzsment 2008

MÁRKA (BRAND) Ígéret: Mit ígér a márka? Termékjellemzők Hasznok Szolgáltatások Szerződés: Egyszerű és őszinte legyen! Hogyan fog a termék értéket adni és kielégülést eredményezni

Márkapozícionálás szintjei Termékjellemzők (pl. jó íz, új összetevők) Haszon (pl. fehérítő hatás) Hit és értékek (pl. egészséges, gyönyörű mosoly)

Jó márkanév Valamit sugall a termék előnyeiről, minőségéről Könnyű kiejteni, felismerni, emlékezni rá Megkülönböztető (nincs hasonló sem) Kiterjeszthető (többféle termékre is alkalmazható) Könnyen lefordítható idegen nyelvekre Jogilag levédhető (még nincs használatban)

Egykori márkanevek melyek köznevekké váltak Aspirin Nylon Kerosene Linoleum Yoyo Thermos Stb.

Márka szponzorálás lehetőségei Gyártó márka Kereskedelmi márka (Teszkó) Bérelt/Licence márka (pl. Calvin Klein, Armani, Disney, Scooby Doo, Lord of the Rings, Nickelodeon, Looney Tunes, etc.) Coca-Cola: 320 licencia 57 országban (1 milliárd $ értékű eladás évente) Társ-márka (pl. K&H + RTL Klub)

Márkafejlesztés Vonalbővítés (régi márka, de új forma, méret, íz, stb. bevezetése) Márkabővítés (régi márka új termékkategóriában) Multimárka (új márka régi termékkategóriában) Új márka (új márka, új termékkategória)

Márkafejlesztési stratégiák TERMÉKKATEGÓRIA RÉGI ÚJ MÁRKANÉV VONALBŐVÍTÉS (pl. új joghurtíz) MÁRKA-BŐVÍTÉS (pl. Heinz állateledel?) MULTIMÁRKA ÚJ MÁRKA (pl. Honda Acura)

Márkamenedzsment Promóció ($$$) Személyes tapasztalat ! Kipróbálás Kapcsolatba lépés a vállalattal (telefon, internet) Belső elkötelezettség létrehozása (dolgozók, disztribútorok képzése) Brand equity managers Erősségek és gyengeségek elemzése

Márka erősségeinek és gyengeségeinek vizsgálata Valóban nyújtja a hasznokat melyeket a vevők elvárnak tőle? Megfelelően van pozícionálva? Minden „kapcsolati pont” támogatja a márka kialakított pozícióját?

Brand Position(ing) Márka pozícionálás: Márka pozíció: Egyedi pozíció, amit egy márka elfoglal a piaci versenyben, hogy a vevők meg tudják különböztetni a többi terméktől. A pozícionálás a marketing-mix elemeinek gondos menedzselését foglalja magába. Márka pozíció: Az összes érzés, gondolat és attitűd amivel a vevő rendelkezik a vállalatról, annak termékeiről, s melyek a vállalattal való kapcsolat, tapasztalat vagy kommunikáció eredményeképpen jönnek létre.

Márkaérték (brand value) mérés Márka-Ár Trade-Off (BPTO) Helyettesítő termékeknél Márkaérték vs. Funkcionális Érték Conjoint elemzés Ha funkcionális eltérés is van a termékek között A márkát vagy a terméket fejlesszük? Pénzügyi Kimutatások Alapján Mekkora árrést lehet érvényesíteni? http://www.dobney.com/Research/Brand_equity_research.htm

Világ legértékesebb márkái (Interbrand, 2007) Coca-Cola (USA) 65mrd$ Microsoft (USA) 59mrd$ IBM (USA) 57mrd$ GE (USA) 52mrd$ NOKIA (Finnország) 34mrd$ Toyota (Japán) 32mrd$ Intel (USA) 31mrd$ McDonald’s (USA) 29mrd$ Disney (USA) 29mrd$ Mercedes (Németország) 24mrd$ Interbrand

Legtöbbet fejlődött márkák (2006-2007) Legtöbbet esett márkák (2006-2007) Google ZARA Apple Nintendo Starbucks NOKIA McDonald’s Audi BMW Burberry Ford GAP Kodak Pizza Hut Motorola Interbrand

„Nokia has rediscovered the theme of Demand Creation by focusing on simple, easy-to-use handsets that are sleek and stylish.” Interbrand

„The McDonald’s brand continues to reinvent itself in the face of changing consumer preferences towards healthy eating.” Interbrand

„The design credentials of the TT and the performance credentials of the R8 cascade throughout the entire Audi range and provide greater clarity to Audi’s overall positioning in the marketplace.” Interbrand