Belső Ellenőrzési Konferencia Egészségügyi Minisztérium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Beszámoló a 2013-ban a programot érintő ellenőrzésekről és ezek eredményéről KÖZOP Monitoring Bizottsági ülés
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
XVIII. Magyarországi Egészségügyi Napok
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Az INTERREG III programok Magyarországon. Phare CBC Programok Magyarországon prog. AUSTRIA 62 MEUR Au-Slovenia 3 MEUR Au-Slovakia.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
EU-s pályázati források keresése Összeállította: Dr. Juhász Erika.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Az ESZA Kht. monitoring tevékenysége Rettegi Zsolt vezető monitor.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
A KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL - új szabályozás, új feladatok január 1-jétől - Dr. Tari Beatrix – főosztályvezető április 19.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
EURÓPAI TÁMOGATÁSOKAT AUDITÁLÓ FŐIGAZGATÓSÁG
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

A KEHI feladatai és ellenőrzési eredményei az uniós támogatások felhasználásának terén Belső Ellenőrzési Konferencia Egészségügyi Minisztérium Balatonalmádi 2010. Január 26-28. Bártfainé Danszky Sára Szakmai elnökhelyettes Kormányzati Ellenőrzési Hivatal

Alapelvek A tagállamoknak garanciát kell nyújtaniuk: a projektek végrehajtásának megfelelő minőségére; a tevékenységek eredményére és értékelésükre; a hatékony és eredményes pénzgazdálkodásra és annak ellenőrzésére.

Alapelvek Az ellenőrzés elsődlegesen a tagállamok feladata; A tagállamoknak az irányítási és ellenőrzési rendszereiket úgy kell kialakítaniuk, hogy biztosítsák a közösségi források hatékony és szabályszerű felhasználását; A Bizottság rendelkezésére kell bocsátani az irányítási és az ellenőrzési rendszereket bemutató jelentést

A KEHI jogállása 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet Központi hivatal; Önállóan működő és gazdálkodó, fejezeti jogosítványokkal felhatalmazott; központi közhatalmi költségvetési szerv; Pénzügyminisztérium fejezetében önálló címet alkot

A Hivatal feladatai 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet A Hivatal ellátja a Kormány által kijelölt belső ellenőrzési szerv feladatait; Elvégzi az európai uniós és egyéb nemzetközi támogatások külön kormányrendeletekben meghatározott ellenőrzési feladatait; Ellátja a 2007-2013 közötti programozási periódus ellenőrzési hatósági feladatait

Ellenőrzési Hatósági feladatok 2007-2013 Szabályozás: 1083/2006/EK tanácsi rendelet; 1828/2006/EK bizottsági rendelet; 255/2006. (XII.8.) Korm. rendelet; 281/2006. (XII.23.) Korm. rendelet; 312/2006. (XII. 23.) Korm. Rendelet; 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet.

EU-s és nemzetközi támogatások ellenőrzési feladatai Ellenőrzési stratégia és éves ellenőrzési terv készítése és felülvizsgálata; NFT I. (5 SA operatív program), Kohéziós Alap, Közösségi Kezdeményezések; 5-15%-os mintavételes- és rendszerellenőrzések lefolytatása – 9. és 10. cikk szerinti ellenőrzések (KA, ERFA, ESZA, EMOGA, HOPE);

EU-s és nemzetközi támogatások ellenőrzési feladatai Éves jelentések összeállítása; Zárónyilatkozat kiadása INTERREG IIIC, CADSES, INTERACT közösségi kezdeményezések – részvétel a Pénzügyi Ellenőrzési Csoportban (FCG); PHARE és Átmeneti Támogatás; Norvég és EGT Finanszírozási Mechanizmusok; Svájci Alap. Szolidaritás és a migrációs áramlások igazgatása

Ellenőrzési hatósági feladatok Megfelelőségi vizsgálat lefolytatása; Ellenőrzési stratégia kidolgozása és felülvizsgálata; Éves ellenőrzési terv elkészítése; Rendszer- és projektellenőrzések lefolytatása; Éves ellenőrzési jelentés összeállítása és éves vélemény kiadása; Részleges és végső elszámolásokhoz kapcsolódó zárónyilatkozat kiadása; Éves összegző jelentés összeállítása

Ellenőrzési hatósági feladatok Intézkedések megvalósításának nyomon követése; Kapcsolattartás az EU Bizottsággal; Közreműködés az EU Bizottság által folytatott ellenőrzések megállapításaihoz kapcsolódó tagállami észrevételek kialakításában; Részvétel a Monitoring Bizottságok munkájában; Részvétel az Ellenőri Csoportok (ETE) munkájában; Ellenőri Csoport üléseinek megszervezése/elnöklése (ahol Magyarország látja el az irányító hatósági feladatokat).

A KEHI, mint Ellenőrzési Hatóság - ETE és IPA programok - A KEHI, mint Ellenőrzési Hatóság felelős az ellenőrzési feladatok ellátásáért a következő programok tekintetében : Kétoldalú Határon Átnyúló Együttműködési Programok (Magyarország-Románia Határon Átnyúló Együttműködési Program, Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program); IPA Határon Átnyúló Együttműködési Programok (Magyarország-Horvátország IPA Határon Átnyúló Együttműködési Programok, Magyarország-Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Programok); Transznacionális Együttműködési Program (Dél-kelet Európai Transznacionális Együttműködési Program).

