Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
Az Educatio digitális tartalomszolgáltatási projektjei XIX. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál április Markója Szilárd EISZ Iroda és könyvtárvezető.
1 TIOP – 1.2.3/09/1 Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”
TIOP /1 Haizler Lászlóné Bük, november 12. Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”  A könyvtárak.
TIOP / „A minőségi szolgáltatás feltételeinek megteremtését és a Vas megyei tudásvagyon egyenlő esélyű hozzáférését támogató informatikai.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
Felsőoktatási tankönyv- és szakkönyvtámogatások szeptember 30.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Segítség! Felnőttem! Nagy terhelhetőségű, magas rendelkezésreállású rendszerek építési és üzemeltetési útmutatója Kovács Zsolt Szerverhotel igazgató.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
2011. A Baross Gábor Oktatási Központ képzési kínálata Keszmann János
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
IKT projektek a közoktatásban
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Megújul a Sulinet Expressz. Az SZDSZ elnöke felkérte a liberális minisztereket, hogy vizsgálják meg tárcáiknál vannak-e olyan programok, amelyek azokat.
Vándor Magyar Internetes műveltségi játék.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
A 2011/12-es tanév lehetőségei Merényi Ádám. Munkahelyek és lehetőségek teremtése CertificationCTLC*Digital LiteracyDreamSpark Dynamics Academic Alliance.
Megnyitó Drajkó László Microsoft Magyarország Ügyvezető igazgató.
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
A tanári munka támogatása a szakképzésben
Frontális Pedagógia helyett Konstruktivista Pedagógia
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
PC Hálózatok.
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
eMagyarország Program
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Jövőnk e-Magyarországa az Információs Társadalom
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A könyvtárak fejlesztési lehetőségei a TÁMOP-ban és a TIOP-ban Oktatási és Kulturális Minisztérium Könyvtári Osztály „A könyvtárak fejlesztési lehetőségei.
Peer-to-peer és mobil ad hoc Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szélessávú tervek és akciók
Reményi Zoltán. Microsoft oktatási DVD 1-2. verzió Az ötletgazda: Szabó András – Petrik SzKI Szponzor: Merényi Ádám – Microsoft Kivitelező: Takács Attila.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Tisztaszoftver (Campus) program
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
1 éves a Sulinet Expressz. A program első éve Az Oktatási Minisztérium nyarán indította el a Sulinet Expressz programot. A program célja: az Internet.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Előadás másolata:

Átfogó informatikai fejlesztési programok a közoktatásban Magyar Bálint oktatási miniszter

Az IKT alapú konstruktív pedagógia I. Internet hozzáférés II. IKT infrastruktúra III. Pedagógus továbbképzés IV. Digitális tartalomszolgáltatás Infokommunikációs technológiákon (IKT) alapuló konstruktív pedagógia

n Közháló program  Szélessávú Internet hozzáférés az ország egész területén (többnyire 1 Mbit/sec)  5500 közoktatási intézmény 2005 végéig csaknem 2500 településen  500 elzárt, nehezen hozzáférhető település műholdas bekötése n NFT II ( ): áttérés optikai hálózatra I. Internet hozzáférés biztosítása

n Stratégiai célok:  Esélyegyenlőség biztosítása az információhoz jutás terén  Digitális írástudás erősítése  Digitális tartalomfejlesztés ösztönzése n Jövőbeli tervek:  Hálózati infrastruktúra fejlesztése (optikai hálózat kiépítése)  Értéknövelt szolgáltatások bevezetése (VOIP, videokonferencia)  Digitális tartalmak elosztott kezelése I. Internet hozzáférés biztosítása 2.

Informatikai Normatíva évben 6,2 Milliárd Ft Finanszírozott tevékenységek: n Elektronikus iskolaadminisztrációs rendszerek  Könnyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá válik az iskolai adminisztráció, ügyintézés n Nagy értékű hardver eszközök beszerzése  A döntően elavult számítógéppark folyamatos cseréje, illetve szinten tartása n Kis értékű eszközök beszerzése  Az IKT eszközök kis értékű kiegészítő egységeinek pótlására, beszerzésére

Informatikai Normatíva n Beszerzett eszközök:  Notebook: db  PC: db  Szerver: 438 db  Monitor: db  Nyomtató: 5628 db Nagy értékű hardver eszközök beszerzése n nagy értékű hardvereszköz került az iskolákba

