A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI
Az átlag konfidencia-intervalluma /megbízhatóági tartománya/ Az átlag egy statisztikai eredmény, amelynek van hibája, mert ha ugyanazt a tesztlapot ismét kitöltetjük ugyanazon tanulókkal, nem feltétlenül ezt az átlagot kapjuk eredményül. Azt viszont tudjuk mondani, hogy 90%-os valószínűséggel milyen intervallumba esik az átlag ismételt méréseknél. Ezt az intervallumot nevezzük az átlag konfidencia-intervallumának. Ha iskolánk átlaga matematikából 516, a csépi iskoláé 524 pont, akkor ők jobbak nálunk? Nem biztos! Meg kell nézni mindegyiknek a konfidencia- intervallumát, és ha van köztük átfedés, akkor csak azt mondhatjuk, hogy a két átlag szignifikánsan nem különbözik egymástól. NÉHÁNY ALAPFOGALOM
Medián: Ha a tanulói mintánkat az eredmények alapján növekvő sorrendbe („tornasor”) állítjuk, a középső elem teljesítménye lesz a medián. Például 27 tanulót vizsgálva, a 14. tanuló képességpontja a medián ebben a mérésben. A mediánnál a minta egyik fele rosszabb, másik fele jobb eredményt ért el. Ha páros számú a mintánk, akkor a középső két elem átlaga a medián. Például 20 tanuló esetén a sorba állított minta tizedik és tizenegyedik elemét összeadjuk és elosztjuk kettővel. Az így kapott értékre is teljesül, hogy a minta egyik fele (10tanuló) jobb, a másik fele rosszabb eredményt ért el nála.
Pe r c e nt i l i s : mintánkat ismét sorba állítjuk, de most nem felezzük, hanem 100 egyenlő részre osztjuk. Így kapunk 99 osztópontot, ezek közül az 5 percentilis az az érték, amelynél a minta 5%-a gyengébb, 95%-a jobb eredményt ért el. Akkor az 50 percentilis éppen a medián. A CSH-indexet tanulók szociokulturális háttérkérdőívre adott válaszaiból hozzuk létre.
NÉHÁNY ADAT, ÉRDEKESSÉG AZ ORSZÁGOS JELENTÉSBŐL
MEGOSZLÁS A KÉPESSÉGSZINTEKEN
ELOSZLÁSOK A TELEPÜLÉS TPUSA SZERINT
ELOSZLÁSOK A KÉPZÉSI FORMÁK ESETÉBEN
A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI matematika
A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI szövegértés
A MI ISKOLÁNK
Tanulási környezet
Az épület közepes állagú.
A Telephelyen folytak részleges felújítási munkálatok az elmúlt tíz évben.
Az egyes speciális tantermek előfordulási aránya az iskolák telephelyein
A Telephelyi kérdőív kérdéseire adott válaszaik alapján az Önök telephelyén a diákok fegyelmére vonatkozó index értéke -1
A motivációra vonatkozó index értéke -4.
A különböző képzési formákban tanulók továbbtanulási aránya
Matematika 6. o.
Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
A képességeloszlás néhány jellemzője
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Képességeloszlás
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (494;556) (488;547) (490;568)
A képességeloszlás változása
SZÖVEGÉRTÉS 6. o.
Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
A képességeloszlás néhány jellemzője
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Képességeloszlás
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (507;564) (494;548) (521;579)
A képességeloszlás változása
MATEMATIKA 8. o.
Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
A képességeloszlás néhány jellemzője
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Képességeloszlás
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (487;554) (485;577) (502;574) (451;515)
A képességeloszlás változása
SZÖVEGÉRTÉS 8.o.
Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva
A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)
A képességeloszlás néhány jellemzője
Átlageredmény a CSH-index tükrében
Képességeloszlás
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (495;561) (481;550) (453;524) (437;503)
A képességeloszlás változása
ÖSSZEFOGLALVA: ÁTLAGAINK ALAKULÁSA