Reklámpszichológia Kutatási módszerek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

MIKROÖNTÖZÉS Lényege: a berendezés kis nyomáson (
Szociális munka a börtönben
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Az észlelés kulturális eltérései A valóság alternatív nézetei.
Tevékenység alapú költségszámítás
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
Változók és változatlanok Változók:Változók: Új (vagy első) hálózat Új (vagy első) termék MunkatársakTermékfelhasználók Változatlanok: Azok a törvényszerűségek,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
Fókuszcsoportos interjú története A fókuszcsoportokat, mint piackutatási technikát először az 1920-as években említik A szociológián belül: 1940-es években.
Márton Sándor: A Campus-lét online-survey válaszadóinak szocio-kulturális jellemzői „CAMPUS-LÉT” A DEBRECENI EGYETEMEN: CSOPORTOK ÉS CSOPORTKULTÚRÁK Műhelykonferencia.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
A külső környezet elemzése
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Borbély Tibor Bors- Pecze Mariann
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Alkalmazott K+F és az innovációs projektek értékelési módszerei Dr. Balogh Tamás Gazdasági és Közlekedési Minisztérium MTA-GKM értékelési konferencia Budapest,
Van-e helye az értékelésnek a társadalomtudományban? Pléh Csaba BME-MTA Előadás az értékelés konferencián, GKM-MTA, 2007 április 25.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
E-learning Kovácspál Eszter.
Kontinuitás és változás
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
SUPERBRANDS B2B ELŐADÁS
A komplex tehetségfejlesztő program
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Menedzsment modul – Marketingkutatás – 3. előadás
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
A támogatott lakhatás kihívásai
A geotermális energia felhasználásának társadalmi alapjai – különbségek, párhuzamok Pap Norbert – Végh Andor.
Előrejelzés Összeállította: Sójáné Dux Ágnes. Előrejelzés Az időbeli folyamatok elemzésének segítségével lehetőség nyílik a korábban láthatatlan trendek.
Piackutatás Kvalitatív módszerek. Piackutatás A piackutatás az áru fogyasztóinak vagy potenciális fogyasztóinak viselkedési szándékainak, viselkedésének,
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Fókuszcsoportos interjú
Emberpiac a Moszkva téren
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Reklámpszichológia Kutatási módszerek

A kvalitatív versus kvantitatív módszerek Miért? Hogyan? Milyen? Kis minta Több, rugalmas módszer Mélységek, megértés A moderátor készségeitől függ Kvantitatív Mennyi? Nagy minta Kisszámú egységes módszer Számszerűsít, előrejelez A kivitelezőtől kevéssé függ

Kvalitatív módszerek Mire használjuk? Pl. Változó piacstruktúra Új piacok Új termékek Márkákat megkülönböztető dimenziók feltárása Fajtái: Csoportos interjú Egyéni mélyinterjú Megfigyelés

Csoportos interjú Mikor ne használjuk? Nagyon bizalmas téma Erős társadalmi nyomás Önéletrajz fontos Komplex pszichoszociológiai kérdés Célminta nehezen összeszervezhető

Csoportos interjú: előnyök és hátrányok Kevesebb szorongást okoz mint az egyéni helyzet Sok spontán válasz Demonstrálja az egyéni különbségeket Kreativitást növeli Szóhasználat, sajátos attitűd megfigyelhető Trs., kulturális nyomás megfigyelhető Hátrányok Megdermedhet a légkör Öszinteség csökken Kissebbségi álláspont elsikkadhat Perspektívát veszíthet

Csoportos interjú: moderátor szerepe Lényegi kérdések felé terel Elmélyedést segíti Megfigyeli a csoportdinamikát Megfigyeli a non-verbális kommunikációt Megfelelő légkört teremt Felmerülő problémák Domináns válaszadó Anekdotázás Semmitmondó tömör válaszok

Speciális interjú csoportok Minicsoport (3-4 fő) Bizalmas téma Életpálya fontos Serdülők Hosszú csoportos interjú (3-4 óra) Fontos a csoporttá alakulás Időigényes projektív módszerek Komplex kérdések mélységekben Sok stimulusanyag Visszahívott csoport Tapasztalatszerzés Először általános attitűd, aztán fókuszálás

Speciális interjú csoportok Sensitivity panel Technikailag kiképzett Csoport Őszinte reakciók Feltárás, felfedezés, diagnózis 6 alkalom után nem használható Brainstorming Szabályok tisztázása Stimulusanyag