Vállalattal kapcsolatos fogalmak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Mikroökonómia szeminárium 4. Termelés elmélet
Vállalat kínálati magatartása
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Tökéletes verseny és monopólium
A verseny - a piac alkotója
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Piaci korlátok.
MIKROÖKONÓMIA ÖSSZEFOGLALÓ
Tanterv 1. hét dátum téma Felmérő.
Szállítási költségek, térséggazdálkodás
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
1 Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 5. előadás A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör december Piaci elégtelenségek
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 9. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör ELŐVIZSGA szeptember 15.
A kurzus programja Dátum Témakör november 17.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Piaci kereslet és kínálat
Marketingmenedzsment 2008
Március órától út 114-ben (óra helyett)
Költségelemzés, költséggazdálkodás
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
A VÁLLALATI KÖLTSÉGEK.
Költségek Termelés Q Állandó Költség FC Változó VC Összköltség TC
A marketing piac tartalma
A fedezeti pont szerepe a távhőszolgáltatásban
Gyakorló feladatok Mikroökonómia.
A vállalati döntések elmélete
Sipos Viktória & Motyovszki Gergő
Termelésmenedzsment Production Management
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
2007. február 15. Szikora Péter - Controlling - Költségek 1 Controlling Költségek osztályozása.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Tiszta monopólium.
Költségek, költségfüggvények
Költségminimalizálás, profitmaximalizálás
Termelési tényezők piaca
Átlagtermék, határtermék, optimális inputkombináció
Összefoglalás Vállalati költségek.
Gazdasági időtávok A közgazdasági időtávok arra utalnak, hogy milyen módon képes a vállalat reagálni a piaci eseményekre.
I. Vállalatalapítás.
Kereslet, kínálat, ármechanizmus, fogyasztói-, és termelői többlet
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
ÁRBEVÉTEL ÉS PROFIT, FEDEZETI PONT ÉS ÜZEMSZÜNETI PONT
A termelés költségei.
11. Vállalatgazdaságtan gyakorlat
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A termelés költségei.
Az árszabályozás alapelvei és módszerei
Oligopólium Monopolisztikus verseny A piaci koncentráció mérése
Universität Miskolc, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Istitut für Wirtschaftstheorie Mikroökonómia Dr. Karajz Sándor Gazdaságelméleti Intézet Miskolci.
Universität Miskolc, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften, Institut für Wirtschaftstheorie Termelési tényezők Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar,
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
Zh Október 13-án csoportbeosztás szerint óra ideje alatt (pontos beosztás Neptunos üzenetben) Zh megírása nem kötelező. Igazolvány, számológép, toll kell.
KÖZGAZDASÁGTAN: Mikro- és makroökonómia BMEGT30A001
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Költségek és költséggörbék
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
A vállalat kínálata és a piac jellege
Kapacitástervezés.
Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdaságelméleti Intézet
Előadás másolata:

Vállalattal kapcsolatos fogalmak A vállalat a gazdaság egy olyan szervezeti egysége, amely fogyasztási javakat állít elő a társadalomnak, saját erőforrásaival, saját kockázatára önállóan gazdálkodik, profit szerzése céljából. Típusai (PTK: Kkt, Bt, Kft, Rt, közös vállalat) Vállalati célok A vállalat környezete Időtávok a gazdaságban

A VÁLLALAT felépítése .

A termelés termelési függvény: Q = f(L,A,K,E) egyszerűsítés: Q = f(K,L)

Isoquant Parciális term-i fv .

Rugalmasság Általánosan, ha Y tényező értékét az X tényező befolyásolja: A munka parciális termelési rugalmassága: Hasonlóan a tőkéé:

Költségek A teljes költség függvény: TC = FC + VC TC = pK×K + pL×L Az isocost egyenlete: Átlagköltségek és határköltség:

Termelési tényező felhasználás hosszú távon .

Rövid táv és a ktgfv-ek .

A bevételről TR(Q) = p(Q)×Q

Az elégséges feltétel: M’ < 0 Profitmaximum piacfüggetlen  = TR – TC Q szerint deriválva, a szükséges feltétel: M = MR – MC = 0 MR = MC Az elégséges feltétel: M’ < 0

Piactípusok elválasztása Szempontok: résztvevők száma termék homogenitása informáltság piacra való ki- és belépés szabadsága

Értékesítés: PIACOK (beszerzés: term-i tényezők piacai) tökéletes verseny monopolisztikus verseny oligopólium monopólium

Profitmaximalizálás tökéletes verseny . Fedezeti pont és üzemszüneti pont

Profitmaximalizálás monopólium .

. Utólagos vevőkapcsolat = szervíztevékenység