Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
Advertisements

A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Az Európai Unió Általános áttekintés.
Európai Unió.
Európai Unió.
2005. szeptember 28.. Történeti háttér Kiemelkedően magas menekültáradat Igény a menekülők szabályozott érkezése iránt.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió Valahol Európában…...
Az I. Világháború Békekötések.
A jogalkotás megváltozott rendje
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Az Európai Unió és Magyarország
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
©2007 European Parliament, Visits and Seminars Unit Európai Parlament 2007 Visits and Seminars Unit DG INFORMATION EUROPEAN PARLIAMENT.
Az Európai Unió a globális világban Készítette: Kozák Magdolna.
Készítette: Nagy Roland.  Európai Gazdasági és Monetáris Unió (EGMU)  Gazdasági és Monetáris Unió (GMU) Magába foglalja: - ktsgvetési és a gazdaságpolitikai.
Az Európai Unió története
Nyugat-Magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar
Úti okmányok.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
Webes változat, animáció nélkül !!!
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
1 Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
1914.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az Európai Unió országaiban élő külföldi állampolgárok
Európai ismeretek Tavaszi félév.
Az EURÓPAI UNIÓ (EU ismeretek)
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
Az Európai Unió.
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
Munkavállalás az Európai Unióban
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Szabadkereskedelmi társulások
Egészségi állapot Demográfia Horváthné Csolák Erika tanársegéd
1 Munkavállalás az EU/EGT tagállamokban - az EURES hálózat -
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
AMIT AZ UNIÓS MUNKAVÁLLALÁSRÓL TUDNI KELL. EUR opean E mployment S ervices.
2013. Jogalap Római Szerződés (1957) 237. cikk szerint „Bármely európai állam kérheti felvételét a Közösségbe. Maastrichti Szerződés (1992 írták alá,
Európai Uniós ismeretek Az európai integráció kialakulásának története.

Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A konvergencia kritériumok teljesülése az euro-zónán kívül
A szabadságon, a biztonságon és a jog érvényesülésén alapuló térség
Készítette: Dr. Domonkos Endre (PhD)
A II. világháború (1.) A háború első szakasza
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
ösztöndíj-tájékoztató
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Friedrich Ebert Stiftung Szociális párbeszéd és ipar 4.0 konferencia
Jogharmonizáció az Európai Unióban
Az MNB szempontjai a napon belüli elszámolással kapcsolatban
Előadás másolata:

Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC SCHENGENI EGYEZMÉNY Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC

Mi is az a Schengen? A schengeni egyezmény az Európai Unió (EU) első és harmadik pillérének része, amely elsősorban a belső határőrizet megszüntetését és a külső határok közös ellenőrzését jelenti. Az egyezménynek nem minden unióbeli ország a tagja, és vannak nem EU-beli tagjai is. Az egyezményt nem minden aláíró tagország alkalmazza.

Aláíró országok A schengeni egyezmény aláírói: -alkalmazza: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia -nem alkalmazza: Bulgária, Ciprus, Egyesült Királyság, Horvátország, Írország, Románia -nem EU tag, de alkalmazza: Izland, Norvégia, Svájc, Liechtenstein

Története A Saarbrückeni egyezményben 1984. július 13-án Németország és Franciaország megállapodott abban, hogy közös határukon fokozatosan felszámolják az ellenőrzést.  Később csatlakoztak hozzájuk a Benelux államok, így született meg 1985. június 14-én a Mosel folyó partján (Luxemburgban) a Schengeni egyezmény (SE) 1990. június 19-én szintén a luxemburgi Schengenben aláírták A schengeni egyezmény végrehajtásáról szóló egyezményt (SVE), mely 1993-ban lépett hatályba

Schengeni Információs Rendszer(SIS) A SIS egy kifinomult adatbázis, amelyet a schengeni tagországok hatóságai használnak a személyek és áruk bizonyos csoportjaival kapcsolatos adatok cseréjére. A schengeni mechanizmus lényegeként információs rendszert hoztak létre. Ez lehetővé teszi a határellenőrző és igazságügyi hatóságok számára, hogy információkat szerezzenek személyekről és tárgyakról.

A tagállamok által a schengeni együttműködés részeként elfogadott intézkedések a személyek ellenőrzésének eltörlése a belső határokon; közös szabályokat alkalmaznak az EU-tagállamok külső határain átkelő emberekre; harmonizálják a beléptetési feltételeket és a rövid távú tartózkodásra jogosító vízumokra vonatkozó szabályokat; fokozott rendőrségi együttműködés (beleértve a határokon átnyúló megfigyelés és üldözés szabályait); fokozott igazságügyi együttműködés gyorsabb kiadatási rendszer és a büntetőügyekben született ítéletek végrehajtásának átadása révén; a Schengeni Információs Rendszer (SIS) létrehozása és fejlesztése.