Informatikai Normatíva Munkaállomások száma az iskolákban

Informatikai Normatíva Multimédiás számítógépek számának változása

Tisztaszoftver Program n Licencmegállapodás március 30-ig n 1,7 Milliárd Ft értékben n Közoktatási és felsőoktatási intézményeknek térítésmentesen n Tanároknak és rendszergazdáknak otthoni használatra is n Szoftverek (közoktatás)  Microsoft Windows XP Professional  Microsoft Office 2003 Professional  Office Media Content  Ügyfél hozzáférési licenc  SUN Star Office 6.0

n FelsőoktatásiCampus szerződés Tisztaszoftver Program 2.  Microsoft Windows XP frissítés  Microsoft Office 2003 Professional  Microsoft Sharepoint Protal Server  Microsoft Klienshozzáférési jog  Microsoft MSDN AA előfizetés  Microsoft Visual Studio.NET  Microsoft Windows Server  Microsoft Exchange Server  Microsoft SQL Server  Microsoft ISA Server  SUN Start Office 6.0

Helyi wireless (WIFI) hálózatok kialakítása  2004 első félévében digitális zsúrkocsi részeként 300 vezeték nélküli hozzáférési pont átadása  2005-ben pályázat gimnáziumok wireless hálózatának kialakítására (100 MFt)  NFT II: WIFI kiterjesztése minden közoktatási intézményre

Innovatív IKT infrastruktúra fejlesztése n Digitális zsúrkocsi és bőrönd minden középiskolának (1100 db)  Projektor  Notebook  DVD lejátszó n A 3 milliárd Ft-os program új és hatékony taneszközt adott a pedagógusok kezébe

Innovatív IKT infrastruktúra fejlesztése n Sulinet Expressz program Otthoni számítógépes ellátottság növelése n Digitális szavazó rendszerek n Interaktív tábla Szakképzési intézmények ellátása korszerű IKT eszközökkel (közel 1000 db interaktív tábla) NFT II teremből felszerelése interaktív táblával 2010-ig n Digitális palatábla 2006 első negyedévében 2000 db- os pedagógiai tesztelés

n Indulás: július 1-én n A program célja:  Az internet és a számítástechnikai eszközök elterjedésének elősegítése  Az oktatás modernizálása irányított adócsökkentés formájában, amely az információs társadalom családi infrastruktúrájának megteremtését szolgálja Sulinet Expressz Program A program nyújtotta adókedvezményt kezdetben az oktatás szereplői: a pedagógusok, a szülők és a diákok vehessék igénybe.

Sulinet Expressz Program n A program július 1-jén átalakult. Azóta:  A személyi jövedelemadóról szóló törvény hatálya alá tartozó minden magánszemély jogosult a programban részt venni  A vásárlóknak 50 százalék önrészt kell vállalniuk minden terméknél  Évi 4 millió forint jövedelem fölött a Sulinet Expressz adókedvezmény nem vehető igénybe n Változások november 8-tól:  Kizárólag teljes konfigurációk és notebook-ok szerezhetőek be a program keretében

n A programnak köszönhetően:  150 ezer új számítógép került a háztartásokba  500 ezer számítógépet újítottak fel  600 ezer család jutott számítástechnikai eszközhöz  az adókedvezményt igénybe vevők 94 százaléka alkalmazott, 80 százalékuk évi jövedelme nem haladja meg a 3,5 millió forintot Sulinet Expressz Program

Sulinet Expressz Program n Sulinet Expressz termékek értékesítése:

Sulinet Expressz Program n Sulinet Expressz termékek megoszlása típus szerint:

Sulinet Expressz Program n Az otthoni számítógép terjedése: ápr.*41 *A 2005 évi mikrocenzus alapján becsült adatForrás: KSH

Sz á m í t ó g é p-haszn á l ó k ar á nya az egyes korcsoportokban, % Sulinet Expressz Program Forrás:

Az IKT fejlesztés által támogatott programok Programok és bemutatásuk: n Bologna Folyamat, Felsőoktatási Reform – december 2. (Educatio Kiállítás) n Digitális tartalom fejlesztés, SULINET – december 3. (Educatio Kiállítás) n Egységes Oktatási Azonosító és Diákkártya rendszer – december 5. (HIK sajt. táj.) n Elektronikus adminisztrációs rendszerek – december 5. (HIK sajt. táj.)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!