Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Ágazati stratégiák az NFGM szerepe a pénzügyi és gazdasági válság kezelésében, valamint a hosszú távú versenyképesség biztosításában Bakács András, főosztályvezető.
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe
Mihálovits András Vezető szerkesztő
KKV hitelezés és kockázatkezelés pénzügyi konferencia
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Helyi beruházások a gazdasági visszaesés időszakában Péteri Gábor
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Beszállítói és integrátori képzés, képesség, készségfejlesztő konferencia Dr. Garamhegyi Ábel Nemzetközi Gazdasági Kapcsolatokért felelős szakállamtitkár.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
Hol is állunk? Hamecz István A Közgazdasági és monetáris politikai szakterület vezetője február 2.
A növekedés esélyei jelentés az Eurozónából Havas István XX. Vezérigazgató Találkozó Sárvár, 2010 szeptember 29.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Kontrolling házi dolgozat
Stabilitás és növekedés: lehet-e egyszerre? Király Júlia Forint, Válság, Államadósság Konferencia március 8.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
Az ellátási láncok biztonsága
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Az EU csatlakozás hatásai a magyar vegyiparra [konferencia neve] Budapest, március 17. Tordai Péter, vezető elemző Kereskedelmi és Hitelbank Rt.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
RÉGIÓK ÉS REGIONÁLIS KÖZIGAZGATÁS EURÓPÁBAN Horváth Gyula.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
A határ menti együttműködések lehetőségei és korlátai Rechnitzer János, egyetemi tanár MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézete, Széchenyi Egyetem.
Kármán András Budapest, január 21..  1. A külső finanszírozáson nyugvó növekedési modell sikeres volt, de sérülékeny  2. A válság kikényszerítette.
Az államháztartási hiány csökkentésének hatásai Hamecz István igazgató A Közgazdasági és Monetáris Politikai szakterület vezetője.
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
Projektfinanszírozás
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
Magyar versenyképesség 2017
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Európai Uniós ismeretek
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Előadás másolata:

Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter Úton a válságban BME - BESZÁLLÍTÓI ÉS INTEGRÁTORI KÉPZÉS, KÉPESSÉG,KÉSZSÉGFEJLESZTŐ KONFERENCIA Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter

Logisztika válsága Volumencsökkenés drasztikus és gyors (GDP és a logisztika viszonya) A szerződések általában nem tartalmaznak min.dijat vagy volumen garanciát Eszközfinanszrozás kritikussá válik Eszközökből nem lehet kimenekülni Rövidtávon az árak csökkenek és ez gyorsitja az iparág zsugorodását Gyors visszaépülés nem várható -2010+

Eszköztulajdonosok Nem mozgó eszközök Kapacitások kiigazítása Erőteljes konszolidáció, folyó beruházások leállítása, szerződések újratárgyalása Tulajdonosváltások,új alkalmazások keresése Szállítóeszközök Kapacitások csökkentése Érvényes megrendelések átütemezése Flottatulajdonosok teljes átrendeződése Nagy/kicsi aránya változhat

Logisztikai vállalatok A hatás változó Szolgáltatási profil Ügyfélportfólió Eszközvagyon mérete és finanszírozási igénye A szolgáltatás földrajzi sugara szerint A bankok csak a nagyobb és stabilabb vállalkozásokat hajlandóak finanszírozni A közúti fuvarozók helyzete a legkritikusabb Alultőkésítettség és piactalanság (alvállalkozók)

Várható folyamatok? A globális beszerzés változása Költségnövelő kezdeményezések átértékelése Szabályzás Környezetvédelem „Insourcing” Konszolidáció minden mennyiségben Közép vállalkozások eltűnése A vállalkozások száma csökken

Várható folyamatok? Kapacitások kiegyensúlyozatlanok Változó ellátási láncok Folyamatos csökkenés Kapacitások kiegyensúlyozatlanok Szállítmányozók és „Carrierek” Konkurencia a régióban

Magyar logisztika A csak hazai piacra dolgozó vállalkozások helyzete kritikussá válik – regionális stratégia hiánya! A vállalkozások az elmúlt években eszközszerzésre és nem piacszerzésre koncentráltak Az állam beavatkozó szerepe igen korlátozott Átmeneti forrás juttatása nem megoldás az árbevétel csökkenésére Logisztikai bail out? Nincs rá pénz! Szabályzási környezet változtatása? Nem vállalkozásbarát!

Kezdeményezések-iparág LIT Reformszövetség LEF MLK Mivel a folyamat lefutása még nem becsülhető meg ezért folyamatos egyeztetés szükséges Megszerezhető-e egy vezető - koordinátori szerep ebben a helyzetben?

Kezdeményezések -ipar Az már elfogadott beruházási projektek újratárgyalása „logisztikai „bail out”? Határon túli piaci munka támogatása „Hálózatosodás” elősegítése KKV szerepe a logisztikában korlátos

Kezdeményezések-állam Állami infrastruktúra beruházások Szélesebb körű egyeztetés szükséges Jövőbeli volumen elvárásokra épülő beruházások kerülendőek Futó beruházások átértékelése, lecsökkentése A politikai akarat szolgálja ki a gazdaság érdekeit Tabuk megszüntetése –DUNA

Kezdeményezések-állam Logisztika és FDI összefüggései – ITD szerepe A magyar logisztikai ipar érdekérvényesítése jelenleg gyenge Új szabályzások bevezetése mindig költségnövekedéssel járnak, miért? A cél most a vállalkozások költségeinek csökkentése, tehát olyan szabályozókra van szükség, amelyek költséget nem növelnek, vagy esetleg a költségeket csökkentik Költségnövelő tényező a helytelenül megszabott büntetés Az állam büntetésből származó bevételei nagy mértékben megnőttek

Logisztika-versenyképesség - kritériumok Vállalati méret Hálózatos üzleti modell Eszközök és infrastruktúra Humán erő

Humán erő és képzés a logisztikában Logisztikai munkaerő hiány? A képzés nehézségei Magyar adottságok MLK kezdeményezés

Q&A