Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 1. óra 2013. szeptember 2., 3. v 3.2. 2013.08.29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Zajok és véletlen jelenségek interdiszciplináris területeken való alkalmazásának kutatása és oktatása. TÁMOP A/2-11/ Műszerelektronika.
Advertisements

Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
Információk Gyakorlatvezető: Hajnik Tünde, PhD
Követelmények Szoftver- környezet SQL ismétlés ADATBÁZIS ALAPÚ RENDSZEREK.
2013/ félév. Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Katalógus mindig!(előadás/gyakorlat) Jelenlét igazolásához diákigazolvány kellhet! Jelenlét igazolásához.
Mellár János 1. óra Február 10. v
Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 1. óra szeptember 3. v
Mikrovezérlők, perifériák laboratóriumi gyakorlat
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 1. óra október 7.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 5. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 26.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 3. óra október 22.
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 1. óra szeptember 5.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mingesz Róbert 1. óra szeptember 5., 7.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Virtuális méréstechnika Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 4. Óra LabVIEW – Fájl I/O, TCP-IP szeptember 26., verzió.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 9. Óra Idő és sokaságátlag November 7., 9.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 7. Óra Digitális oszcilloszkóp kezelése LabVIEW-ból Október 17., 19.
Mérés és adatgyűjtés - lev
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 6. Óra Digitális oszcilloszkóp és hangkártya Október 10., 12.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21., 23.
Virtuális méréstechnika Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 2. Óra LabVIEW alapjai szeptember 12., 14.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 2. óra február 13., 16.
Virtuális méréstechnika
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat A/D konverter Gyakorlás A/D konverter Gyakorlás Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert,
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 5. Óra LabVIEW – Ferde hajítás Október 3., 5.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 1. óra február 6., 9.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Műszerelektronika Szintkonverzió Mingesz Róbert március
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Makan.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező Kincses Zoltán, Mellár János 5. Óra Karakterisztikák mérése II + Termisztor December 7. v 2.0.
Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 1. óra szeptember 5. v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
A LabVIEW használata az oktatásban
A LabVIEW használata az oktatásban
Virtuális méréstechnika Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Mingesz Róbert V
Farkas György : Méréstechnika
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat (lev)
Tájékoztatás Alkalmazások
Tájékoztatás & Bevezetés
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező Kincses Zoltán, Mellár János 1. óra Október 26. v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat – levelező Fájl I/O, detrending 1 Mingesz Róbert v
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Hálózati kommunikáció 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 10. Óra Tápegység vizsgálata November 14., 16.
Zajok és véletlen jelenségek interdiszciplináris területeken való alkalmazásának kutatása és oktatása. TÁMOP A/2-11/ Műszerelektronika.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Tájékoztatás 1 Mingesz Róbert V
Mérés és adatgyűjtés Utolsó óra Mingesz Róbert május 5. 1.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
A LabVIEW használata az oktatásban Oszcilloszkóp vezérlése LabVIEW környezetből 1 Mingesz Róbert, Vadai Gergely május 17.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás I. Követelmények.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Tájékoztatás és bevezetés Makan Gergely, Markella Máté, Mellár János, Mingesz Róbert
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Tájékoztatás és bevezetés Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert
EVA 1 – 5. kurzus Kanyó Kristóf.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Előadás másolata:

Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 1. óra szeptember 2., 3. v

Tartalom Tűzvédelem Munkavédelem Laboratóriumi rend További információ: Tájékoztatás 2

Tűz és munkavédelem 3

Tűzvédelem Tilos: – tűz és robbanásveszélyes anyagot behozni – nyílt láng használata – dohányozni – enni/inni Tűzveszély: – elektromos műszerek Használat előtt meggyőződni hibátlan állapotukról! 4

Tűz esetén Szólni Tűzoltók hívása (105 / 112) Központi rendészeti ügyelet hívása ( ) Áramtalanítás Tűz oltása (poroltó) Elektromos tüzek esetén: áramütés veszélye Menekülés 5

Munkavédelem Nem nyúl semmihez Munkavégzésre alkalmas állapot (nem: betegség / tudatmódosítók) Berendezések ismerete (használati útmutatók) Működőképes a berendezés? Nem javít (csak villanyszerelő / villamos mérnök) Földelés! 6

