1 A közgazdaságtudományi és a gazdaság- és szervezéstudományi doktori iskolák hazai kontextusaihoz (jórészt a www.doktori.hu adatbázis alapján)www.doktori.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A doktori iskolák akkreditációja – 2009 Munkaanyag vitája Bazsa György, a MAB elnöke DI vezetők országos fóruma Budapest, október 16.
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
PhD fokozatok nyomában adatok és javaslatok
Felsőoktatási felvételi tájékoztató
Felvételi jelentkezések I.
Intézményfejlesztési Terv
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Tudástérkép ELTE. Felhasznált adatok Tudományos pályázatokban részt vevők nevei Intézményi egységek, amelyekhez a pályázók kötődnek Elnyert támogatások.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar Nyílt Nap december 18. Tanulmányi és Információs Központ: Kongresszusi terem.
Bazsa György a MAB elnöke Aktuális feladatok a doktori képzés és fokozat, a doktori iskolák ügyében Az Országos Doktori Tanács ülése Budapest, április.
A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”
Fontos tudnivalók a doktori (PhD) védésről
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
A TURIZMUSKUTATÁS HELYZETE MAGYARORSZÁGON
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola tanévnyitója Gazdálkodás és Szervezéstudományok Doktori Iskola szeptember 11.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A DPR felmérések aktuális kérdései Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Sándorné dr. Kriszt Éva rektor Budapesti Gazdasági Főiskola.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
A háború és a modern fegyveres erő
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Az IKT-metria mérőeszköz
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Doktori iskolák törvényi megfelelésének értékelése Új doktori iskolák akkreditációja Tapasztalatok és feladatok Bazsa György a MAB elnöke Országos Doktori.
A neveléstudományi doktori képzés helyzete és feladatai Bazsa György, a MAB elnöke Kutatás, képzés, tudomány Debrecen, június 29.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Kvantitatív módszerek
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A félévi tanulmányi munka bemutatása 2014/2015. Összeállította: Kovács Tibor.
Kutatóegyetemi Program a Debreceni Egyetemen Fésüs László a DE Kutatóegyetemi Koordinációs Tanács elnöke.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
A doktori képzés aktuális kérdései Doktoranduszok Országos Szövetsége Szombathely © dr. Kocsis Miklós.
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel,
Megyei statisztikai profil a Smart Specialisation Strategy (S3) megalapozásához - Csongrád megye Szeged, Dr. Makra Zsolt.
Hogyan legyünk eredményesek?
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Kétszintű érettségi 2018 május
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

1 A közgazdaságtudományi és a gazdaság- és szervezéstudományi doktori iskolák hazai kontextusaihoz (jórészt a adatbázis alapján) Bazsa György, a MAB előző elnöke MTA Közgazdaságtudományi Bizottsága Budapest, december 13.

2 Nagyon pozitív, példaértékű és követendő kezde- ményezés, ill. aktus: remélhetőleg teljesítményt és minőséget növelő következményekkel. (Javaslat a IX. osztálynak?!) AZ MTA bizottsági tárgyalás „legitimációja”: az MTA köztestületi tagság és az MTA doktora cím feltétele a PhD tudományos fokozat. (Azaz: miből lesz a cserebogár?)

3 Adatok a magyar közgazdaságtudományról 13 akadémikus 87 MTA doktor (gazdálkodástudomány: 0) – [kb. 4%] 901 új PhD fokozat - ? korábbi CSc 3 dr. univ CSc kapott átminősítést PhD-ra 15 egyetemi + 4 főiskolai (köz)gazd.tud. kar + 5 üzleti főiskola 13 egyetem 18 doktori iskola (köztük 13 egy tudományágas) Az MTA Közgazdaságtudományi bizottság 43 tagja közül 33-an szerepelnek a adatbázisban. MTA Közgazdasági és Regionális Kutatóközpont Magyar kiadású folyóiratok sokasága (vs természettudományok) Könyvkiadás: varietas delectet vs (sok) minden megjelenik M. Közgazdasági Társ., M. Közgazd-tud. Egyesület, …

8 felsőoktatási képzési terület11 MTA tudományos osztály társadalomtudományokIX. Gazdaság- és jogtudom. bölcsészettudományok I. Nyelv- és irodalomtudomány II. Filozófiai és történettudomány agrártudományokIV. Agrártudományok orvos- és egészségtud-okV. Orvosi tudományok műszaki tudományokVI. Műszaki tudományok természettudományok III. Matematikai tudományok VII. Kémiai tudományok VIII. Biológiai tudományok X. Földtudományok XI. Fizikai tudományok művészetek hittudományok

