A területi államigazgatás átalakítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

A járási rendszer megújítása
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium június A közérdekű munka büntetés végrehajtásának tapasztalatai Békés megyében Békés Megyei Kormányhivatal.
MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Baranya Megyei Önkormányzat
Dr Virág Rudolf Keszthely, szeptember 9.
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az anyakönyvi igazgatás
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A kormányhivatalok és a kormányablakok
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
A Ket. tervezett módosítása
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
A járási rendszer megújítása
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Készítette: Lángos Enikő osztályvezető
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Dr. Vajda Viktória Főigazgató Veszprém Megyei Kormányhivatal
Beszámoló a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság tevékenységéről (2010. október – május) 1/13.
Ügyintézés az új típusú, második generációs kormányablakban
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A területi államigazgatás átalakítása
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
A TERÜLETI KÖZIGAZGATÁS ÁTALAKÍTÁSA Első büki terület és településfejlesztési konferencia Bük, március 22. Dr. Virág Rudolf helyettes államtitkár,
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A járási rendszer megújítása
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A területi államigazgatás átalakítása Dr. Zöld-Nagy Viktória Területi Közigazgatás Fejlesztéséért Felelős Helyettes Államtitkár Keszthely, 2011. szeptember 16.

a cél és a megvalósítás alapjai A Kormány Programja: „az állam megfelelő, ésszerű és hatékony működtetése” E célt szolgáló területi államigazgatás ügyfélközpontú, integrált, hatékony A kialakítás útja (a know-how) a politikai szándék a teherbíró konstrukció a kollektív teljesítmény két évtized kudarcai és a menetközben tanulás

Megyei illetékességű hivatalok kialakítása 19 db megyei és a fővárosi közigazgatási hivatal kialakítása Illetékesség: főváros, megye területe Hivatalok székhelye: Budapest főváros, megyeszékhelyek

Időtábla 2010. aug. 31.: Regionális Államigazgatási Hivatalok 2010. szept. 01.: A megyei, fővárosi közigazgatási hivatalok felállítása 2011. jan. 01.: A megyei, fővárosi kormányhivatalok felállítása 2011. jan. 01.: A Kormányablakok megnyitása 2013. jan. 01.: A járási hivatalok felállítása 2011. jan. 01 - 2013. dec. 31.: A Kormányablakok működésének kiszélesedése

az integráció körei A területi államigazgatás nagy részének szervezeti integrációja Szervezeti integráció a kettős irányítás önálló és nem önálló szervek beépítése Koordináció a jogkör terjedelme a szervezetileg nem integráltak köre

az integráció menete 2010. 09. 14. – dec. 22.: előkészítő egyeztetések Tárgykörök jogi szabályozás: feladatok, szervezet, átmenet szervezetek elhatárolása és kialakítása költségvetési előirányzatok létszám és jogviszonyok eszközök megállapodások rendszere

A fővárosi, megyei kormányhivatal 2011. január 1-jén kezdték meg működésüket. 14 szerv (253 szervezet) összevonásával alakult ki. Állomány: több, mint 23 ezer kormánytisztviselő. Költségvetésük összesen: 124,5 Mrd Ft működési költség A jogalkotás eredményeként 5000 oldalnyi normaszöveg készült el (tv., Korm. Rendelet, miniszteri rendelet és miniszteri utasítás) Több mint 300 megállapodás megkötése a központi hivatalok és a kormányhivatalok között a jogutódlásról Integrációs egyeztetések 2010. október – december

Fővárosi, megyei kormányhivatalok működésével kapcsolatos racionalizálási törekvések MŰKÖDÉS EGYSÉGESÍTÉSE Egységes humánpolitikai intézkedések megalapozása Egységes protokollok kialakítása (pl.: kormányhivatalok közötti státuszmegosztások) Egyes feladatok finanszírozását szolgáló megállapodások központi kezelése Kormány részére jelentés a működési tapasztalatokról KÖLTSÉGVETÉSI KONSZOLIDÁCIÓ Integrált szervek költségvetési gazdálkodásának felmérése Célok: - A korábbi, év közbeni költségvetési juttatások bázisba építése - Forrásokat biztosítson a megyei önkormányzatok intézményeinek zökkenőmentes átvételéhez

