Virtuális világ tárolása Szirmay-Kalos László
Belső világ tárolása l Geometria: pontok koordinátái l Topológia: élek-pontok; lapok-pontok;... l hierarchia: objektum-lapok-élek-pontok l transzformáció: lokális és világkoordináta rendszerek modellezőképszintézis világ fáljkonv VRML, 3DS, OBJ, DXF IGES, MB, MD2,...
Egyszerű hierarchikus modell Objektum Primitív Pont obj1 szakasz1 Bezier kör point1 point2 point3 point4 point5 point1 point6
Geometria kiemelése obj1 szakasz1 Bezier kör x y
Hierarchikus színtér gráfok Karosszéria Kerék1 transzformáció Kerék2 transzformáció kerék Ferrari haladási transzformáció Kerék Forgatási transzformáció
VRML #VRML V2.0 utf8 Shape { geometry Box { size } appearance Appearance { material Material { diffuseColor }} } Transform { translation rotation children [ Shape { geometry Cylinder { radius 0.7 height 0.3 } appearance Appearance { material Material { diffuseColor }} } ] } BoxTransform Cylinder
VRML folytatás Transform { translation rotation children [ DEF antenna Shape { geometry Cylinder { radius.05 height 3 } appearance Appearance { material Material { diffuseColor } } } ] } Transform { translation rotation children [ USE antenna ] } Transform Cylinder = antenna