ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése 2008. április 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
2008. június 1 Polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése ÁROP-3.A.1.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
EKOP Elektronikus levéltár
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Gyorsítósáv II. Háttérelemzések május
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
Közigazgatási Reform Programok IH
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Régiók alulnézetből: merre tartanak a hálózatok? Dr. Kaiser Tamás Egyetemi docens Pannon Egyetem, Veszprém.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Galovicz Mihály, IH vezető
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A MAHOP végrehajtásának bemutatása
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Előadás másolata:

ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.

1. napirend ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság november 21-i üléséről készült emlékeztető elfogadása az emlékeztető tervezete november végén véleményezés céljából megküldésre került a bizottsági tagoknak módosítási igény nem érkezett hozzá, így az IH javasolja az emlékeztető elfogadását

2. napirend ÁROP polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázati konstrukció kiválasztási kritériumai 1.A pályázati konstrukció főbb jellemzői két komponens: megyei jogú városok, illetve külön lélekszámnál nagyobb települések, városok, kistérségi és/vagy körjegyzőségi székhely települések cél: döntési és rendeletalkotási folyamat korszerűsítése, költségvetési eljárás megújítása, a partnerség erősítése támogatási keret: 1,5 milliárd forint a konvergencia régiókban (újra kiírásra kerül 2009) és újabb 1,5 milliárd forint a KMR-ben (nem kerül újra kiírásra) elnyerhető támogatás: megyei jogú városok esetében millió forint, egyéb esetben 4-20 millió forint Potenciális pályázói kör 350, nyertesek száma ~120 pályázatok két időszak alatt nyújthatók be a nyár elején, illetve végén

2. napirend ÁROP polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázati konstrukció kiválasztási kritériumai 2.A javasolt pontozás pályázati célokhoz való kapcsolódás: kizáró tényező költséghatékonyság: megvalósítás fajlagos költsége szakmai tartalom: fejlesztési részterületek száma, hivatal által felügyelt intézményekre való kiterjesztés, fejlesztési részterületek koherenciája megvalósíthatóság: előnyben részesülnek a szervezeti stratégiával rendelkező pályázók, projektmenedzsment kapacitás, tevékenységek ütemezése horizontális célok 3.IH kérése kapjon felhatalmazást a partnerség során a pályázati kiíráshoz érkező észrevételek átvezetéséből fakadó korrekciókra

3. napirend Beszámoló az előrehaladásról VÁTI Kht. Dr. Benedek János vezérigazgató Közreműködő Szervezet Igazgatóság (KSZI) Közreműködő SZervezet Matisz János Ügyvezető Igazgató, KSZ vezető OP Koordinációs Iroda OP Ellenőrzési és Szabálytalanság Kezelési Iroda ROP Igazgatóság Közigazgatás Operatív Programok Igazgatóság Szántó Tamás igazgató

3. napirend Közreműködő szervezet – jellemzők 11/2007 (III.28) MeHVM-ÖTM együttes rendelet az ÁROP és az EKOP KSZ kijelöléséről megállapodás megkötése az NFÜ és a Váti Kht. között (SLA-szerződés) júliusában, keretösszeg 7 évre 1,5 milliárd HUF létszám: 10 fő + központi szolgáltató egységek együttműködési megállapodás EKKE-vel a közbeszerzési feladatok szabályozott lebonyolítása érdekében úttörő munka (VOP kivételével):  ÚMFT első kiemelt projekt felhívása  ÚMFT első támogatási szerződése  ÚMFT első kifizetése projekt gazdának  ÚMFT első kiemelt projekt zárása

3. napirend ÁROP konstrukciók állása Kiemelt projektPályázat akciótervben szerepel162 felhívás kibocsátva151 benyújtott110 befogadott100 BB határozat80 támogatási döntés60 támogatási szerződés50 szerződött támogatási összeg (millió forint)

3. napirend: ÁROP állása

3. napirend EKOP konstrukciók állása Kiemelt projektPályázat akciótervben szerepel162 felhívás kibocsátva81 benyújtott70 befogadott70 BB határozat70 támogatási döntés50 támogatási szerződés10 szerződött támogatási összeg (millió forint) 1500

3. napirend: EKOP állása

3. napirend Tapasztalatok az államigazgatás nincs megfelelően felkészülve komplex, EU-s projektek lebonyolítására  projektszerű működés, ill. annak gyakorlati alkalmazásában nincs kellő tapasztalat  nem tudnak megfelelő mennyiségű és minőségű erőforrást allokálni a projektekre egyenes következmény a projektek előkészített- ségének alacsony színvonala a közbeszerzési törvény és az eljárási jogszabályok szabta feszes menetrend

3. napirend Tapasztalatok a jogszabályi környezet, a szervezeti változások közvetlenül hatnak  a projektgazdákra (szervezet, emberi erőforrás)  a projektekre (tartalom)  a lebonyolítás időszükségletére

4. napirend Társadalmi fenntarthatósági útmutató (MB döntésének a függvényében) MB márciusi ülésén határozott róla, amit a későbbi kiválasztási kritériumokról szóló döntéseiben rendre megerősített kizárólag a közigazgatási OP-knál van ilyen horizontális kötelezettség felépítése és logikája megegyezik az esélyegyenlőségi és a környezeti útmutatóéval: 31 szempont teljesítése közül választhat a projekt gazda, minden szempont 0,5 vagy 1 pontot ér, 1 pont bevállalása kötelező eltérés a másik kettő horizontális útmutatótól: kiemelt projektekre és pályázatokra ugyanazon követelmények vonatkoznak összeállításánál cél volt a társadalmi fenntarthatóság gyakorlati érvényesítése és a projekt gazdák nem túlzott megterhelése

5. napirend ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ügyrend módosítása Elnök Tagság összetétele: MeH Közpolitikai Titkárság megszűnése helyébe a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium

Köszönjük a megtisztelő részvételüket!