EdTWIN 2008-2011 Education Twinning for European Citizenship Ikerkapcsolatok az oktatásban az európai polgárért Heading for Excellence in the CENTROPE.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Interkulturális képzés gyerekek és felnőttek számára IB-KE.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Pályázati információs nap Nyugat-Dunántúl GRIP-IT Kádiné Fülöp Erika Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség - Győr, április 4. -
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
1 Edtwin_CARAP projekt március Többnyelvű módszertani adatbázis hasznáélata a magyar-osztrák határmenti régióban Többnyelv ű és interkulturális.
SZAKMA ÉS NYELV : AVAGY MILYEN KOMPETENCIÁKAT VÁR EL A MUNKAERŐPIAC? Nyelvek Európai Napja Győr, szeptember 26. Görcsné Dr. PhD Muzsai Viktória egyetemi.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Pädagogisches Institut Győr Pädagogisches Institut Győr Pädagogisches Institut Szombathely Pädagogisches Institut Szombathely Pädagogisches Institut Eisenstadt.
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Iskolánk futó projektjei
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Előadás másolata:

EdTWIN Education Twinning for European Citizenship Ikerkapcsolatok az oktatásban az európai polgárért Heading for Excellence in the CENTROPE Region Minőségi standardok fejlesztése a CENTROPE Régióban

 „Európa nem jön el hozzánk, azt magunkban és magunk körül, nekünk kell felépítenünk.” (Louis Caul-Futy) (Louis Caul-Futy)

AZ EURÓPAI DIMENZIÓ FOLYAMATA ÉS LÉNYEGE Tanulás: élet az EU-ban Tanulás: Európáról KépességTudás TerületEURÓPA Idő Kultúra Idő Kultúra Viszonyulások és értékek Tanulás: Európával

EdTWIN –előzmények 1 1.) CERNET (oktatási együttműködés a közép- kelet-európai régióban) projekt Többnyelvű, többkultúrájú, európai szellemű iskolakoncepció és gyakorlat: Európai Középiskola, Bécs - Tanterv, tananyagfejlesztés: Európai Stúdiumok - Nemzetközi pedagógus továbbképzések: CERNET-Akadémia - Iskolai partnerkapcsolatok

EdTWIN –előzmények 2 2.) EdQ Oktatási Minőség projekt Cél: alapkompetenciák meghatározása a CENTROPE Régió polgárai számára - Kommunikációs kompetencia - Kommunikációs kompetencia –Tudáskompetencia –Stratégiai kompetencia –Szociális kompetencia –Interkulturális kompetencia

HOGYAN TOVÁBB? Hogyan lehet ezen kompetenciákat támogatni, ezen kompetenciákat támogatni, hogy a CENTROPE régió intézményei közötti együttműködési struktúrák fenntarthatók legyenek?

PROJEKTPARTNEREK Europa Büro NYME, des Stadtschulrates Apáczai Csere János Kar für Wien Győr für Wien Győr Bécs Városi Idegen Nyelvi és Bécs Városi Idegen Nyelvi és Iskolatanács Irodalmi Intézeti Iskolatanács Irodalmi Intézeti Európa Irodája Tanszék Európa Irodája Tanszék

European Union European Regional Development Found NYME Apáczai Csere János Kar Europa Büro

PROJEKTCÉLKITŰZÉSEK - T ovábbi kooperációk támogatása a minőségi (szak)képzés és kompetenciafejlesztés területén, hogy a CENTROPE Régióban megvalósulhasson az együttélés, határok nélküli foglalkoztatottság, munkaszerzés lehetősége - Köz-, és felsőoktatás szereplőinek együttműködése

GONDOLATI KERET érdeklődés közös tevékenységek kooperáció Ki a másik? Dolgozunk együtt? Mit tudunk együtt?

