A 2008. ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Kompetenciamérés eredményei 2012/2013. tanév. LétszámadatokFő 6. ÉVFOLYAMON TANULÓK201 SNI-s tanulók10 Jelentésben szereplő tanulók 187 Tanulói kérdőívet.
 Objektív képet ad az iskola tanulóinak szövegértésben, matematikában elért eredményeiről az országos eredményekhez és különböző diákcsoportokhoz képest.
Kompetenciamérés eredményei 2009 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
Bernoulli Egyenlőtlenség
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
Alapfogalmak Alapsokaság, valamilyen véletlen tömegjelenség.
Igazgató: Zsolnai Györgyné
Nominális adat Módusz vagy sűrűsödési középpont Jele: Mo
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Országos Kompetenciamérés Június 24. Készítette: Tornainé Szegedi Erika.
Országos kompetenciamérés 2009
Alapsokaság (populáció)
Adatleírás.
t A kétoldalú statisztikai próba alapfogalmai

Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kölcsey Ferenc Gimnázium1714 (1684;1744) Országosan 1635 (1634;1636) 8 évfolyamos gimnáziumokban 1826 (1821;1830) 6 évfolyamos gimnáziumokban 1805 (1803;1808)
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A szociális képességek fejlesztése módszertana
OKÉV – FIT jelentés Évfolyam MATEMATIKA. ÁTLAGEREDMÉNYEK MATEMATIKA 6. Iskolai 521 Országos 499 Budapesti 524 Zuglói 548.
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Országos kompetenciamérés
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉRÉS EREDMÉNYEI 2016.Március 7.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI

Az átlag konfidencia-intervalluma /megbízhatóági tartománya/ Az átlag egy statisztikai eredmény, amelynek van hibája, mert ha ugyanazt a tesztlapot ismét kitöltetjük ugyanazon tanulókkal, nem feltétlenül ezt az átlagot kapjuk eredményül. Azt viszont tudjuk mondani, hogy 90%-os valószínűséggel milyen intervallumba esik az átlag ismételt méréseknél. Ezt az intervallumot nevezzük az átlag konfidencia-intervallumának. Ha iskolánk átlaga matematikából 516, a csépi iskoláé 524 pont, akkor ők jobbak nálunk? Nem biztos! Meg kell nézni mindegyiknek a konfidencia- intervallumát, és ha van köztük átfedés, akkor csak azt mondhatjuk, hogy a két átlag szignifikánsan nem különbözik egymástól. NÉHÁNY ALAPFOGALOM

Medián: Ha a tanulói mintánkat az eredmények alapján növekvő sorrendbe („tornasor”) állítjuk, a középső elem teljesítménye lesz a medián. Például 27 tanulót vizsgálva, a 14. tanuló képességpontja a medián ebben a mérésben. A mediánnál a minta egyik fele rosszabb, másik fele jobb eredményt ért el. Ha páros számú a mintánk, akkor a középső két elem átlaga a medián. Például 20 tanuló esetén a sorba állított minta tizedik és tizenegyedik elemét összeadjuk és elosztjuk kettővel. Az így kapott értékre is teljesül, hogy a minta egyik fele (10tanuló) jobb, a másik fele rosszabb eredményt ért el nála.

Pe r c e nt i l i s : mintánkat ismét sorba állítjuk, de most nem felezzük, hanem 100 egyenlő részre osztjuk. Így kapunk 99 osztópontot, ezek közül az 5 percentilis az az érték, amelynél a minta 5%-a gyengébb, 95%-a jobb eredményt ért el. Akkor az 50 percentilis éppen a medián. A CSH-indexet tanulók szociokulturális háttérkérdőívre adott válaszaiból hozzuk létre.

NÉHÁNY ADAT, ÉRDEKESSÉG AZ ORSZÁGOS JELENTÉSBŐL

MEGOSZLÁS A KÉPESSÉGSZINTEKEN

ELOSZLÁSOK A TELEPÜLÉS TPUSA SZERINT

ELOSZLÁSOK A KÉPZÉSI FORMÁK ESETÉBEN

A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI matematika

A FIÚK ÉS A LÁNYOK EREDMÉNYEI szövegértés

A MI ISKOLÁNK

Tanulási környezet

Az épület közepes állagú.

A Telephelyen folytak részleges felújítási munkálatok az elmúlt tíz évben.

Az egyes speciális tantermek előfordulási aránya az iskolák telephelyein

A Telephelyi kérdőív kérdéseire adott válaszaik alapján az Önök telephelyén a diákok fegyelmére vonatkozó index értéke -1

A motivációra vonatkozó index értéke -4.

A különböző képzési formákban tanulók továbbtanulási aránya

Matematika 6. o.

Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

A képességeloszlás néhány jellemzője

Átlageredmény a CSH-index tükrében

Képességeloszlás

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (494;556) (488;547) (490;568)

A képességeloszlás változása

SZÖVEGÉRTÉS 6. o.

Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

A képességeloszlás néhány jellemzője

Átlageredmény a CSH-index tükrében

Képességeloszlás

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (507;564) (494;548) (521;579)

A képességeloszlás változása

MATEMATIKA 8. o.

Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

A képességeloszlás néhány jellemzője

Átlageredmény a CSH-index tükrében

Képességeloszlás

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (487;554) (485;577) (502;574) (451;515)

A képességeloszlás változása

SZÖVEGÉRTÉS 8.o.

Az iskolánk eredményei a községi általános iskolai telephelyek eredményeihez viszonyítva

A szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő telephelyek száma és aránya (%)

A képességeloszlás néhány jellemzője

Átlageredmény a CSH-index tükrében

Képességeloszlás

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Az átlageredmény változása Év átlag (konf. int.) (495;561) (481;550) (453;524) (437;503)

A képességeloszlás változása

ÖSSZEFOGLALVA: ÁTLAGAINK ALAKULÁSA