VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
Ázsiai Egyetemek Környezettervezés Vinkó Anna és Donka Sándor gyűjtése.
Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A magyar felsőoktatás és a nemzetközi hallgatói mobilitás
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Magyarországi diákok az erdélyi felsőoktatásban Készítette:Szilágy Enikő.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
N. Tóth Ágnes egy. doc. Erasmussal Szombathelyen Mit tapasztal nálunk a külföldi hallgató? AVAGY Mire készüljön a magyar, ha külföldi egyetemre pályázik?
Savaria Egyetemi Központ Nyugat-magyarországi Egyetem University of West Hungary – Campus Savaria.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
EISZ Elektronikus Információszolgáltatás melléklet a Bevezetés a pedagógiai tájékozódásba című ELTE jegyzethez.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
1 Üzleti Képzések Angol Nyelven Vezetés és Szervezés mesterszak Master of Sciences in Applied Management.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Adatbázis fejlesztés a technológia transzfer és a pályázati tevékenység elősegítésére Dr.Debreczeni Ferenc.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
1 A Hungary for FP6 projekt a bemutatása Dr. Groó Dóra Tudományos és Technológiai Alapítvány.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
TÁMOP E-13/1/ KONV A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Makovecz Program – az első év tapasztalatai
Debreceni Egyetem Fizikai Intézet.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A „Nemzetköziesítés” irányai a Debreceni Egyetemen Dr. Jenei Attila

TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Jelenlegi helyzet Debreceni Egyetem országos szerepe a külföldi hallgatók képzésében Saját hallgatóink külső mobilitása (Erasmus, Campus Hungary stb.) Angol nyelven akkreditált szakok száma, népszerűsége Külföldi hallgatók számának növekedési üteme

Angol nyelven akkreditált szakok (28) TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Angol nyelven akkreditált szakok (28) Dentistry Mathematics, BSc Medicine Chemistry, BSc Pharmacy Physics, BSc Agricultural Engineer MSc Electrical Engineering, BSc Applied Mathematics, MSc Software Information Technology, BSc Chemistry, MSc BA in Management and Business Administration Mathematics, MSc Chemical Engineering, BSc Animal Science, MSc BSc in Physiotherapy MSc in Public Health BSc in Public Health Master of Business Administration Business Information Technology, BSc MSc in Food Safety and Quality Engineer Sciences Engineering Information Technology,BSc Complex rehabilitation, MSc Software Information Technology, MSc Molecular Biology MSc International Economy and Business, MA MSc In Sustainable Animal Nutrition and Feeding Biology, BSc

Hallgatók létszáma (DE TEK) TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Hallgatók létszáma (DE TEK) év létszám 2007 30 2008 140 2009 211 2010 273 2011 342 2012 391

Hallgatók létszáma (DE OEC) TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Hallgatók létszáma (DE OEC) év létszám 2007 1319 2008 1635 2009 1728 2010 1927 2011 2111 2012 2252

A Projektben megvalósítandó célok TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 A Projektben megvalósítandó célok A kreditelismerés eszközrendszerének átvizsgálása és egységesítése Cél: a mobilitási hajlandóság növelése Szükséges a kreditelismerés hatékonyságának növelése, az eljárások egyszerűsítése és átláthatóbbá tétele, intézkedési tervek kidolgozása. A partnerkapcsolatok egységesítése, a bilaterális szerződések áttekintése Mobilitási portál

A Projektben megvalósítandó célok TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 A Projektben megvalósítandó célok A Nemzetközi Szolgáltatás Fejlesztés megalapozása Nemzetközi képzési tartalmak, szolgáltatások kialakítása, fejlesztése Nemzetközi képzési környezet fejlesztése Intézmények külföldiek körében történő népszerűsítése Új nemzetközi együttműködések kialakítása, hálózatosodás

TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 A Debreceni Egyetem hallgatókat toborzó ügynökségeinek és hivatalos irodáinak hálózata világszerte Hallgatók a világ 108 országából ~3000 külföldi hallgató 9 hivatalos iroda és 186 toborzó ügynökség

Nemzetközi együttműködésének kialakítása, hálozatosodás TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Nemzetközi együttműködésének kialakítása, hálozatosodás University Office – branding of Debrecen University Ügynökhálózat helyi szervezése Ügynöki látogatások szervezése Magyarországra Magyar egyetemek elismertségének fokozása a távol-keleti piacon Felsőoktatási intézmények közötti együttműködés növelése (hallgatói és oktatói csereprogramok, közös kutatások, tudás-transzfer) Shared-degree programok egyeztetése és egyetemek közti kapcsolatok kialakítása Magyarországi intézmények népszerűsítése Hallgatók dokumentumainak ellenőrzése, továbbítása Felvételi vizsgák szervezése Vásárokon való szerepelés Weblap üzemeltetése Hallgatók létszámának növelése

Intézmények külföldiek körében történő népszerűsítése TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Intézmények külföldiek körében történő népszerűsítése ICEF NAFSA EAIE IEFT Kína Nigéria GETEX Dubai Agent country representation at ICEF

TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Nemzetközi képzési tartalmak, szolgáltatások kialakítása, fejlesztése- mobil applikáció 1) UNIDEB Applikáció - promociós céllal készül a leendő diákok illetve érdeklődők számára - Professzionális letisztult design - Film illetve fotósorozat készítése a felülethez 2) HALLGATÓI felület - regisztrált hallgatók számára elérhető - Személyre szabott, csak Neptun belépéssel indítható - Alapadatok Debrecenről (Városról, látnivalók, éttermek, telefonszámok stb.) - az UNIDEB Applikációval való szinkronizálás a második ütemben IDŐZÍTÉS: - Interaktív Weblap tesztelése - UNIDEB Applikáció tesztelése indul - UNIDEB Applikáció indul, HALLGATÓI Applikáció fejlesztése

Nemzetközi képzési környezet fejlesztése TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Nemzetközi képzési környezet fejlesztése Kapcsolódás a Campus Hungary Programhoz Adminisztratív munkatársak angol nyelvű képzése Tantervfejlesztés Nemzetközi akkreditációs anyagok kidolgozása Angol nyelvű nyomtatott kiadványok készítése, lektorálása, nyomdai kivitelezése- az intézményt bemutató, reprezentatív kiadványok Elektronikus felületek fejlesztése Reklám jellegű tevékenységek Kapcsolatrendszer fejlesztése és a képzések nemzetközi színvonalának emelése Munkaszervezet működtetése, adminisztratív háttér biztosítása

Az alprojekt számszerűsíthető eredményei TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Az alprojekt számszerűsíthető eredményei Intézményi együttműködések, szövetségek száma : Erasmus 10 bilaterális szerződés Képzésbe/átképzésbe bevont személyek száma (képzők képzése): AGTC 5 fő,TEK 60 fő Képzést/átképzést sikeresen elvégzett személyek száma (képzők képzése): AGTC 4,TEK 45 Új, intézményesített nemzetközi partnerek száma: OEC 2 db,TEK 8 db

Köszönjük figyelmüket! TÁMOP-4.1.1-C-12/1/KONV-2012-0013 Köszönjük figyelmüket!