A Regionális Operatív Programok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság 2010. június 17., Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Aktuális pályázati lehetőségek
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
Turisztikai Desztinációs Menedzsment, mint a Regionális Operatív Programok egyik konstrukciója Szmolinka Zsuzsa Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Központi.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Baranya Megyei Önkormányzat
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A regionális fejlődés perspektívái a ROP-ok tükrében Dr. Kolber István államtitkárFIT „Régiók félúton” konferencia.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Régiók alulnézetből: merre tartanak a hálózatok? Dr. Kaiser Tamás Egyetemi docens Pannon Egyetem, Veszprém.
Nemzeti Fejlesztési Terv II december 15. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
FUTÁR projekt – célok és eszközök
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TOP vas megyei aktualitásai
SUMP - kérdés Magyarországon
Előadás másolata:

A Regionális Operatív Programok keretében zajló pályázati lehetőségek ismertetése Stefán László ROP Irányító Hatóság 2010. június 17., Budapest

ROP – KÖZOP lehatárolás Mellékutak felújítása, építése Főutak korszerűsítése, építése Kerékpárutak építése belterületen, továbbá külterületen mellékutak mentén Külterületi kerékpárutak építése főutak mentén Önkormányzati közúthálózat fejlesztése Közlekedési módok összekapcsolása (vizi, közúti, légi), logisztikai központok fejlesztése Közúti közösségi közlekedés fejlesztése, közlekedési szövetségek előkészítése Kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése

ROP Támogatható tevékenységek Infrastruktúrafejlesztés - Autóbusz állomások, autóbuszsávok, buszöblök, várok, buszfordulók, P+R / B+R rendszerek fejlesztése B) Eszközbeszerzés, IKT fejlesztések Dinamikus utastájékoztatás Forgalomirányítás Szolgáltatási színvonal erősítése, tervezés, együttműködés, egyedi megoldások - E-ticketing bevezetése - Közlekedési szövetségek előkészítése, tervezése - DRT (Demand Responsive Transport) bevezetése - Menetrendek összehangolása, tarifaközösségek… Részben a ROP-okon túlmutató tevékenységek

2007-2008 felhívások tapasztalatai A projektekből jellemzően hiányzott a területi és tartalmi együttműködés, partnerség, a pályázók az egyfordulós, nyílt pályázásnak próbáltak önállóan megfelelni; Az önkormányzatok szűk mozgástere és illetékességi területe miatt a megvalósítható tevékenységek köre is szűk maradt; Lokális, főleg kisebb léptékű, pontszerű projektek (buszöblök, buszvárók, pályaudvarok) kerülhettek támogatásra; A ROP-ok keretében eltérő tartalommal kerültek a felhívások meghirdetésre, hiányzott az egységesség, a központi átgondolás, iránymutatás.

Ezért a 2009-2010 felhívások változtatásai… 1 A régiós felhívások egységesítésre kerültek; Tevékenységek A-B-C) megbontás szerinti csoportosításra kerültek, bővült a pályázható tevékenységi kör (pl.: a kötöttpályás közösségi közlekedéssel közös létesítmények: utasvárók, közös utastájékoztatás is támogathatóvá vált); Szigorú tartalmi előírások kerültek előírásra a pályázatok tartalmára vonatkozóan (szabványok: ITSO, EH3, Transmodel, stb., fenntartható merev /beton/ burkolattípusok buszöblöknél, területi fenntartási kötelezettség, ha szolgáltató váltás történik;) Megtörtént a pályázói kör kibővítése a hazai viszonyoknak megfelelően (MÁV, Volánok) Emelkedett az igényelhető támogatás összege, egészen 700 M Ft-ig

Ezért a 2009-2010 felhívások változtatásai… 2 Komplex pályázatok előnyben részesítése: Ha a pályázó A + B + C tevékenységet is vállalt: 10 + 10 + 10 pont; Ha a pályázó ezeken belül további altevékenységeket vállalt: 3 + 3 + 3 pont; Ha a pályázó több települést vont be: 2 – 9 pont; Ha a pályázó megrendelőt is bevont: + 5 pont; Ha a pályázó nagyobb lakosságszámot ért el a fejlesztéssel: 2 – 15 pont. Megrendelő bevonásakor a szabályozási környezet változására is számítottunk, ami végül elmaradt.

Projektek – Példák – Dél-Alföld Dél-Alföldi Volán konzorcium a Kunság Volán vezetésével Bács, Kunság és Körös Volán járműveinek a GPS-es nyomonkövetése, forgalomirányítása kerül kialakításra, több résztvevő, régiós lefedettség => 2011-es települési fejlesztések már tervezhetnek az érkező adatokkal, fejleszthetik a megállóhelyi utastájékoztatásuk.

Projektek – Példák - Szolnok Jász-Kun Volán 2007-2008 Dinamikus Utastájékoztatás bevezetése Szolnok területén (járműfedélzeti GPS-ek + 8 megállóhelyi dinamikus tábla + internetes felület) Jász-Kun Volán 2009-2010 A dinamikus utastájékoztatás kiterjesztése Jász-NagyKun-Szolnok megye területére, elektronikus jegyrendszer elindítása Szolnok MJV 2007-2008 mindössze buszmegálló felújításokra pályázott. Szolnok MJV 2009-2010 értékelés alatt álló projektje már az infrastrukturális munkák mellett 46 megállóhelyi dinamikus utastájékoztató oszlop kihelyezését tervezi… => A szolgáltatók és települési önkormányzatok párhuzamos támogatásával jelentős előrelépés érhető el a jelenlegi szabályozási környezetben is!

ROP források (2007-2010: 32,4 Mrd Ft)   2007-2008 (Megítélt) 2009-2010 forrás (Részben megítélt) ÉMOP 1,5 ÉAOP 1,9 3,7 DAOP 3,6 1,8 DDOP 0,2 3,1 KDOP NYDOP 2,8 1,7 KMOP 8,4 Összesen: 16,9 15,5

KMOP – eltérések - projektek Egyfordulós, nyílt pályázati rendszerben: Buszsávok építése, kialakítása (lezárt) P+R parkolók, csomópontok fejlesztése (lezárt) Dunai hajózás fejlesztése (folyamatban) Kiemelt projektekként BKV FUTÁR forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszerének a fejlesztése: 4,0 Mrd Ft BKKKR – Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer fejlesztése: 0,9 Mrd Ft Rákoskeresztúri autóbuszsáv 0,8 Mrd Ft

Támogatott projektek – www.euter.nfu.hu Folyamatban lévő értékelések

Támogatott projektek – www.euter.nfu.hu

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. laszlo. stefan@nfu. gov. hu www. nfu Köszönöm megtisztelő figyelmüket! laszlo.stefan@nfu.gov.hu www.nfu.hu www.euter.nfu.hu