Az IKT szerepe a mai közoktatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Pályaválasztás 2014/15.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Nyílt napok látogatottsága
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE program a makói JAG-ban 2003/2004-ben.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
LKG és a KIT, LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kerekasztal résztvevői
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Forgatókönyv.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
6., 8. és 10. évfolyamos országos kompetenciamérés
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Online közösségek pedagógusoknak
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Az IKT szerepe a mai közoktatásban Digitális eszközök a tanórai és tanórán kívüli tevékenységben Sebőkné Orosz Katalin Leövey Klára Gimnázium és SZKI 2017.04.04.

Az elmúlt három év a Leöveyben

Az ENIS Az ENIS 4 fő kitűzése: A bevált példák elterjesztése Nemzetközi projektek támogatása Az Európai Bizottság programjaiban való részvétel Az élen járó iskolák további fejlődésének, illetve a kevésbé fejlett iskolákkal való együttműködésének ösztönzése, új szervezeti és pedagógiai megoldások kipróbálása

A Leövey az ENIS tagja – 2003. november részt vesz nemzetközi és hazai projektekben folyamatosan fejleszti az IKT integrálását és alkalmazását megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár-továbbképzési programok számára diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására

CELEBRATE a Leöveyben 2002. november – 2004. október

1. Tananyagok fejlesztése (2002. november-2003. szeptember) Biológia (Sebőkné Orosz Katalin) 1. Aktív transzportfolyamatok 2. Passzív transzportfolyamatok 3. A fotoszintézis fényszakasza 4. A fotoszintézis sötétszakasza Fizika (Závodszky Judit) 1. Egyszerű gépek 2. Fénytörés 3. Lencsék képalkotása Matematika (Bánhegyesi Zoltán) 1. Statisztikai adatok és ábrázolásuk 2. Statisztikai közepek 3. Adatok szóródása

2.1. A kipróbálás adatai (2003. november – 2004. május) 4 tanár, 8 tantárgy keretében, ~ 80 tanórán, (szakkörön, …) több mint 200 diákkal (~40%), 85 tananyagot (LO-t) próbált ki.

…és tapasztalatai diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; gyakorlat a IKT értelmes használatában; idegen nyelv gyakorlása; mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; Demoportál működési hiányosságai; némely anyag speciális szoftverigénye; némely anyag fordíthatatlansága; diákok rugalmassága; segítőkészsége;  tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése;

2.2 Újabb tananyagok születése (fordítás, átszerkesztés, készítés) Fordítás: 4 db, Átdolgozás: 1 db Új anyag: 7 db Latin gyakorlatok (Kauders Tamás) A növények magánélete (Sebőkné Orosz Katalin) Statisztikai gyakorló tesztek (Bánhegyesi Zoltán) A gráfokról dióhéjban Euler hídjai Sir William játékai Az utazó ügynök

Celebrate biológus szemmel avagy egy tanári innováció főbb lépcsői Sebőkné

A biológia és a szemléltetés A szemléltetés problémája: Látható, de nem esztétikus Nem látható, mert túl időigényes vagy túl gyors Nem látható, mert távoli Nem látható, mert túl nagy Nem látható, mert túl kicsi Csak statikusan lehet szemléltetni

A szemléltetés forradalma Láthatóvá tenni a láthatatlant

A szemléltetés forradalma Esztétikussá tenni a szemléltetést Dinamikussá tenni a szemléltetést Példa Rövidíteni a szemléltetés idejét

A szemléltetés forradalma Interaktívvá tenni a szemléltetést Példa – rávezetés Példa – összefüggések felismerése Példa – tudásellenőrzés Példa – problémafeladatok Példa - játékosság

Élethosszig tartó tanulás: tanároknak is Az első animációk Flash-programozás és az eredmény Digitális fényképezés Digitális filmkészítés Sablonok használata: Digitalbrain Hachette

Digitalbrain

Hachette

Flash-programozás

Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére 2004

Mi a SCALE? Egy eszköz, amely: Fejleszti a vitakészséget. Hozzáférhető a weben. Ösztönzi az együttműködésen és vitán alapuló tanulást. Láthatóvá teszi a vita elemeit, grafikusan ábrázolva azt. Megtanít, hogy a dolgokat több nézőpontból vizsgáljuk.

A SCALE kutatásfejlesztési program Résztvevő országok: Egyesült Királyság Franciaország Hollandia Finnország Portugália Magyarország

A vita mint oktatási módszer „Az újdonságok, újítások csaknem mindig átesnek a viták kereszttüzén. A lényeg mindenképpen ugyanaz: az igazság keresése. Ezért válhatnak a viták is fontos ismeretforrásokká.” (Zrinszky László) A vita mint oktatási módszer Fő célja a tanulás. Tanítja a kommunikációt és a tudásanyagot, amit vitat. Vitatkozók nemcsak állításokat fogalmaznak meg, hanem érvelnek is. Ehhez szükségük van adatgyűjtésre, felkészülésre.

Az oktató vita által a diákok: Motiváltabbak lesznek. Megtanulják a források, vélemények kritikus kezelését. Megtanulják tisztelni mások véleményét. Gondolkodásra kényszerülnek. Gyakorlatot szereznek információforrások kezelésében, az írásbeli, szóbeli érvelésben.

A DREW szoftver

A gráf:

A Zorka projekt: 2004

Mérjük meg a Földet! 2005

Mérjük meg a Földet!

Leövey a parlagfű ellen: 2004

Az SDT projekt: 2005 5 tanár 50 tananyag Kb. 100 tanuló Különböző tantárgyak és módszerek TIP/TAP

Köszönöm szépen a figyelmet!