A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
IP kamerás videó megfigyelő rendszer
Kritikus infrastruktúra védelme
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
Dr. Kocsis István vezérigazgató
A Pannon Volán ZRt. szolgáltatási színvonalának fejlesztése komplex közlekedésinformatikai megoldásokkal Udvardi Péter.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Adatvédelmi Nap A kamerás megfigyelés Magyarországon
november 16. „Kötetlenül kötöttpályán” Fejlődés – Egységes minőség – Környezetvédelem – Fenntarthatóság.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
ITS Budapesten.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Település Településrendszer Településállomány. Nagyvárosok a magyar településrendszerben Készítette: Széplaki Dóra Debrecen, 2013.április 16.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
© Polycom, Inc. All rights reserved. Gyors és hatékony ügyfélkezelés Videókommunikációs megoldások a KKV szektor számára Tohai Tibor| HRP Europe Kft.
Időszerű informatikai kérdések
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Miről lesz szó? e-ticketing
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az előadás tartalma módválasztás
Intelligens közúti kereszteződés
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Intelligens közlekedési rendszerek
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Jelzőlámpás csomópontok tervezése
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
BKK AFC Projekt Státuszriport
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése FUTÁR projekt A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése 2012. november 10. Gelencsér László projektmenedzser Budapesti Közlekedési Központ

FUTÁR projekt – alapadatok Pénzügyi háttér A projekt beruházási költsége: 6,7 milliárd Ft Támogatás: 4 milliárd Ft Támogatásintenzitás 60% A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. Telepítendő eszközök Forgalomfelügyeletbe bevont, járműfedélzeti eszközzel szerelt jármű 2295 járművön Közterületi kijelző 257 megállóhelyen Járműfedélzeti kijelző 2024 új kijelző eszköz Diszpécserközpont kialakítása 32 munkaállomás Adat- és beszédkommunikációs hálózat Budapest + agglomeráció Telephelyi adatkommunikáció 14 telephely Jelzőlámpa befolyásolás 30 csomópont

FUTÁR projekt – háttérrendszer Új beszédkommunikációs hálózat A jelenleg polgári célra elérhető legmodernebb, szabványos digitális rádiótechnika. Adatkommunikáció Forgalomban lévő járművekre: 3G+HSDPA Telephelyeken: wi-fi hálózat Forgalomfelügyelet folyamatainak szoftveres döntéstámogatása Teljesítmény-elszámolás Járművezetői teljesítmények Alvállalkozói teljesítmények

FUTÁR projekt – háttérrendszer Forgalomfelügyeleti központ Helyszín: 1088 Budapest, Szabó Ervin tér 2. Az épület statikáját nem érintő belső átépítés 32 diszpécseri munkaállomás Munkaállomásonként 4 db monitor + kommunikációs berendezések Járműfedélzeti berendezések Fedélzeti számítógép (OBU) Rádió Helyzet-meghatározás Utastájékoztató eszközök vezérlése Jegykezelő eszközök vezérlése Wi-fi, GSM kommunikáció

Dinamikus utastájékoztatás A tömegközlekedési járművek pozíciójának ismeretében azok közlekedéséről a nap 24 órájában előrebecslés adható: bármely megállóhelyre megadható a járművek várható indulási ideje forgalmi zavar esetén automatikus tájékoztatás adható A FUTÁR megoldásai az információk átadására Internet online járműkövetés valós idejű utazástervezés Mobil alkalmazás Megállóhelyek: megállóhelyi, csomóponti kijelzők hangszórók Járművek: külső és belső kijelzők akusztikus tájékoztatás

Dinamikus utastájékoztatás Közterületi utastájékoztatás 257 új közterületi utastájékoztató egység: csomóponti kijelző (hangosítással) – 19 db megállóhelyi kijelző (hangosítással) – 201 db monitor – 37 db További 74 db, már meglévő eszköz (kijelző, hangszóró) integrációja a járművek valós indulási idejének kijelzése a felkínált utazási alternatívák révén a várakozási és utazási idő csökkentése tájékoztatás a járatok forgalmát érintő változásokról a kiszámíthatóság, megbízhatóság megteremtése a szolgáltató iránti bizalom növelése Járműfedélzeti utastájékoztatás automatikusan működő akusztikus tájékoztatás minden járművön meglévő kijelzők illesztése 987 db járművön új kijelzők beépítése 545 db járművön

Tömegközlekedési járművek előnyben részesítése 30 db közúti jelzőlámpás csomópontban Előnyben részesítés a zöldidő megnyújtása révén A rendszer a késésben lévő járművek haladását fokozottan segíti Egymást keresztező vonalak járműveit is kezeli Automatikus működés (járművezetői beavatkozás nélkül)

FUTÁR projekt – Hatások, eredmények Tömegközlekedési járművek előnyben részesítése a jelzőlámpás csomópontokon Utazási idő csökken  A tömegközlekedés versenyképessége javul Keringési idő csökken  Járműigény csökken  A szolgáltató költségei csökkennek Forgalomfelügyelet Kedvezőbb forgalomfelügyeleti és -beavatkozási feltételek  Javuló menetrendszerűség Forgalmi tervezés: több és pontosabb adat a járművek közlekedéséről Javuló elszámolhatóság Megtakarítási lehetőségek tárhatók fel Dinamikus utastájékoztatás Gyorsabb információtovábbítás (valós idejű információk) Pontosabb információk Javuló megbízhatóság Szélesebb körű tájékoztatás Mindig tudható, hogy a járművek honnan hová közlekednek Mindig tudható, mikor érkezik a jármű a megállóhelyre Ha a jármű nem érkezik, mindig tudható, miért. Alternatív utazási javaslat adható.

Továbbfejlesztési lehetőségek – FUTÁR 2 A projekt kiterjesztése Kiterjesztés további ágazatokra (metró, hév, hajó) Előnyben részesítés kiterjesztése további jelzőlámpás csomópontokra További közterületi kijelzők telepítése Funkcionális fejlesztési lehetőségek E-ticketing Járműdiagnosztika Utasszámláló rendszer illesztése Járműfedélzeti kamerás megfigyelőrendszer Integráció a társszolgáltatókkal (vasút, elővárosi autóbuszok)

Köszönöm a figyelmet! Várom kérdéseiket! Gelencsér László projektmenedzser Budapesti Közlekedési Központ