Áramütés esetén Áramkört megszakít (főkapcsoló) Elsősegély (lélegeztetés, stabil oldalfektetés,...) Szólni Mentők hívása (104 / 112) 24 órás megfigyelés korházban – Szívritmuszavarok → halál – Szövetsérülés → vérrög → halál 7

Laborrend Csak az dolgozhat a laborban, aki ismeri a tűz és munkavédelmi szabályzatot, valamint a laborrendet, és ezt aláírásával igazolta is Felelősségvállalás a használt eszközökért Tilos enni/inni Óra végén mindent a helyére kell pakolni Számítógép – Csak engedéllyel szabad bármit telepíteni, átállítani – Óra végén: mindent visszaállítani eredeti állapotába (saját fájlok törlése) 8

Tájékoztató 9

Mérés és adatgyűjtés laboratórium Adatok elemzésének alapjai Műszerek, szenzorok használata LabVIEW programozás – Grafikus programozási környezet – Gyors fejlesztés – Mérnöki és tudományos feladatok 10

Információk A kurzus honlapja: Oktatók / munkatársak Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás Mellár János 11

Követelmények Nem lehet igazolatlan hiányzás Igazolt hiányzások száma legfeljebb 3 Az összes gyakorlat elvégzése Értékelés alapja: jegyzőkönyvekre adott pontszám Legalább 50%-os eredmény 12

Gyakorlatokon való részvétel Igazolt hiányzás: – Utólag igazolás bemutatása – Előzetes egyeztetést követően a gyakorlatvezető engedélyével hiányzik Pótlás: – Utolsó héten – Előzetes megbeszélés alapján, a többi időpontban Késés: – Max 5 perc – Utána pontlevonás 13

Gyakorlati munka Előzetes felkészülés – Anyagok: Honlap – Dolgozat, számonkérés: bármikor – Előzetesen megoldandó feladatok Elsősorban egyéni munka – Az órák egy részében pármunka – Az egy padban lévők segíthetnek egymásnak – Oktatók segítsége Az órák egy részében jegyzőkönyv készítése 14

Jegyzőkönyv A sablon jegyzőkönyvet kell kitölteni Beadási határidő: az óra végén (1 óra 30-kor) – – – pdf formátum, Max 5 MB, + mellékletek zip-ben Fájlnév: KissK.03.pdf (mellékletek KissK.03.zip) Levél tárgya: MAL - 03 – Kedd 8h A jegyzőkönyv a saját munkát kell dokumentálja. Tilos: – Valótlanságot állítani benne – Más munkáját bemásolni 15

Gyakorlat menete Óra elején tájékoztatás Leltárellenőrzés Feladatok megoldása – Programozás – Kapcsolások elkészítése – Mérés – Bemutatás – Dokumentálás Jegyzőkönyv elkészítése, elküldése Rendrakás, leltárellenőrzés 16

Levelek tárgya Jegyzőkönyv: MAL-03-Cs10 Hiányzás: MAL - Hiányzás (dec 3) Pótlás: MAL - Pótlás (dec 5) Levelek küldéséhez nem csak a stud-os címek használhatók 17

Tematika LabVIEW alapjai Mérési adatok elemzése, megjelenítése Műszerek használata Oszcilloszkóp vezérlése LabVIEW segítségével Mérési feladatok LabVIEW környezetből Szenzorok, távadók Kommunikációs protokollok Távmérés 18

Hallgatói értékelések 19

„A tanterv alapvetően jó, csak nem tudom hogy mennyire fogom ezt használni ilyen programozási környezetben” 20 LabVIEW használata: – Ipar (járműipar, repülőgépgyártás, tesztelés) – Kutatás (ELI, NASA, CERN) – Gyors fejlesztés A programozási környezet csak egy eszköz A szöveges programozási nyelvektől eltérő szemlélet

„Az óra elég rövid, a végén kapkodások vannak a folyamatos kérdezgetések miatt. A bevezetésnek részletesebbnek kellene lennie (mondjuk +1 óra).” 21 A feladatok egy része szorgalmi feladat Cél: problémák önálló megoldása A problémás részekre több időt szánunk majd

„Lehetnének részletesebb, jobban magyarázó diák.” 22 Sokszor célszerű, ha valaki saját maga jön rá a megoldásra Több magyarázó dia lesz