Alfred Adler individuálpszichológiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lukács Oktatási Központ -
Advertisements

Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
Társismeret.
A személyiség.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A harmadik erő elméletei
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Vallásantropológia rítus, totem, tabu, mágia, mítosz
Önismeret Horváth Renáta.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A „közbülső változók” bevezetése
Gordon W. Allport vonáselmélete
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Személyiséglélektan I.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
MOTIVÁCIÓ.
Én-pszichológia 1930-as évektől
Fenomenológiai megközelítés
A személyiség pszichikus struktúrája
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Alfred Adler individuálpszichológiája
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Az ember egszisztenciális szükségletei és a karakterből eredő, különböző szenvedélyek Erich Fromm.
A lehetséges énképek.
Kultúra és Szocializáció
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A konstruktivista pedagógia alapjai
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Serdülők céljai, tervei, pályaválasztás serdülőkorban
CARL ROGERS
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
Már ezerszer megmondtam…!
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
A pszichikumról általában
Érték és etika a szociális munka gyakorlatában / F. Loewenberg-R
Pedagógiai személyiségértelmezések
Egyéb dinamikus elméletek
A pszichológia mint tudomány
Temperamentum, öröklés, szociobiológia
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Éntudat – identitástudat - énkép
A lélektan fogalma, szerepe világunkban
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
A lelki egészség védelme az iskolában
Pszichológiai Ismeretek
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A KOGNITIVIZMUS HATÁSA A SZEMÉLYISÉG TANULMÁNYOZÁSÁRA.
Személyiségfejlődési zavarok
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Jó gyakorlatok egy somogyi faluban
PSZICHOPATOLÓGIAI ALAPFOGALMAK: Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Szorongásos és depresszív állapotok jellemzői Lajkó Károly SZTE, Pszichiátriai.
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Egyéb dinamikus elméletek
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
ÖNISMERET.
Fenomenológiai megközelítés
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Alfred Adler individuálpszichológiája

Individuálpszichológia Az ember egyediségét és egységét hangsúlyozza. Az első pszichoanalitikus elmélet, mely a személyiség és a viselkedés társadalmi meghatározóival foglalkozik. Az ego-pszichológia előrevetítése.

Adler alapfeltevései a személyiségről A társadalmi késztetések a legfőbb motiváló erők A szociális érdeklődés velünk születik Életstílusunk egyediségünk jegyeit hordozza a kreatív-én: nem az ösztönök céljait szolgálja, hanem a személyes életstílus alakítását, beteljesítését Az ember tudatos lény, a tudatos szféra a személyiség központja!

A személyiség dinamikája Kisebbrendűségi érzés: ösztönzi a cselekvést Kompenzáció elve Fölényre törekvés: önmegvalósítás, önmagunk kiteljesítése, minden motiváció alapja Cél: a tökéletesség (superego!)

A személyiség fejlődése Életstílus: út, ami a célhoz (fölény) vezet Egészséges életstílus: alkalmazkodás, fejlődés, jó kapcsolatok, értelmes célok Hibás életstílusok Kreatív-én: Az öröklött nyersanyagból és élményeinkből teremtjük önmagunkat

Fiktív finalizmus Az embert inkább a jövőt illető várakozásai motiválják, semmint a múltbeli események. Ezek a tulajdonképpeni céljaink, nincsenek benne valóságosan a jövőben (fiktívek), hanem jelenleg, itt és most a tudatunk szubjektív valóságában léteznek, mint ideálok, törekvések.

A születési sorrend befolyása Az elsőszülött A másodszülött vagy középső A legkisebb Az egyke

Hibás fejlődés fogyatékos gyermek – kudarcra ítéltnek érezheti magát, de kompenzálhat is elrontott (elkényeztetett) gyermek – nem alakít ki közösségi érzést, egocentrikus elhanyagolt gyermek – életstílusában a társadalomellenesség, bosszúállás vágya uralkodhat