Térábrázolás különböző életkorokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
A kisgyermek vizuális gondolkodása
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Egy motívum változásai különböző életkorokban:
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar Villamosművek Tanszék Szakaszolási tranziensek.
Globalizáció és oktatás
A szőlő a művészetben.
Segédprogram Chaospro. Mire szolgál? A geometriában hagyományosan egy görbe egy-, egy felület két-, és egy térbeli test háromdimenziós. Az úgynevezett.
Színkezelés különböző életkorokban Sajó Borbála MOME,2008
Szervezeti formák.
Japán írásjegyhálózatok vizuális ábrázolása. Első ábra.
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
Kommunikációs politika
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
A TÉRÁBRÁZOLÁS TÍPUSAI MROE TPM 5. TÁVLATI JELLEGŰ (folyamatos tér, axonometrikus vagy perspektív jelleg) Ó.1. o.
A TÉRÁBRÁZOLÁS TÍPUSAI MROE TPM 3
AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
A szervezeti felépítés definíciója
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
A 4-6 évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Kárpáti Andrea KIEMELKEDÔ VIZUÁLIS KÉPESSÉGEKET MUTATÓ AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE Kárpáti Andrea
Érettségi vizsgák Végzős osztályfőnöki feladatok
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR KECSKEMÉTI FŐISKOLA A GYERMEKIRODALOM ÉS A KORTÁRS GYERMEKILLUSZTRÁCIÓK KAPCSOLATA Kovács Hajnalka.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A Kaposvári Egyetem Készítette: Lang Diána.  A magyar országgyűlés január 1-gyel alapította a Kaposvári Egyetemet, ezzel a döntéssel Kaposvár a.
Tárgyak műszaki ábrázolása Képies ábrázolások
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Összeállította: Nikli Károly 2013
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
Hasonlóságok és különbségek a reneszánsz és az alföldi realizmus művészetében.
3.2. Axonometria – Műszaki rajzok párhuzamos vetítéssel
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Bölcsészettudományi Kar Dr. Zimányi Árpád dékán. Bölcsészettudományi Kar Bölcsész szakok Művészetközvetítő szakok Dr. Zimányi Árpád : A Bölcsészettudományi.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Barcsák Marianna - KPSZTI
Asztrológia I..
A Biblia és a képzőművészet
Ki mit tud? december óra 330 terem
Előadás másolata:

Térábrázolás különböző életkorokban Erdős Klára Moholy Nagy Művészeti Egyetem Vizuális és Környezetkultúra Tanár szak

A gyermek rajzok fejlődésére alapvetően három dolog van hatással biológiai adottságok nemzeti kultúra és életmód nevelés és a művészet Térábrázolás három fejlődési szintje: Egy dimenziós Két dimenziós Harmadik dimenzió: önállóan nem minden gyerek jut el erre a szintre

Korszakokra bontott fejlődés különböző állomásai* 1-3 kor firkakorszaknak 4-6 éves korszak a pre sematikus korszak -12 évesek, sematikus korszak -14 éveseket a realizmus hajnala 14-17 éves korosztály a döntések kora *Victor Löwenfeld felosztása alapján Térbeliség: Levinstein Perspektíva teljes hiánya Térbeli egység Távlat szerinti elrendezés Közelebbi tárgy nagyobb a távolabbi kisebb (méret és tér)

5-6 évesek több szempontú ábrázolása Egyidejűleg több nézőpont Egy tárgy ábrázolásán belül is Mindig azt a nézőpontot választják, amelyik leginkább megfelel a képzeletükben élő képnek

Térábrázolások Térábrázolás kezdetei Egymás mellé sorolt elő és oldal nézet Kiterített ábra Nem látvány ábrázolás Információ közlés

Térábrázolások Egydimenziós rajz A méretek nem felelnek meg a perspektíva szabájainak

Térábrázolás fejlődése Ugyan azon gyerek rajza 11 és 14 éves korában

Térábrázolások Kétdimenziós ábrázolás Perspektívára való törekvés(házak) Levinstein szerinti harmadik fok: a távolabbi ház kisebb

17-18 éves kor fejlett tér ábrázolása

Térábrázolási feladat megoldásai 11 és 14 éve s korosztályból Megadott tér , szoba, kollázs technikával való berendezése, saját szoba vagy álomszoba

11 évesek legjobb munkái A tárgyak szépen vannak körbe vágva Van felső emelet is Sok részlet Aldó képen jó a perspektíva

11 évesek leggyengébb munkái A képek körbe vágása nem szép Kaotikus elrendezés Perspektíva teljes hiánya

14 évesek legjobb munkái Szép körbe vágások harmónikus környezet Térbeliségre törekvés Tapétázás egyszerű

14 évesek leggyengébb munkái Szép körbe vágás Térbeiliségre törekvés(képek a falon) Kevés tárgy Képek mérete nincs összhangban egymással

Köszönöm a figyelmet Felhasznált irodalom:Kárpáti Andrea (2001): Firkák, formák, figurák - a vizuális nyelv fejlődése a kisgyermekkortól a kamaszkorig. Pécs: Dialóg Campus Kiadó Saját dolgozat és gyűjtés: Vizuális nevelés és befogadás, dolgozat 2007