Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program 2004. június 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Erdővagyon-gazdálkodás
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
SZE Nemzetközi Projekt Központ Mészáros Márta Ösztöndíjas kiutazási lehetőségek a Széchenyi István Egyetemen.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Természetes népmozgalom
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Üdvözöljük Waldviertelben. következetesség kézimunka tapasztalat bölcsesség megbecsülés.
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Ázsiai Egyetemek Környezettervezés Vinkó Anna és Donka Sándor gyűjtése.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A magyar felsőoktatás és a nemzetközi hallgatói mobilitás
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
A Nyugat kapujában S O P R O N. KÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKARKÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKAR.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
a hidegháború korszaka és a hírszerzés
Diákönkormányzati munkát segítő pedagógusok képzése Támogatóink: Szociális és Munkaügyi Minisztérium Gyermek-és Ifjúsági Alapprogram Nyugat-dunántúli Regionális.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
A határon túli magyar nyelvűség
1914.
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 C.E.P.M. - Bruxelles, 12 janvier 2005 A GM növények termelésének helyzete a világon és az EU-ban...
Az Európai Unió országaiban élő külföldi állampolgárok
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
A felsőoktatás néhány demográfiai kérdése A külföldön tanuló hallgatók.
barátok és kollegák-itthon és külföldön-, határokon átívelő kapcsolatok és utazások, csereprogramok szakmai tudást támogató szövetség, továbbképzések,
A Magyar Csontvelődonor Regiszter 2004 OGYK Immungenetika Osztály Dr.Rásonyi Rita Dr. Rajczy Katalin Garamszegi Mónika.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Európa regionális földrajza
Fókuszban a nemzetköziesedés. Fejlesztési cél: PTE NEMZETKÖZIESEDÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE Nemzetközi beiskolázási marketing tevékenység erősítése Új nemzetközi.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
ben Európában telepítették a világ napelemes rendszereinek 70%-át, 2013-ban ez az arány már csak 28% volt, - az új PV (photovoltaic - fotovillamos.
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
Iszlám és migráció I. Kivándorlás és kisebbségi lét az iszlám szemszögéből Külügyi és Külgazdasági Intézet ELTE Bölcsészettudományi Kar – Arab Tanszék.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Történetünk  Nemzeti Pályainformációs Központ – 1999 óta  Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja  Európai Bizottság: Leonardo Da Vinci >
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A nemzetközi migráció globalizálódása
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Tájékoztató a évi felvételi és hallgatói létszám adatokról 2017
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
ösztöndíj-tájékoztató
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
A REGIONÁLIS INTEGRÁCIÓK
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Előadás másolata:

Campus Hungary A magyar felsőoktatás külföldi népszerűsítését elősegítő program június 15.

2 A külföldről érkező hallgatók felsőoktatáson belüli aránya és a külföldre távozó hallgatók aránya

3 Nemzetközi tendenciák erősödése a felsőoktatásban  2001-ben a világon 1, 65 millió hallgató tanult más ország felsőoktatási intézményében. Nagy többségük 94% (1, 54 millió) a legfejlettebb gazdasággal rendelkező OECD országokban folytatott tanulmányokat.  A külföldi hallgatók 71%-a 5 OECD ország felsőoktatási intézményeiben folytatta tanulmányait.  Az összes külföldi hallgató 28%-a az USA-ban, 14%-uk az Egyesült Királyságban, 12% Németországban, 9% Franciaországban és 7% Ausztráliában tanult.  A külföldön tanuló hallgatók többsége ázsiai: 42%, az európai fiatalok (33%) alkotják a második legnagyobb csoportját a külföldön tanuló hallgatóknak. 21%-uk EU tagállamokból származó fiatal.

4 A Magyarországon tanuló külföldi hallgatók száma állampolgárságuk szerint (nappali tagozat)

5 Magyarországon tanuló külföldi hallgatók számának alakulása nappali tagozaton

6 A Magyarországon tanuló külföldi hallgatók száma állampolgárságuk szerint (összes tagozat)

7 BMEBKÁESEDE [1] [1] PTE SZTE SZIE [2] [2] hallgató 560, ennek negyede csere 360, ebből 100 csere 1200kb. 1200, ebből fele orvosi 555, benne hat. túli is +50 Erasmus kb. 460, ebből 400 orv. 800, kb. fele állatorvos képzés villamosmérnök, informatika, építész legnépszerűbb : Business Administratio n (közgazdász bachelor) legnépszerűb b: orvos, fogorvos és testnevelési, ill. gyógyszerész kb. 570 orvosképzés (Általános Orvos, Fogorvos, Gyógyszerész) 282 orvos 35 közgazdász 120 spec. program 110 német ny.orvos, 40 német ny. gyógyszerés z, többi angol orvos állatorvosi ország 50 ország, főleg Irán, Ciprus, Görögország, Törökország, Nigéria, Líbia, a cserediákok pedig Nyugat- Európa minden országából. 45 ország, főleg: Kína, USA, Németország Norvégia, Izrael, Németország, Görögország, USA, Svédország, Irán Az orvosképzés teljes listája: Banglades, Ciprus, Dánia, Dél Afrika, Görögország., India, Irán, Izland, Izrael, Jamaika, Jordánia, Kanada, Dél Korea, Libanon, Mauritius, Nagy Britannia, Németország, Nigéria, Norvégia, Pakisztán, Portugália, Sri Lanka, Svájc, Svédország, Szaud Arábia, Szudán, Uganda, Ukrajna, Tajvan, USA 50 ország, a lista: Norvégia 105, határon túli, lengyel, majd a 20-as tarományban Görögország és Izrael német, USA, norvég, iráni, ciprusi, izraeli német, norvég [1] [1] Csak az orvosi kar [2] [2] Csak az állatorvosi kar A hét legnagyobb külföldi hallgatói létszámú magyar felsőoktatási intézmény adatai

8 Campus Hungary Társulás Előzmény: A 2003/2004-es tanévben csaknem külföldi állampolgár vett rész teljes képzésben felsőoktatási intézményeinkben, s 57%-uk a környező országokból érkezett. E hallgatói létszám 35%-a költségtérítéses. A Társulás: Közel negyven felsőoktatási intézmény részvételével 2004 februárjában alakult meg. A megbízott szervezet, a Magyar Ösztöndíj Bizottság Irodája létrehozta a potenciális külföldi hallgatóknak és a magyar felsőoktatási intézményeknek szóló adatbázist, valamint megszervezte Társulás infrastruktúráját. A Társulás célja: A felsőoktatási intézmények ösztönzése idegen nyelvű szakok indítására magyar és külföldi hallgatók számára

9 A Campus Hungary Társulás feladatai 1.Októberben közös műhelymunka a témában eddig szerzett tapasztalatokról az érdeklődő felsőoktatási intézmények részvételével. 2.Módszertani anyagok terjesztése az intézmények számára Mind a gazdaságosság, mind pedig a minőségbiztosítás érdeke azt kívánja, hogy növekedjen az intézmények közötti együttműködés, ismerjék és elismerjék egymás munkáját, mozgósítsák intellektuális tartalékaikat a közös célok érdekében. 3.A CampusHungary.hu portál beindítása és folyamatos működtetése 4.Nyomtatott tájékoztató anyagok terjesztése: Tájékoztató füzetek, leporellók összeállítása tömörített információkkal hazánkról, felsőoktatásunkról, s a Magyarországon tanulás előnyeiről. 5.Részvétel a novemberi bangkoki Európai Felsőoktatási Vásáron