ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból Fogalommagyarázat: Mi az az ASP? Gesztor önkormányzat – csatlakozó önkormányzat Gódor Csaba államigazgatási üzletágigazgató netTeam Magyarország Zrt.
Célok Alapvető cél A támogatási konstrukció célja, hogy a fejlesztések eredményeként a lakosság, illetve az egyéni vállalkozók és vállalkozások lehető legszélesebb köre számára elérhetővé váljanak az elektronikus önkormányzati szolgáltatások. Részcélok Állampolgárok és vállalkozások igényeihez igazodó, egységes önkormányzati e-ügyintézési szolgáltatások megvalósítása Olyan költségalapú árazási modellre épülő ASP központok kialakítása, amelyek az önkormányzatok széles körének elérhetővé teszik az e-közigazgatási szolgáltatásokat Szinergiák kiaknázása a párhuzamosan folyó központi e-közigazgatási fejlesztésekkel
Pályáztatás koncepció az ASP központ kialakítása és önkormányzatok csatlakoztatása ROP Kedvezményezett önkormányzat Vállalja: Minimum alkalmazás portfólió kialakítását Csatlakoztatási (lakosság lefedési) elvárások teljesítését Pályázat ASP központ létrehozására Pályázat tartalma: ASP fejlesztés ASP működtetés Önkormányzati hivatalok csatlakoztatása 7 db Közbeszerzési eljárás ASP központ Előzetes szándéknyilatkozat kell a csatlakozni szándékozó önkormányzatoktól Csatlakozási szerződések Régiós pályázatok az ASP központ kiépítésre Közbeszerzési eljárás a fejlesztésre, üzemeltetésre és csatlakoztatásra
Projekt főbb mérföldkövei 1. Igazgatásszervezési modell kialakítása országosan egységes szakmai alapelvek alapján készül a tervezett szolgáltatási modellhez és alkalmazás portfolióhoz illeszkedik választ ad a különböző méretű települések eltérő folyamati igényeire A központ kiépítése/fejlesztése addig nem kezdhető meg, amíg nincs szakmai monitoring által is elfogadott igazgatási modellje az ASP központnak. 2. ASP központ létrehozása kapcsán elvégzendő feladatok kialakított folyamatok és szolgáltatások szakmai elfogadtatása rendszerfejlesztés infrastruktúra kiépítése szolgáltató központ felállítása 3. Csatlakoztatási feladatok Helyi igényspecifikáció alapján szükséges testreszabás Szükségesség és ésszerűség mértékéig a meglévő rendszerek adatainak migrációja Törzsadatok kezelése Oktatások biztosítása Integrációs feladatok elvégzése Rendszerbevezetés A kedvezményezett önkormányzat feladata és felelőssége, hogy: kialakítsa a pályázati feltételeknek megfelelő ASP központot, biztosítsa a vállalt, megfelelő számú önkormányzat csatlakoztatását, biztosítsa a pályázatban vállalt mértékben a lefedett lakosság és üzleti ügyfelek e-önkormányzati rendszerekhez való hozzáférését.
Kedvezményezett önkormányzat Felügyeleti szervezet ASP működési modell Kedvezményezett önkormányzat Üzemeltető Fejlesztő ASP központ Csatlakozott önkormányzat szolgáltatási szerződés Üzemeltetési és szolgáltatási háttér szerződés Felügyeleti szervezet Monitoring
Tervezett alkalmazás portfólió Iratkezelő és workflow rendszer Ipari, kereskedelmi igazgatási rendszer Építéshatósági rendszer Adóügyi rendszer Szociális igazgatási rendszer Gazdálkodási rendszer Önkormányzati portál Gyámügyi rendszer Testületi munka támogató rendszer