Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
Művészet By: Turi Krisztina.
Tantárgy: V I D E O F I L M TERVEZÉS ÉS KÉSZÍTÉS (Összefoglalás)
A szimbolizmus 29/C.
ELTE Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
BIOMECHANIKA ANE/ANF, ALE/ALF, UDSZ, KIEG. 2007/2008 I. félév
Animáció: Dr. Surányi István Képváltás: kézi vezérléssel
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
AZ AVANTGÁRD új művészeti törekvések a XX. század elején
A camera obscura.
Kultúra – nemzet – emlékezet
Vizuális kommunikáció bevezetés
Gondolatok a művészet rendszeréről
Klasszicizálás - az évszázadok fényében. Antikvitás.
Munkácsy: Krisztus-trilógia. Munkácsy Mihály életművében kétségkívül a Krisztus-trilógia jelenti az egyik csúcspontot, még akkor is, ha a három mű együttes.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Fényképezés története
MÉDIAISMERET Szak: Mozgóképkultúra és médiaismeret
1 A FILM ÉLETRAJZA Vásári mutatvány Fitton1826Thaumatrop Plateau (Belga) 1829Phantaskopéletkerék USA1834ZeotropeCsodadob CharlesWheastone1850 fogaskereket.
A tömegkommunikáció hatása a nyelvre és a gondolkodásra
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
Mozgás és sebesség megjelenése a képzőművészetben
Gazdasági modellezés,döntési modellek
a fotózás technikai alapjai
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Az aranymetszés természet, művészet, matematika
Készítette: Fajkusz Lívia
Managerek éjszakája.
A szimbolizmus.
A fényképészet I. Története II. A fényképezőgép
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Miért kullogsz még a kõ felé. Jézus feltámadt a sírból
Rajzfejlődés-áttekintés
A film felbukkanása / a mozi genealógiája
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
A tér képi megjelenítése 2. rész Geometriai alapok
Tiziano – III. Pál fivérei körében Portré értelmezés.
Apokalipszis 12/C.
Az üvegfestészet legnagyobb időszaka
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - Korosztály: óvoda és alsó tagozat Műveltségi terület: Ember és természet, Művészetek Várjuk.
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
Kant ( ) a szépről és a zseniről
1. A FILM ELŐTÖRTÉNETE.
Fotokémia és Fényképezés
Az öt érzék - öt kortárs művészeti alkotás a Ludwig Múzeumból - A diasor a Ludwig Múzeum Az öt érzék című múzeumpedagógiai foglalkozás előkészítéséhez.
DR. LAÁB ÁGNES: MIT ÜZEN A MA ÉLŐKNEK LEONARDO UTOLSÓ VACSORÁJA? – 3. RÉSZ – MÁRCIUS 19.
Kép technika és a fénykép készítés története.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
a kubizmus kubus = kocka
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
Természettudományos tudásképváltozás és a természetismeret Makádi Mariann.
Film, videó történet, videókamerák 5. témakör. A film napjaink egyik legnépszerűbb információs, ismeretterjesztő, szórakoztatási és művészeti célú technikai.
A MOZGÓKÉP TÖRTÉNETE A CAMERA OBSCURÁTÓL A MULTIPLEXEKIG.
A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Alapfogalmak.
A román, gótikus és a reneszánsz művészet
I-078. Miért kullogsz még a kő felé? Jézus feltámadt a sírból! Ez a hajnal lett a győztesé, velünk lesz mindig ő. Halleluja, lásd a nagy csodát, Jézus.
A fény egy emberi szemmel érzékelhető sugárzás, de ennek a sugárzásnak csak egy részét látjuk.
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Ősi barlangrajzok.
Előadás másolata:

Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés szintje: megértés; a képen felismert dolog kapcsolata a valósággal. (lásd művészeti alkotások…)

Megértés?...

A kép mágikus természete Egy tárgy képét önkéntelenül azonosítjuk magával a tárggyal. Ezt a gondolkodást mágikus szemléletnek nevezik.

Kép – Írás - Valóság Kép = mágikus tudat/megismerés Írás = elvont képzeteket ébreszt Valóság = művészi megismerésre törekvés (áttételes utalás)

Áttételes utalás…

Képsor Rögzíteni tudja a változást. A kép sorozatokat történetté kerekítette az alkotója: pl. Krisztus szenvedés története

A legek… Muybridge és a fogadás…

A fotografikus kép Ősi vágy: a legvalószerűbb, „élethű” ábrázolás 19. sz. fotográfia 20. sz. televíziózás (Nárcisz; halotti maszkok Veronika kendője, torinoi lepel) („Valóságosabbak a képek, mint bárki képzelte volna” S. Sontag)

A fotografikus kép (2.) Barlangrajzok „megelőlegezett” valóság Bibliai ábrázolások (templomok, freskók) Camera obscura „sötétkamra”

Fotografikus kép (3.) 1826 Niepce (8 óra exponálási idő..) 1837 Daguerre (első „fénykép) Thomas Edison, Lumiere fivérek (mozgó[fény]képek)

A legek 2…. Az első fénykép

A „legek” 3…

„Legek” 4….