Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A gazdaság és az oktatás együttműködése
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Piacképes programozói tudás a középiskolában
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Brüsszel milyen messze van
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
LEGO Kör márc. 09. Könnyű belőle építkezni Kész alkatrészkészlet, nincs szükség megmunkálásra LEGO Mindstorms™ NXT™ kész rendszer Miért pont LEGO?
50 éves a szegedi informatika
© Leading Innovation – RSEU KFT. Minden jog fenntartva! Szellemi Vagyon Menedzsement Keresnyei János, ügyvezető Riglersystem Európa Kft. Pécs.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében
A SAT probléma különböző reprezentációinak vizsgálata oktatási szempontból (újratöltve) Az általánosítás fegyvere a kutatásban Kusper Gábor,
WEB-Programozó Felsőfokú Szakképzés kialakítása az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kusper Gábor,
I NNOVATÍV MEGOLDÁSOK AZ E F ILTER PROJEKTBEN Kusper Gábor 1, Kovács Emőd 1, Márien Szabolcs 2, Kusper Krisztián 2, Scheffer Imre 2, Kiss Balázs 2, Kovács.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Projektmunka.
FEJLESZTÉSI FELADATOK FINANSZÍROZÁSA Gazdaságfejlesztési pályázatok a tervezéstől a megvalósításig - több száz nyertes pályázat tapasztalatai alapján -
Eszterházy Károly Főiskola Élelmiszerbiztonsági nyomkövető rendszer 1 Az EGERFOOD élelmiszerbiztonsági tudásközpont projekt információs rendszerének kialakítása.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
1 Vállalati együttműködések általános tapasztalatai Gyimóthy Tibor Szoftverfejlesztési Tanszék.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Bemutatkozik az Informatikai Műhely Lócsi Levente, Kovács Máté.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Mit tartogat a Horizont 2020 keretprogram innovatív KKV-knak? Regionális Igazgató Dr. Wootsch Attila.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak Bírálati szempontok: Dr. Hórvölgyi Zoltán (tudományos dékánhelyettes)
Tanfolyam címe TANÁR NEVE | TANFOLYAM SZÁMA. Tanfolyam leírása  Írja be a tanfolyam anyagának rövid összefoglalását.  Hely  Előadások: hétfőn, szerdán,
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Tóth Zsolt adjunktus
Műhelymunka az EKF Matematikai és Informatikai Intézetében
Tanár neve | Kurzus száma
Vezetői Információs Rendszer
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Hallgatói tájékoztató a kötelező szakmai gyakorlat részleteiről
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd, dr. Kovásznai Gergő, dr. Kusper Gábor,

Áttekintés n Projektlabor n Projektmunka n Projekt szeminárium n Összefoglalás

Projektlabor

Projektlabor óra, Osztrák példa n Fachhochschule Hagenberg n Minden informatikai BSc-s hallgatónak kötelező tárgy, 2 féléves, 5-5 kredit n 3-4 fős csoportok saját projekt laborral n Ipari partnernek fejlesztenek szoftver prototípusokat / megvalósíthatósági tanulmányokat. n Jó hírnevük miatt sok ipari megkeresés! n Általában kérik, a prototípus tovább- fejlesztését, de ezt már spin-off cégek végzik.

Projektlabor óra n PTI BSc-ben: –Nem kötelező, lelkes hallgatók előtt nyitott –Projektek: n TDK-t előkészítő munka n Innovációs járulékból innovációs projektek n Web-Programozó FSZ-ben: –0 óra, 5 kredit, 3. v. 4. félévben –Laborvezető vezeti és értékeli a munkát –4-5. fős csoportok –Projektek: n Megvalósíthatósági tanulmányok / Prototípus készítés

Projektlaborok n Microsoft labor (5 PC, 5 MCP könyv) n Robotika labor (2 PC, 2 Lego robot kit) n Tehetséggondozó labor (4 PC) n Szoftverteszt labor (1 Szerver, 3 PC) n Java labor (8 vékonykliens)

Szoftverteszt labor n 6*6m-es iroda n Hardver: –1 tábla, 6 asztal + szék, 1 könyvespolc –1 db. Sun szerver, 3 db. PC n Csapat: –6 hallgató + laborvezető

Projektmunka n A projektmunka célja: – az elméleti ismeretek gyakorlatban történő elmélyítése – csapatmunka tapasztalatok szerzése – főiskola hírnevének öregbítése

Projektmunka n Probléma: –PTI BSc-ről kikerülő hallgatók zsákjába sok hasznos tudás kerül, de kevés gyakorlati tapasztalat! n Lehetséges megoldások: –Gyakorlati félév (PTI BSc csak 6 félév  ) –Kooperatív képzés (kevés helyi IT cég  ) –Projektmunka

Szoftverteszt labor n Projekt: –.NET köztes kódban holtpont keresés –Megbízó: evoSoft Hungary Kft. –Forrás: Innovációs járulék n Sikerek: –2. hely IBM 48 órás versenyen –1. hely helyi TDK versenyen –1 konferencia előadás (IF 2008) –1 technical report

Tapasztalatok n Társas készségek fejlődése –Kapcsolattartás megrendelővel n Önálló, kritikai gondolkodás fejlődése –Megfelelő alternatíva kiválasztása n Gyakorlati órákon nehezen gyakorolható, de fontos technológiák mély elsajátítása, pl.: –Verzió követés (subversion) –Grafikai csomagok (GraphViz, Glee)

Projekt szeminárium

n Probléma: –Rossz OTDK eredmények –Összehangolatlan projektek –Szétaprózott kutatói munka n Megoldás: –OTKA / NKTH pályázatok elnyerése –Kutatói munka megismertetése n Oktatókkal / Hallgatókkal –Projekt szeminárium

Próbálkozások n Intézeti szeminárium –Itt mutatják be az oktatók a kollégáknak kutatási témájukat. n TDK kurzus –Oktatók bemutatják hallgatóknak kutatási témájukat, azon belül azt a részt, amiben hallgatók segítségét várják. –TDK szintű témák bemutatása, amiben az előadó oktató segíteni tud.

TDK kurzus n 8 kurzus, kurzusonként 1-2 előadás. n Első kurzuson érdeklődő hallgató. n Átlagosan érdeklődő hallgató. n A kurzus folyamodványaként 3 Matematika BSc hallgató kezdett kutató munkába. n Cél: 2-3 sikeres OTDK dolgozat.

Összefoglalás

Összefoglalás n A hallgatók szívesen vesznek részt projektmunkában. n A legsikeresebb laborok ipari megrendelésre készítettek esettanulmányokat. n A hallgatóság nem csak pénzzel vagy kredit ponttal motiválható. n Sikeres OTDK szereplés érdekében fokozott kommunikáció szükséges a hallgatóság és az oktatók közt.

Köszönjük a figyelmet!