A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Advertisements

Tanulási zavarok és pedagógusterhek
Komplex Instrukciós Program
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Tanulásszervezés 3. Bemutató
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
A pedagógus A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
A nevelés stílusa.
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Képesség? Kompetencia?.
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Szocioterápia szerepe az időskorúak gondozásában
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Vezetés – Vezetési Stílusok
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Együtt egymásért és magunkért
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
A pedagógus.
A kompetencia alapú oktatás implementációja
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
A tanári szerep Neveléselmélet.
Nevelés és nevelői attitűdök
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Az értékek Rapos Nóra.
Autonómia és felelősségvállalás
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Pedagógia – pszichológia
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
2007.okt. 4. Biztonságos iskola... konferencia
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Neveléslélektan Debrecen
Személyiségfejlődési zavarok
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Az iskola arculata Az iskola világa III.. Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A pszichológiai mérés alapjai
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Értékek.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Fenomenológiai megközelítés
„SENKI SEM KÖVETHET EL NAGYOBB HIBÁT, MINT AZ, AKI AZÉRT NEM TESZ SEMMIT, MERT AMIT MEGTEHET, AZ KICSINY.” (E. Burke)
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Neveléslélektan Debrecen
Előadás másolata:

A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei attitűdök – értékek; nevelői stílusok; szaktárgyi – szakmai felkészültség; szem.sajátosságok

A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei Szerepértelmezés szempontjai Vezetés – irányítás (Lewin – tekintélyelvű, demokratikus, ráhagyó) Teljesítmény – munkamorál (Gordon:instrumentális, expresszív, i-e) Magatartás (Adelson: dominatív, integratív) Kapcsolat (Fidler: feladat – kapcsolatorientáció; kontingencia-modell) Teljesítmény (Ungárné: agresszív-közönyös-együttműködő; korlátozó-tehetetlen)

A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei Szerepösszetevők: Kelemen L.(eszmeiség, szilárd világnézet, meggyőződés; szaktudás – tájékozottság; közlőképesség; humanitás) Kuzmina (megosztott figyelem, képzelet, igényesség, tapintat,szervező-alkotóképesség) Rogers (hitelesség, felt.nélküli elfogadás, empátia) Sallai (rugalmas viselkedésrepertoár, konstruktív helyzetalakítás, kreativitás, erőszakmentesség, együttműködési képesség, mentális egészség, elemző-képesség) Adelson (sámán: narcisztikus-karizmatikus; lelkész: küldetéstudat; misztikus gyógyító: diákra koncentráló önzetlenség)

A pedagógus és diák szerep értelmezési lehetőségei Hatékony tanári viselkedésmódok: Világosság Változatosság Feladatorientáltság Pontos visszajelzés Sikerélmény biztosítása (!!!) Tanulói ötletek hasznosítása Strukturálás Kérdéskultúra Lelkesedés Igazságosság