A Kormányablak Ütemezés: 2. Helyszín: 3. Ügykörök 2011. január 3.: 29 helyszínen a kormányhivatal szervezeti egységeként 2011-2013: fokozatosan bővülő helyszín és ügykör, cél egyablakos ügyintézés 2. Helyszín: Tény: Főváros 4 helyszín, megyeszékhelyek, megyei jogú városok, Pest megye 3 helyszín Terv: minél közelebb az ügyfelekhez /pl. járási hivatalok/, jól megközelíthető, ismert helyszíneken 3. Ügykörök közreműködő hatóság /pl.: családi pótlék igénylés, GYES igénylés/ saját ügyek /pl.: ügyfélkapu létrehozása, térképmásolat/ széles körű tájékoztatás /pl.: egyéni vállalkozói tevékenység elektronikus bejelentése/ Új ügykör: 2011. március 16-tól egyszerűsített honosítási kérelmek befogadása

Ügyintézés a Kormányablakban 2011 Ügyintézés a Kormányablakban 2011. január 3-án 29 Kormányablak nyílt meg (99 munkaállomás). Általános tájékoztatás, folyamatosan bővülő ügykörben ügyindítás, ügyintézés. Pl. 2011. március 16-tól egyszerűsített honosítási kérelmek befogadása.

Fejlesztési törekvések, jövő MEGYEI ÖNKORMÁNYZATI INTÉZMÉNYEK ÁTVÉTELE 742 intézmény, 38 ezer foglalkoztatott, 189 ezres ellátotti kör Megyei bizottságok megalakultak (tagok: kormányhivatal, megyei önkormányzat, Kincstár megyei igazgatóságai) Központi szinten munkacsoport kialakítása folyamatban van Egységes protokoll kialakítása Egységes intézményfenntartó szervezet A megyei önkormányzatok intézményfenntartással foglalkozó munkatársainak az átvétele Vagyonelemek felmérése folyamatban van A megyei intézmények konszolidációjáról a Kormány részére jelentés készült

Törvényességi felügyelet Alaptörvény: 2012-től a kormányhivatalok törvényességi ellenőrzés helyett törvényességi felügyeletet gyakorolnak az önkormányzatok felett; erősebb jogosítványok; aktuspótlási jog.

Járások, járási hivatalok Járások kialakításánál érvényesíteni kívánt cél a területi államigazgatás újjászervezése kiemelkedő elemének megvalósítása; az államigazgatási feladatok államigazgatási területi szervekhez telepítése; a járási hivatal a fővárosi és megyei kormányhivatal szervezeti egysége legyen; az államigazgatás járási szintű szerveinek integrálása; az identitásra, a közösségépítésre, a településszerkezeti adottságokra és a szakmai teljesítőképességre alapozott, hosszú távon stabil járás létrehozása;  

Járások kialakításának alapelvei önkormányzati és államigazgatási feladatok szétválasztása; gyors és könnyű hozzáférés biztosítása az államigazgatási szolgáltatásokhoz; a létező ügyintézési helyszínek megőrzése; a területi államigazgatási szervek illetékességi területeinek járási alapú rendezése; a megyék határainak megőrzése; járási székhely: kiépült államigazgatási infrastruktúrája, vonzáskörzete legyen járás székhelyétől a legtávolabbi település max. 30 km legyen

Járások kialakítása 1299/2011. (IX. 1.) Korm. határozat a járások kialakításáról A Kormányhatározat: Rögzíti a járások kialakításával kapcsolatos alapvető elveket (kb. 160-170 járás) Megjelöli a szükséges jogalkotási és szervezési feladatokat (határidő, felelős) A szakmai koncepció megalapozása érdekében kutatóintézeti szakmai tanulmány készült Széleskörű politikai és társadalmi egyeztetés kezdődik Munkacsoport kialakítása folyamatban

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!