A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Logisztika alapvetések.
Készletgazdálkodás.
Teszt Eladási hely.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Forgóeszköz-gazdálkodás
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Készlet késztermékek, alkatrészek, kiegészítő termékek,
1. A vállalat működésében Ön anyaggazdálkodással foglalkozik
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
KÉSZLETEZÉS MENEDZSMENTJE
Készletgazdálkodás 5. Előadás.
V. A készletezés logisztikája
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Forgóeszköz-gazdálkodás
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Készítette / Author: Tuska Katalin
Forgóeszköz-gazdálkodás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Készletgazdálkodás 7.előadás.
Logisztika 6.előadás.
Készletgazdálkodás Miért az egyik legfontosabb feladat a vállalatoknál? Logisztika kontra pénzügy kapcsolata a VSZ-szel.
Miért keletkeznek készletek?. A készletezés 5 célja 1. lehetővé teszi a méretgazdaságosság elérését (Ikea távol-keleti termékek) 2. kiegyenlíti a keresletet.
A logisztikai vevőkiszolgálás Lipák Mária BGF KVIF 2009.
Mekkora készletet tartsunk?
Feladatmegoldás Készletgazdálkodás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A logisztika-menedzsment alapjai Lipák Mária BGF KVIFK február
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Just in Time.
Csatornamenedzsment 2. Dr. Kopcsay László.
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Kapacitás menedzsment
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Logisztikai alapfogalmak
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati Gazdaságtan
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Beszerzések hatékonyság növelése
Készletgazdálkodás mesterképzés.
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Kapacitástervezés.
Készletek – Állandó felhasználási mennyiség (folyamatos)
Készletek - Rendelési tételnagyság számítása -1
Előadás másolata:

A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK,

A logisztika 7M-je

A logisztika 9M-je (tk: o.)

A raktározás szerepe A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások- trade off Forrás: Lambert, D. M. – Stock, J. R. (in Szegedi Z., 1998). Termék Helyi „vevőkiszolgálás” szintje Rendelésfeldolgozási és információs költségek Ár Készlettartás költségei Szérianagyság költségei Reklám Szállítások költségei Raktározási költségek Logisztika Marketing

A sorozatnagyság költségei - azok a (termék gyártásával, beszerzésével vagy értékesítésével kapcsolatos) költségek, melyek változnak, ha változik a tételnagyság RÉSZKÖLTSÉGEI: -a termelésátállítás költségei, -az átállási idő költségei, -az ellenőrzés költségei, -az átállási selejt költségei, -a gyártásbeindítás kezdeti problémáival összefüggő költségek, -az átállás miatti kapacitáskiesés költségei, -az anyagkezelés, -mozgatás és -szállítás költségei.

- azt is megmutatják, mennyibe kerül számunkra, ha eltérő (kisebb vagy nagyobb) mennyiséget vásárolunk (mennyiségi rabatt).

Készlettartási költségek azokat a költségeket tartalmazzák, amelyek együtt változnak a készletszinttel -tőkebefektetés költsége, amely a vállalat alternatív költsége a tőkére vonatkozóan, -készletek járulékos költségei, mint a készletre vonatkozó biztosítás és adó, -a készlet kockázatának költsége, beleértve az elavulást, a káreseményt, a lopást és az áthelyezés költségeit, és -a kapcsolódó raktározási költségek.

A raktározás szerepe -a marketing célja az, hogy a marketingmix számára erőforrásokat allokáljon oly módon, hogy maximalizálja a cég hosszú távú hatékonyságát; -a logisztika célja viszont az, hogy egy (a marketing által előzetesen meghatározott) vevőkiszolgálási szint mellett minimalizálja a logisztikai összköltséget.

A minimum és a maximum elv alkalmazása a logisztikai teljesítmény kialakításában

A költségek közötti konfliktusok 1.7 ábra. Példák a költségek közötti konfliktusokra

Készletek felhalmozódásának okai szállítók  beszerzés, Alacsony egységköltség beszerzés  gyártás, Alacsony gyárt.ktg. gyártás  elosztás, Közel a vevőhöz, nagy tömegben elosztás  közvetítők (nagy- és kiskereskedők), Többszöri szállítás és magas bérktg. közvetítők  fogyasztók/felhasználók.