Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Projekt általános bemutatása
Somogy megyei projektek
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Várpalota elkerülő építése
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.
KEOP / A barlangokban egykor kialakított világítási rendszerek energiatakarékos, a lámpaflóra kialakulását és terjedését minimalizáló.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
Galovicz Mihály, IH vezető
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Óberling József r. ezredes
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Szakmai továbbképzés Közlekedési Tagozat     sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon        
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
Előadás másolata:

Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt. „Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” című projekt bemutatása Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.

A Magyar Közút NZrt. hálózata A projektek evolúciója TARTALOM A Magyar Közút NZrt. hálózata A projektek evolúciója A projekt főbb állomásai Az „előkészítési” projekt bemutatása Várható hatások Jövőbeni tervek, kitekintés

Lorem Ipsum I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata Az országos közutak hossza 31 698,0 km A teljes közúti forgalom 75 %-a itt bonyolódik Lorem Ipsum Az országos közutakból 8339,8 km a főhálózat Főhálózatból 2253,6 km "E" út, az európai hálózat része Az országos közutak hosszának 27 %-a átkelési szakasz Az országos közutakon 7435 db híd és 8669 közúti csomópont található

I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata A főutak és gyorsforgalmi utak forgalma 2011. évi adatok alapján

I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata A főutak és gyorsforgalmi utak nehéz gépjármű forgalma 2011. évi adatok alapján

- 54 % I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata Személyi sérüléses balesetek az I. és II. rendű főúthálózaton (2007-2011) - 54 %

Személyi sérüléses balesetek száma jelzőlámpa nélküli csomópontokban I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata Személyi sérüléses balesetek száma jelzőlámpa nélküli csomópontokban (I., II. rendű főúton; 2007-2011) - 48 %

I. A Magyar Közút Nzrt. hálózata A projektben érintett megyék

II. A PROJEKT EVOLÚCIÓJA elindul… TSZ Forrás Támogatás Ötlet

III. A projekt főbb állomásai Főbb események 2011. július 29. Nemzeti Fejlesztési Miniszter – elrendelő levél Forrás: KÖZOP-3.5.0-09-11 „Térségi elérhetőség javítása” 2011. október 20. Projektjavaslatok befogadása 2012. március 28-i Kormánydöntés – kiemelt projekt státusz 2012. május 15. Támogatási szerződések megkötése 2 projektre KÖZOP-3.5.0-09-11-2011-0015 „Baleseti gócpontok megszüntetésének előkészítése” (bruttó 475 MFt) KÖZOP-3.5.0-09-11-2011-0016 „Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” (bruttó 11,4 mrd Ft) 2012. október 5. MK KözOP-specifikus önköltség-számítási szabályzatának jóváhagyása Projektmenedzsment költségek Szalagkorlát-telepítés saját teljesítésben Építés alatti ideiglenes forgalomtechnika saját teljesítésben 2012. november Megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek

IV. Az előkészítési projekt bemutatása Miért éppen körforgalom? Jobb felismerhetőség Kedvező forgalomlefolyás Kevesebb konfliktuspont Alacsonyabb sebesség Összességében : NAGYOBB BIZTONSÁG

Fejlesztésre javasolt helyszínek IV. Az előkészítési projekt bemutatása Fejlesztésre javasolt helyszínek Terveztetés Engedélyeztetés Kiviteli tervek Területszerzés (ha szükséges) Régészet (ha szükséges)

IV. Az előkészítési projekt bemutatása Vizsgált paraméterek Jelenlegi geometriai kialakítás Baleseti helyzet (2007 – 2011), forgalmi viszonyok Várható balesetszám csökkenés Várható beruházási és üzemeltetési költségek Idegen terület érintettség Natura 2000 terület érintettség Régészeti értékek védelme miatti érintettség Egyéb, externális hatások Gazdasági hatékonysági mutatók (Nettó jelenérték, haszon-költség hányados, belső megtérülési hányad)

IV. Az előkészítési projekt bemutatása 471. sz. főút és 4918. j. út csomópontja Rendkívül balesetveszélyes helyszín, a csomópontban és térségében a vizsgált időszakban összesen 21 személysérüléses közlekedési baleset történt A helyszín csomópontra számított relatív baleseti mutatója 11,39 [b/107 jmkm/év]

IV. Az előkészítési projekt bemutatása 471. sz. főút és 4918. j. út csomópontja A csomópont átépítése esetén Rb=10 m belső- és Rk=17 m külső sugarú körforgalom kiépítése javasolt

IV. Az előkészítési projekt bemutatása 62. sz. főút – 70447. j. út (M7 alcsomópont) csomópontja A vizsgált helyszín az M7 autópálya fél-lóhere csomópont, valamint a 62. számú másodrendű főút háromágú jelzőtáblás szabályozású „T” csomópontja A helyszín csomópontra számított relatív baleseti mutatója [9,01 b/107 jmkm/év]

IV. Az előkészítési projekt bemutatása 62. sz. főút – 70447. j. út (M7 alcsomópont) csomópontja A csomópont átépítése esetén Rb=15 m belső- és Rk=23,5 m külső sugarú körforgalom kiépítése javasolt

Közlekedésbiztonsági hiányosságok IV. Az előkészítési projekt bemutatása Közlekedésbiztonsági hiányosságok A csomópont felismerhetősége, észlelhetősége nehéz, hangsúlyos az egyenes továbbhaladás látványa mellékirányból is A balra kanyarodó sávot szabálytalan előzésre használják

Közlekedésbiztonsági hiányosságok IV. Az előkészítési projekt bemutatása Közlekedésbiztonsági hiányosságok A csomópont geometriai kialakítása, a minden irányból önálló balra kanyarodó sávok kiépítettsége és a villanyoszlopok „vezető” hatása a nagy sebességű haladást segíti A fő- és mellékirány hegyesszögű csatlakozása rendkívül kedvezőtlen mind az észlelhetőség, mind a megfelelő járóvonal biztosítása szempontjából

IV. Az előkészítési projekt bemutatása Ütemterv

V. Várható hatások Átlagos csökkenés (%) Ország Ausztrália 41-61 45-87 Összes baleset Személysérüléses baleset Ausztrália 41-61 45-87 Franciaország   57-78 Németország 36 Hollandia 47 Nagy-Britannia 25-39 Egyesült Államok 37 51 Magyarország 47 (71)

V. Várható hatások A kiválasztott csomópontok balesetei 2007-2011 között Halálos Súlyos Könnyű Összesen Meghalt Súlyosan sérült Könnyen sérült Lakott 1 17 58 76 18 94 113 Nem lakott 11 50 75 136 14 186 275 Balesetek száma Sérültek száma Várható évi áldozat-, és sérültszám csökkenés Meghalt Súlyosan sérült Könnyen sérült Lakott 0,05 0,9 4,7 Nem lakott 1,932 10,35 25,668

V. Várható hatások

V. Jövőbeni tervek, kitekintés Építés mihamarabb Új forrás Új TSZ (Támogatási Szerződés) NIF? MK? Folyamatos baleseti ok-, és góckutatás Új helyszínek, új megoldások Vízelvezetési rendszer fejlesztése Hidak fejlesztése, szűk keresztmetszetek feloldása

Köszönöm a figyelmüket! jakli.zoltan@kozut.hu