Schengeni értékelő ellenőrzés A taggá válás feltétele továbbá, hogy az érintett állam ún. schengeni értékelő ellenőrzésen essen át a határellenőrzés, az adatvédelem, a vízumkiadás, a rendőri együttműködés és a Schengeni Információs Rendszer területén. 

Schengeni acqius (schengeni joganyag) A végrehajtási egyezmény felhatalmazása alapján - az amszterdami szerződés hatályba lépéséig létező - Schengeni Végrehajtó Bizottság számos határozatot fogadott el, amelyek egy része a mai napig is hatályban van. A Tanács azonban sorban fogadja el azokat a normákat, amelyek fokozatosan kiváltják az egyezmény cikkeit és a Végrehajtó Bizottság határozatait. Ezt a folyamatot az egyezmény kiüresedésének nevezik.

SIS II. A második generációs Schengeni Információs Rendszer (SIS II) két rendeletből és egy határozatból álló jogszabálycsomag az egyezmény teljes SIS fejezetét váltja ki. Ma már ezek a szabályok mindegyike rendelet, irányelv, határozat stb. formáját ölti, és csak abból lehet tudni, hogy a schengeni jog továbbfejlesztéséről van szó, hogy a preambulum utal erre.

Dánia részvétele Bár Dánia aláírta a schengeni megállapodást, maga dönthet arról, hogy az EU keretében az EK-Szerződés IV. címéhez kapcsolódóan hozott új intézkedéseket alkalmazza-e vagy nem, és ez azokra az intézkedésekre is érvényes, amelyek a schengeni vívmányok továbbfejlesztéseként jöttek létre. Mindazonáltal Dániára is kötelezőek bizonyos intézkedések a közös vízumpolitika keretében.

Írország és Nagy-Britannia részvétele 1999 márciusában Nagy-Britannia kérte, hogy együttműködhessen a schengeni rendszer egyes vonatkozásaiban, mégpedig a büntetőügyekben folytatott rendőrségi és igazságügyi együttműködésben, a kábítószerek elleni küzdelemben, valamint a SIS-ben 2000 júniusában Írország is kérte, hogy részt vehessen a schengeni rendszer egyes vonatkozásaiban, amelyek nagyjából megfeleltek a Nagy-Britannia kérelmében szereplő területeknek

Kapcsolatok harmadik országokkal: közös alapelvek Ezekre az országokra vonatkozóan az együttműködés a következő elemekre terjed ki: részét alkotják annak a területnek, amelynek belső határain nem végeznek ellenőrzéseket; alkalmazzák a schengeni vívmányok rendelkezéseit, valamint az ezek értelmében elfogadott, a schengeni rendszerhez kapcsolódó okmányokat; bevonják őket a schengeni rendszerhez kapcsolódó okmányokat érintő döntésekbe.

Kapcsolatok Izlanddal és Norvégiával Svédországgal, Finnországgal és Dániával együtt Izland és Norvégia a skandináv útlevélunióhoz tartozik, amely eltörölte a belső határokon történő ellenőrzéseket.  Izland és Norvégia 1996. december 19. óta vesz részt a schengeni megállapodások továbbfejlesztésében. Bár nem rendelkeztek szavazati joggal a Schengeni Végrehajtó Bizottságban, véleményt és javaslatokat fogalmazhattak meg.

Svájc és Liechtenstein részvétele Az EU megállapodást kötött Svájccal a schengeni térségben való részvételéről, ennek nyomán Svájc 2008. december 12-én csatlakozott. Ugyanolyan társult jogállást élvez, mint Norvégia és Izland. Liechtensteinnek a schengeni térségben való részvételéről 2008. február 28-án írtak alá jegyzőkönyvet.

Magyarország a schengeni együttműködésben 2007. november 15-én az Európai Parlament jóváhagyta Magyarország csatlakozását a schengeni övezethez  2007. december 21-étől megszűnt az állandó határellenőrzés a magyar–osztrák, a magyar–szlovén és a magyar–szlovák határon Eközben megszigorodik az ellenőrzés a magyar– horvát, a magyar-román, a magyar–szerb és a magyar– ukrán határokon. 

Magyarország határai Magyarország határszakaszai közül a schengeni szerződés hatálybalépését követően:  „ belső ” határnak minősül, ezért megszűnik a határellenőrzés a magyar-osztrák, a magyar- szlovák és a magyar-szlovén határszakaszon, –  „külső” határnak minősül, ezért változatlan marad a határellenőrzés rendje a magyar-ukrán, a magyar- román, a magyar-szerb és a magyar- horvát szakaszon. 

Irodalomjegyzék: http://europa.eu/legislation_summaries/justice_freed om_security/free_movement_of_persons_asylum_im migration/l33020_hu.htm http://schengen.magyarorszag.hu/schengenovezet.ht ml Horváth Zoltán: Kézikönyv az Európai Unióról(2007)

Köszönöm a figyelmet!