Társadalomtudományok képzési terület 8(+2) képzési ága (DI alap) MTA IX. Gazdaság- és jogtudományok osztály 10 tudományos bizottsága gazdálkodás- és szervezéstudományokGazdálkodástudományi biz. közgazdaságtudományokKözgazdaságtudományi biz. állam- és jogtudományokÁllam- és jogtudományi biz. hadtudományokHadtudományi biz. politikatudományokPolitikatudományi biz. regionális tudományokRegionális tudományok biz. szociológiai tudományokSzociológiai tudományos biz. média- és kommunikációtudományok közigazgatás tudományok (NKE) rendészeti tudományok (NKE) Emberi erőforrások gazdaságtana biz. Nemzetközi és fejlődéstanulmányok biz. Statisztikai és jövőkutatások biz.

6 Mit elemezzünk, hasonlítsunk, milyen körben? DI-k száma / tudományterület, tudományága TT-ok száma (1 TT  1 DI) [aktív témavezetők!] TT/tv-k tud. teljesítménye (DSc, scientometria, MTMT) felvett doktoranduszok száma (1000/1300-ból – ODT) a fokozat követelményei: cikkszám, folyóiratlista megszerzett PhD fokozatok száma / év (külön a DI doktoranduszai és az egyéni felkészülők) a fokozatok minősítésének aránya (scl, cl, r) a jelentkezők és a fokozatot szerzők életkora a fokozatszerzés időigénye (értekezés + bírálat + okl.). a DI, mint szervezet (school) működése: képzés, kuta- tás-értékelés, rendezvények, friss honlap, külföldi bírálók finanszírozás (állami + saját forrás szerzés)

A 171 DI és törzstagjaik száma tudományáganként elméleti orvostud filozófia 653 gazdálk./szerv. tud fizika 6109 klinikai orvostud földtudomány 6105 biológia kémia 6157 állam- és jogtud állattenyésztéstud. 537 informatika anyagtudomány 528 művészetek 779 hittudomány 538 irodalom 8173 gépészeti tudomány 447 növényterm./kertészet 8111 gyógyszerésztud. 422 nyelvtudomány 890 matematika/számítást történelem 886 neveléstudomány 438 környezettudomány 776 pszichológia 433 közgazdaságtud.750 regionális tudomány 419 … van folytatás

Társadalomtudományok képzési terület 8 (+2) képzési ága (DI alap) DI #Egyetemek közgazdaságtudományok 4+3 BCE 2, CEU, DE, PTE, SZTE, AGYE gazdálkodás- és szervezéstud-ok 10+2 BCE 2, BME, DE, KE, ME, NYME, PE, PTE 2, SZE, SZIE állam- és jogtudományok 8+1 DE, ELTE, KRE, ME, PPKE, PTE, SZE, SZTE, AGYE hadtudományok 1NKE politikatudományok 2+3AGYE, BCE 2, ELTE, PTE regionális tudományok 1+3DE, PTE, SZE, SZIE szociológiai tudományok 2+1BCE, ELTE, SE média- és kommunikációtudományok 1BCE közigazgatás tudományok (NKE) 1 (?)NKE (?) rendészeti tudományok (NKE) 1 (?)NKE (?) 29+13TT-ok átlagos száma: 8,3 / DI

9

10 PhD fokozatszerzések(korábbi) sikeres sikertelen Kémiai tudományok Biológiai tudományok Irodalomtudományok Fizikai tudományok Nevelés- és sporttudományok 541 !!!15 Történelemtudományok Nyelvtudományok Klinikai orvostudományok Földtudományok Matematika- és számítástud Elméleti orvostudományok Gazdálkodás- és szervezéstud Multidiszciplináris orvostud Közgazdaságtudományok Hadtudományok 243 (1 DI !)11 Állam- és jogtudományok 191 (8 DI !) 0 Növényterm. és kertészeti tud Pszichológiai tudományok

11

12

10 DSc adataiKözleményHivatkozások forrás:MTMTátlagtól - igátlagtól -ig Tudományos közlemény nemzetközi hazai id. ny magyar Könyv id. nyelv magyar ny Összes közl Imp. faktor 4, ,5 Idézet Hirsch index 9,

