Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit
A HEFOP 3.2.2. és 4.1.1. projekt Nyírvidék TISZK tapasztalatai alapján Célok: A tanárok és oktatók továbbképzésével, az új oktatási, minőségbiztosítási és szervezetfejlesztési módszerek bevezetésével és folyamatos alkalmazásával járuljon hozzá a magas színvonalú oktató munkához Új szervezeti és működési modell jöjjön létre, amely alkalmas a szakképző intézmények együttműködésének fejlesztésére, vezetői kompetenciák fejlesztésével A projekt járuljon hozzá a tanulók lemorzsolódásának csökkentéséhez TISZK létrehozásával erősítse a szakképzés és a gazdaság kapcsolatát
Szervezetfejlesztés: HR tevékenységek A menedzsment számára felkészítő képzések: ESZA, ERFA szabályok – pályázati ismeretek Szervezetfejlesztés, információáramlás Minőségirányítás Stratégiai tervezés + Minden vezetői célcsoport továbbképzése Monitoring
Szervezetfejlesztés: HR tevékenységekhez kapcsolódó képzések Az intézmények vezetésének és fenntartóknak Változásmenedzsment és vezetői tréning szervezetfejlesztési tréningek Csapatépítő, kommunikációs tréning Minőségirányítási rendszer összehangolása
Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Oktatók számára Pedagógiai programok módosításához kapcsolódó képzések:Tartalom/tantervfejlesztési ismeretek: adaptálás, helyi tanterv fejlesztés, modulok, projektek fejlesztése Kompetencia alapú moduláris szakképzés bevezetéséhez kapcsolódó módszertani felkészítő képzés: A projektoktatás módszertana: kooperatív tanítási - tanulási technikák – az elkészült, általunk kifejlesztett új tananyagok oktatására vonatkozóan
Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Vállalati oktatók számára Felkészítő képzés az OKJ átalakítása utáni SZVK- k és Központi programok változásaiból vállalati gyakorlati képzést végzők számára
Közösségi funkciók ellátására felkészítés Közismereti tanárok és szakképzésben oktatók, osztályfőnökök, pedagógiai munkát segítők számára Lemorzsolódást csökkentő közös modell kialakítása, működtetése:A hátrányos helyzetűekkel kapcsolatos prevenció módszertana – osztályfőnökök, ifjúságvédelmi felelősök számára (a lemorzsolódás elleni modell bevezetésére felkészítés az intézményi prevenciós teameknek) Tanulási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő tanulók segítése, egyéni fejlesztése: Integrált Diszlexiás- - Diszgráfiás Tanulók Rehabilitációja a Többségi Közoktatási Intézményekben
Nyomonkövetés területén Mérés – nyomon követés egységes rendszerének kialakítása, bevezetése – felkészítés mérési csoport és iskolavezetők számára
Iskolaigazgatók kompetenciafejlesztése – kiemelt területek a tapasztalatok alapján Pedagógiai kompetenciák bővítése Szervezetirányítási és fejlesztési kompetenciák bővítése Minőségmenedzsment kompetenciák Hálózatok kezelése, kialakítás, közreműködés (belső és iskolák közötti) - A regionalitás erősödése és az integrációs folyamatok felgyorsulása indokolja
Kérdések ? Köszönöm a figyelmüket!