Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
“Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása”.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit

A HEFOP 3.2.2. és 4.1.1. projekt Nyírvidék TISZK tapasztalatai alapján Célok: A tanárok és oktatók továbbképzésével, az új oktatási, minőségbiztosítási és szervezetfejlesztési módszerek bevezetésével és folyamatos alkalmazásával járuljon hozzá a magas színvonalú oktató munkához Új szervezeti és működési modell jöjjön létre, amely alkalmas a szakképző intézmények együttműködésének fejlesztésére, vezetői kompetenciák fejlesztésével A projekt járuljon hozzá a tanulók lemorzsolódásának csökkentéséhez TISZK létrehozásával erősítse a szakképzés és a gazdaság kapcsolatát

Szervezetfejlesztés: HR tevékenységek A menedzsment számára felkészítő képzések: ESZA, ERFA szabályok – pályázati ismeretek Szervezetfejlesztés, információáramlás Minőségirányítás Stratégiai tervezés + Minden vezetői célcsoport továbbképzése Monitoring

Szervezetfejlesztés: HR tevékenységekhez kapcsolódó képzések Az intézmények vezetésének és fenntartóknak Változásmenedzsment és vezetői tréning szervezetfejlesztési tréningek Csapatépítő, kommunikációs tréning Minőségirányítási rendszer összehangolása

Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Oktatók számára Pedagógiai programok módosításához kapcsolódó képzések:Tartalom/tantervfejlesztési ismeretek: adaptálás, helyi tanterv fejlesztés, modulok, projektek fejlesztése Kompetencia alapú moduláris szakképzés bevezetéséhez kapcsolódó módszertani felkészítő képzés: A projektoktatás módszertana: kooperatív tanítási - tanulási technikák – az elkészült, általunk kifejlesztett új tananyagok oktatására vonatkozóan

Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Vállalati oktatók számára Felkészítő képzés az OKJ átalakítása utáni SZVK- k és Központi programok változásaiból vállalati gyakorlati képzést végzők számára

Közösségi funkciók ellátására felkészítés Közismereti tanárok és szakképzésben oktatók, osztályfőnökök, pedagógiai munkát segítők számára Lemorzsolódást csökkentő közös modell kialakítása, működtetése:A hátrányos helyzetűekkel kapcsolatos prevenció módszertana – osztályfőnökök, ifjúságvédelmi felelősök számára (a lemorzsolódás elleni modell bevezetésére felkészítés az intézményi prevenciós teameknek) Tanulási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő tanulók segítése, egyéni fejlesztése: Integrált Diszlexiás- - Diszgráfiás Tanulók Rehabilitációja a Többségi Közoktatási Intézményekben

Nyomonkövetés területén Mérés – nyomon követés egységes rendszerének kialakítása, bevezetése – felkészítés mérési csoport és iskolavezetők számára

Iskolaigazgatók kompetenciafejlesztése – kiemelt területek a tapasztalatok alapján Pedagógiai kompetenciák bővítése Szervezetirányítási és fejlesztési kompetenciák bővítése Minőségmenedzsment kompetenciák Hálózatok kezelése, kialakítás, közreműködés (belső és iskolák közötti) - A regionalitás erősödése és az integrációs folyamatok felgyorsulása indokolja

Kérdések ? Köszönöm a figyelmüket!