Ellenőrzési hatósági feladatok egymásra épülése Rendszervizsgálat N. év, II. félév Rendszerértékelés Éves összegző jelentés (II.15.) N+1. év I. félév Megbízhatósági szint > Mintavétel Beszámolók (IX.30.) Mintavételes ellenőrzések Rendszerértékelés felülvizsgálata IER változásai (XI. 15.) N+1. év, Dec. 31. Éves jelentés + vélemény Egyéb ellenőrzések

2010. kihívások az ellenőrzési feladatok végrehajtásában 2004-2006 programozási periódus OP-k zárása H.i.: 2010. szeptember 30-ig KA zárás projektenként (cca.30 db) zárás 2010 vége 2007-13 programozási periódus rendszer- és mintavételes ellenőrzései (kiválasztás EUB által előírt módszertan szerint, alapvetően véletlenszerű statisztikai mintavételezéssel, szükség esetén kiegészítő kockázatalapú mintavételezéssel)

ZÁRÓNYILATKOZAT 438/2001/EK és 1386/2002/EK Bizottsági rendeletek A nyilatkozat kiadásáért felelős szervezet függetlensége Nemzetközileg elfogadott ellenőrzési standardok Minden szükséges információ, illetve hozzáférés biztosítása a nyilatkozat kiállításához szükséges bizonyítékokhoz és nyilvántartásokhoz Nyilatkozat alapja: az irányítási és ellenőrzési rendszerek vizsgálata, az elvégzett ellenőrzések eredményei, szükség szerint további szúrópróbaszerű ellenőrzés, zárójelentés A nyilatkozatot kiadó minden szükséges vizsgálatot elvégez, hogy megalapozott bizonyosságot szerezzen arról, hogy az igazolt költségnyilatkozat megfelelő, az alapjául szolgáló ügyletek jog- és szabályszerűek, a projektek végrehajtása az OP-k és a projektcéloknak megfelelően történt.  VÉLEMÉNY

Mintavételes és rendszerellenőrzések hatóköre Pályázati útmutató tartalma: A pályázó jogosult volt-e a pályázat benyújtására (pályázók köre)? A pályázat tartalma megfelel-e az útmutatóban leírtaknak? különös tekintettel A támogatható/nem támogatható tevékenységekre, A projekt megkezdésére, ütemezett előrehaladására és befejezésére. Adottak voltak-e a pénzügyi feltételek? Támogatás halmozódás, Önrész biztosítása, Biztosítékok, Előleg igénylés és elszámolás. Az elszámolható/nem elszámolható költségekre, Megvalósítás

Az ellenőrzött összeg 2006 és 2008 között a KEHI projektjei közül kockázatelemzésen alapuló mintavétellel kiválasztott 7 HEFOP projekt ellenőrzését végezte el. A projektek összértékének 28%-a az ellenőrzött összeg, 26%-a pedig az ellenőrzött igazolt összeg.

Ellenőrzések főbb megállapításai 1. A projekt megvalósítása során keletkezett dokumentumok elkülönített nyilvántartásának (projekt dosszié) hiánya, vagy hiányosságai. A projektszintű elkülönített számviteli nyilvántartás, a számvitelei politika és a számlarend megfelelő módosításának, kiegészítésének elmaradása. Építési beruházásoknál, áru és szolgáltatás beszerzésekor nem a közbeszerzési alapelvek és a Kbt. előírásainak megfelelően lefolytatott közbeszerzési eljárás. A horizontális elvek (esélyegyenlőség, környezeti fenntarthatóság), valamint a tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos követelmények és vállalások nem, vagy nem teljes körű teljesítése.

Ellenőrzések főbb megállapításai 2. Elhúzódó támogatás kifizetés, amelynek egyik oka a nem megfelelő formájú és tartalmú projekt előrehaladási jelentések (PEJ) – akár többszöri – hiánypótoltatása. Típushibák: a bizonylatokon nem tüntette fel a kedvezményezett a projekt EMIR azonosítóját, nem megfelelő példányszámban és formában csatolt bizonylatok (pl. számlaösszesítők), a bizonylatok mögötti fizikai (szakmai) teljesítés igazolásának hiánya.

Ellenőrzések főbb megállapításai 3. A projekt végrehajtás elmaradása a tervezett mérföldkövektől, valamint az indikátorok (számszerűsíthető mutatók) aluteljesítése. Az indikátorok teljesülése dokumentumokkal, vagy egyéb bizonyítékokkal nem alátámasztott. A jelentés tétel nem megalapozott. A mérföldkövektől, vagy az indikátoroktól való elmaradás esetén a kedvezményezett nem, vagy nem határidőben kezdeményezte a Támogatási szerződés módosítását.

ÚMFT egyik kiemelt területe az egészségügyi rendszer korszerűsítése a lakosság egészségi állapotának - és ezáltal foglalkozhatóságának és életminőségének - javítása. uniós fejlesztési források összesen 486 mrd Ft: az egészségügyi infrastruktúra fejlesztésére 311 mrd Ft (Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - TIOP), egészségmegőrzésre és egészségügyi humánerőforrás-fejlesztésre 60 mrd Ft (Társadalmi Megújulás Operatív Program - TÁMOP), a regionális operatív programokból (Közép-Magyarország Operatív program - KMOP) további, csaknem 115 mrd Ft.

Ellenőrzések az ÚMFT időszakban A Bizottság 1828/2006/EK rendelet 16. cikk alapján a projektek mintavételes ellenőrzését a helyszínen, a kedvezményezettnél található dokumentáció és feljegyzések alapján kell elvégezni. Az ellenőrzési feladatok: A projekt kiválasztása, valamint végrehajtása, a források felhasználása az OP céljaival összhangban történt-e. A bejelentett kiadások dokumentumokkal alátámasztottak-e, A bejelentett kiadások összhangban állnak-e a közösségi és a nemzeti szabályozásokkal. A kedvezményezettek a lehető leghamarabb és teljes összegben kapták-e meg a támogatást.

Köszönöm a figyelmet!