Hivatkozást megadó TT-ok aránya %-ban élelmiszertud. 100 vegyészmérn. t. 100 gyógyszertud. 100 regionális tud. 100 elméleti orvost. 98 biológia 98 állatorvosi tud. 97 kémia 97 fizika 95 klinikai orvost. 91 környezettud. 90 sporttud. 88 közlekedéstud. 88 földtud. 85 egészségtud. 83 filozófia49 történelem43 erdészeti & vadg.43 építészmérnöki t.43 építőmérnöki t.39 katonai műszaki t.38 politikatud.33 néprajz & kult.antr.33 irodalom30 állam- és jogtud.28 hadtud.26 művészettört.21 hittudomány21 művészetek10 gépészeti tud.83 növénytermesztés80 anyagtudomány79 villamosmérnöki t.74 informatika74 matematika73 agrárműszaki t.72 állattenyésztési t.68 gazdálk.& szerv.t.67 pszichológia61 szociológia60 neveléstud.58 nyelvtud.56 közgazdaságtud.53

fizika 965 elméleti orvost. 954 kémia 919 biológia 673 sporttud. 609 regionális tud. 567 gyógyszertud. 548 klinikai orvost. 540 egészségtud. 451 néprajz 423 állatorvosi tud. 407 élelmiszertud. 390 környezettud. 376 vegyészmérn. 368 matematika 361 politikatud.356 pszichológia316 művészetek316 irodalom275 földtud.264 informatika263 növényterm.259 nyelvtud.243 történelem236 neveléstud.230 villamosm. t.217 művészettört189 építőmérn. t.181 közgazdaság175 erdészeti tud.167 állam-/ jogtud. 166 építészmérn. 164 szociológiai tud. 158 gépészeti tud. 156 közlekedéstud. 155 anyagt./ technol-k 150 agrárműszaki tud. 150 katonai műsz. tud 150 állattenyésztési t. 142 filozófia 120 gazdálkodás- és szervezéstud. 106 hittudomány 92 hadtudomány 79 DI törzstagok cikkeire kapott hivatkozások átlaga

Doktori pályázók korábbi impakt átlagai MTA osztályonként XI. Fizikai 220 V. Orvostudományi 180 VIII. Biológiai 113 VII. Kémiai 108 X. Földtudományi 45 IV. Agrártudományi 44 III. Matematikai 16 VI. Műszaki tudományi 15 II. Filozófia-történelem1 I. Nyelv- és irodalomtudományi0 IX. Gazdaság és jogtudományi0 Átlag 91 Változott!

Highest impact factors of 165 „ECON” journals J ECON LIT5.243 Q J ECON4.756 J ACCOUNT ECON3.844 NBER MACROECON ANN3.167 J FINANC ECON2.723 J ECON PERSPECT2.677 ECON POLICY2.250 ECONOMETRICA2.215 J POLIT ECON2.196 AM ECON REV1.938 ECON GEOGR1.892 J HEALTH ECON1.778 HEALTH ECON1.775 ECON SOC1.684 J LAW ECON1.518 RAND J ECON1.500 J ECON GROWTH1.367 J IND ECON1.327 BROOKINGS PAP ECO AC1.308 J LAW ECON ORGAN1.308 ECON J1.295 REV ECON STUD1.293 WORLD BANK ECON REV1.270 REV ECON STAT1.266 J LABOR ECON1.260 ECOL ECON1.230 J INT ECON1.225 J BUS ECON STAT1.192 J ENVIRON ECON MANAG1.157 J MONETARY ECON1.154 CHINA ECON REV1.143 J ECONOMETRICS1.135

18 Doktori iskolák, mint szervezetek működése DI vezető és a tanács rendszeres (együtt)működése A DI program megfogalmazása, elemzések, stratégiaalkotás Javaslat új TT-okra; témák/témavezetők, oktatók/tematikák „akkreditálása”, éves aktualizálása. Felvételi vizsgák lebonyolítása, javaslat felvételre, témavezetőre A képzés szervezése (magyar, angol), minőségbiztosítása Doktoranduszok + témavezetők (fél)éves értékelése Doktoranduszok publikációi, részvételük konferenciákon Doktoranduszok segítése külföldi szemeszterekhez, nyelvtudáshoz Értekezések előzetes (munkahelyi) vitája. Fokozatszerzésre jelentkezések véleményezése, javaslat hazai és külföldi bírálókra, bizottságokra – ütemtart(at)ás az eljárásban Szakmai rendezvények, fórumok: szervezés és részvétel DI honlap és adatbázisok rendszeres aktualizálása (Saját kiadvány, folyóirat – nem jó irány!) Plusz források szerzése, felosztása és felhasználása

19 Köszönöm a felkérést és a figyelmet!