Gyakori hibák C# programozásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szerver oldali programozás
Advertisements

Osztály leszármaztatás
Microsoft Excel 3. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 10. előadás.
Előadássorozat a Független Pedagógiai Intézetben fupi.hu Az internet: miért, hogyan? 4 / 10. Csada Péter Csada Bt. cspc.hu.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Operációs rendszerek gyakorlat 10. Gyakorlat Vakulya Gergely.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Öröklődés 2..
Halmazok.
Fájlkezelés, IO Kivételkezelés Belső osztályok
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 9. Gyakorlat Alap file műveletek.
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
A CLIPS keretrendszer CLIPS "C" Language Integration Production System.
C A C nyelv utasításai. Ismétlés Utasítások csoportosítása.
Szöveg egységei, gépelés
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/10 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 5. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/15 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Célkeresztben az érettségi! A legjobb és leghatékonyabb eszközt akarjuk Kevesebb hibalehetőség, barátságos hibaüzenetek Kiváló fejlesztőeszköz Gyorsan.
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
S ZÖVEG ÍRÁSA. Kurzor: megmutatja, hogy hová írunk. Szabályok: Felesleges szóközöket ne helyezzünk el a szövegben! Sorok végén nem szabad Entert ütni,
Ismerkedés a szövegszerkesztéssel
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
P ROGRAMOZÁS I/O műveletek. S YSTEM.C ONSOLE A programjainknak fontos része a felhasználóval való kommunikáció. Adatokat kell kérni tőle, vagy közölnünk.
Programozás Az adatokról C# -ban.
Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,
Grafikus tervezőrendszerek programozása 9. előadás.
A Pascal programozási nyelv alapjai
A Pascal programozási nyelv alapjai
1.3. Pascal program felépítése Az els ő program. Program ; … Begin … End. Program fej Deklarációs rész Végrehajtó rész.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
Objektumorientált programozás
Turbo Pascal Indítás: C:\LANGS\Turbo Pascal Turbo Pascal.
Visual Basic 2008 Express Edition
Java programozási nyelv Vezérlési szerkezetek
Java programozási nyelv Metódusok
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
Programozási tételek.
Apache Ant 2. gyakorlat Alkalmazásfejlesztés /2 Gyakorlat Zalatnai Csongor.
Az operációs rendszerek feladatai, csoportosításuk
Programozás III KIVÉTEL.
ProgramozásProgramozás célja hosszabb számítások elvégzése ill. kiíratása akkor érdemes programot írni, ha sok számolni való van illetve ha ugyanazt az.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Billentyűzet.
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
Függvények a C nyelvben 1 Függvényeket a következő esetekben szokás írni: Ha ugyanazt a tevékenységet többször is el kell végeznünk ugyanolyan típusú,
C Programozási alapok.
Programozás III KIVÉTEL. KIVÉTELKEZELÉS Hibátlan program nincs!!! eddig hiba esetén leállt a program. Példa ilyen hibákra: ─ ArrayBoundsOfException (tömb.
SZÖVEGSZERKESZTÉS II. SZÖVEGSZERKESZTÉS LÉPÉSEI
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
Bemeneti perifériák.
A billentyűzet és részei
ELEKTROMOS SEGÉDPROGRAMOK
Programozás C# -ban Elágazások.
A CLIPS keretrendszer
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Változók.
Filmes példaalkalmazás I.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Cache példák 2019 (IMSC).
Előadás másolata:

Gyakori hibák C# programozásban Készítette: Major Péter

Elírjuk a változók nevét Ez a hiba nyilván mindenkivel előfordul. Mire figyeljünk? Kis és nagybetű számít Sokan használják ugyanazt a nevet eltérő betűmérettel, pl.: ha egy függvény beállítja egy osztály „PontokSzama” mezőjét, a paraméter lehet „pontokSzama” nevű. Ne cseréljünk fel betűket.

Tünetek Piros aláhúzás Ha a View / Error List menüponttal megjelenítjük az Error List ablakot: A kódkiegészítés nem ajánlja fel a változó nevét, és az utána leütött pontra sem jelenik meg metódus lista.

Elkerülés Használjuk a kódkiegészítőt: Már a „ps” begépelésekor felajánlja a PStart-ot, amit Enter-el elfogadunk. Ha nincs a listán a változó, amit keresünk, akkor már valószínűleg hibát követtünk el. Ha a lista nem jelenik meg gépeléskor, az szintén hibára utal. Ha a listát meg akarjuk jeleníteni akkor nyomjuk meg a Ctrl- Space billentyűkombinációt.

Lassú kódbevitel Ha mindent betűt begépelünk az egyrészt nagyon időigényes, másrészt vonzza a hibákat is. A parancsok gyors bevitele a kódkiegészítővel nagyon hasznos, és lehetőséget ad hibák elkerülésére is. Használat: pl. be akarjuk írni, hogy GameLogic.GenerateMap(10); ezt úgy tesszük meg, hogy beírjuk, hogy „ga” erre a listán megjelenik a GameLogic, erre enter, majd beírjuk a pontot és a „g” lenyomására a listán már kapjuk is a kívánt metódust, tehát megint Enter. Így egyrészt 2-3x olyan gyorsan lehet írni, másrészt garantált, hogy nem írjuk el valaminek a nevét. Ha a listán már ott ami nekünk kell, a le és fel nyíllal kiválasztva és Enter-t nyomva beszúrhatjuk.

Le nem zárt blokkok A C alapú nyelvek blokkos felépítésűek, a blokkokat a { és } jelek határolják. A blokkok egymásba ágyazása alapvető lehetőség, azonban sosem lehet átlapolódás. Fontos még, hogy figyeljünk arra, hogy egy függvénybe nem definiálhatunk másik függvényt (amely nyilván értelmetlen, de sokan megpróbálták ;). Utasítások csak függvényben lehetnek, változókat pedig mind a függvényekben, mind a típusok definiálásánál (pl.: class, struct) használhatunk. Névterekben közvetlenül csak típusdefinícók lehetnek, a változók, függvények mindig osztályokban vannak. A rendszer piros aláhúzással figyelmeztet, ha elszúrjuk a blokkok zárójelezését, de ez szinte mindig később jelentkezik, mint ahol hibáztunk, ezért nézzük végig az összes környező blokkot.

Egyéb gyakori hibák A tömbnél kapcsos zárójel kell: szamok[5] és nem szamok(5) A for ciklus fejlécében pontosvesszők vannak: for(int i=0; i<10; i++) A do{ … }while(…) után kell pontosvessző: do{ i++; }while(i<10); A sima while-nál viszont nem kell.