7. A vasúti pálya szerkezeti elemei Dr. Timár András egyetemi tanár
A sínek rendeltetése, feladatai
Fa nyompálya
Vaslemezzel burkolt fa nyompálya 1767-ből (Richard Reynolds öntöttvas sínje)
Kettősfejű („ökörfejű – bull-headed”) sínszelvény
Mathias Demmer háromfejű sínje (1878)
Robert Livingston Stevens (1787-1856) sínszelvénye 1830-ból
A magyar vasutak Vignol rendszerű sínszelvényeinek fejlődése
A különböző sínrendszerek alkalmazásának kezdetei a MÁV vonalain
UIC 54 rendszerű sínszelvény
Hazai és külföldi Vignol sínszelvények keresztmetszeti adatai
Haarmann sínszelvény (36,3 kg;190 mm)
Az előregyártott betonlemezes közúti vasúti felépítmény-szerkezet tömbsínjének (54 kg/m) keresztmetszete
Darupálya sínszelvények
Az acél széntartalmának hatása a szakítószilárdság, a folyási határ és a nyúlás értékére
A sínacél szakítószilárdsága a szén- (C) és a mangán- (Mn) tartalom függvényében
A sínacélok mechanikai jellemzői az ötvözőelemek mennyisége alapján
A sínhengerlés folyamata két trió-hengerműben
Az edzett fejű sín keményedési zónái
A hőkezelés hatása a króm-mangán típusú ötvözött sínacélokra
A vasúti sín jelölése
7.2.0. Sínleerősítések
Közvetlen rendszerű, alátétlemez nélküli sínszeges sínleerősítés
Közvetlen rendszerű, alátétlemezes, sínszeges sínleerősítés
MÁV mellékvonali, közvetlen rendszerű síncsavaros sínleerősítés betonaljon, két fabetéttel
Kúpos vállú (H-jelű) síncsavar
Ékes-bordás alátétlemez talpfára
Machbeth féle rugalmas sínszeg
Rüping féle rugalmas sínszeges leerősítés
Skl 1 típusú szorítórugóval kialakított sínleerősítés
Skl 1 típusú szorítórugóval kialakított sínleerősítés
Skl 14 típusú (Vossloh) szorítórugóval felszerelt W 14 jelzésű sínleerősítés
Skl 14 típusú szorítórugóval kialakított W 14 jelzésű sínleerősítés szerelés előtt szerelten
A PANDROL cég „Fastclip” sínleerősítése
PANDROL „Fastclip” sínleerősítés szerelési fázisai
GEO rendszerű, MÁV fővonali sínleerősítés betonaljon
Skl 2 típusú szorítórugó