PROJEKTSRTUKTÚRA 1 PROJEKTKOORDINÁCIÓ SSR für WIENPROJEKT-TEAMNYME AK, GYŐR DR. Franz Schimek projektfelelős Dr. Lőrincz Ildikó Bernhard SecklprojektkoordinátorG. Dr. Muzsai Viktória Ágnes SzelpprojektasszisztensHorváth Ágnes operatív tanácsadóSzilágyi Magdolna internet, honlapRing Ferenc média, PRNagy Mónika

PROJEKTSRTUKTÚRA 2 EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK Bécs AK, Győr Európa IrodaIdegen Nyelvi Tanszék Okt. intézményekIntézetekGyőr Város Közokt. intézm. InspektorokTanszékekOktatásiPedagógusok PedagógusokOktatókIrodaTanulók TanulókHallgatók

PROJEKTSRTUKTÚRA 3 SZAKMAI TEVÉKENYSÉG CentroSCHOOLINGCentroVOCCentroLING (alapképzés)(szakképzés)(nyelvi képzés ) oktatók-hallgatók tanulók, hallgatókokt. szakemberek Pedagógusok,tanulókoktatók, tanárokhallgatók, tanulók hospitálás-hospitálás-nyelvi kurzusok tapasztalatcseretapasztalatcsere-workshopok „Jó gyakorlatok”a szakképzés területein „Jó gyakorlatok”a szakképzés területein -szakmai napok, továbbképzések csoportok, -szakmai gyakorlat -nyelvi asszisztensek osztályokpartnerkapcsolatai(mobilitással,Interneten)_______________________________________________________________________________________ koordinációs, információs és kommunikációs központ (KIK) kialakítása tananyag-fejlesztések MA szak alapítása

VÁRHATÓ EREDMÉNYEK  Strukturális hatások - KIK – tudásközpont és információs bank - MA szak – korai nyelvoktatás, európai dimenziók - piacképes kínálat a régióban - piacképes kínálat a régióban - Szakmai anyagok – tartós jelenlét nemzetközi szinten  Kari szakmai potenciál bővítése - A kari humánerő szakmai profizmusának folyamatos fejlesztése - A regionális pozíció, szakmai presztízs növelése - Még vonzóbb képzőhelyi arculat  Nyelvi kommunikációs kompetencia fejlesztése - Hallgatók és oktató idegen nyelvi kompetenciája erősödik - Nyelvvizsga teljesítmény javul  Hosszú távú hatások - Szakmai kapcsolatok a közoktatás szereplőivel - Szakmai kapcsolatok a közoktatás szereplőivel - Végzett hallgatók jobb foglalkoztatása a munkaerő piacon - További támogatott projektek, kooperációk

PROJEKTFINANSZÍROZÁS  Ausztria- Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program EU támogatással  A projekt előfinanszírozásban valósul meg. Féléves elszámolási periódusok vannak, kb. egy év után várható az előfinanszírozott részösszeg visszatérítése.  Futamidő:  Keretösszeg: kb. 270 ezer Euro kb. 65 millió Ft kb. 65 millió Ft

ESEMÉNYNAPTÁR január április 29. Kapcsolatfelvétel -SSR für Wien, EU Büro, SSR für Wien EU Büro, NYME-AK közös projekt előkészítés EdTWIN projektkoncepció összeállítása, fordítása, benyújtása december 04. EdTWIN projekt jóváhagyása december szakmai program: IV.éves tanító hallgatók hospitálása Bécsben december EdTWIN projektstart és egyeztetések Bécsben december EdTWIN egyeztetések, előkészületek Győrben

ESEMÉNYNAPTÁR január 10. EdTWIN várható eredmények és érvek a kari vezetés számára január 14. EdTWIN egyeztetés Vadász Jenőnével a projekt pénzügyi kérdéseiről január 21. EdTWIN egyeztető megbeszélés Szilágyi Magdolna tanszékvezetővel január 22. EdTWIN egyeztető megbeszélés B. Seckl projektkoordinátorral január 23. EdTWIN rendezvényterv egyeztetése Dr. Lőrincz Ildikó dékán h.-el január 27. EDTWIN információk kari honlapra Nagy Mónikának

TERVEK február 17. EdTWIN tájékoztató Győr Város képviselőinek, közoktatási intézményeinek február 18. EdTWIN tájékoztató kari oktatói értekezleten február 26. EdTWIN startkonferencia előkészítése a bécsi projektkoordinátorral márciustól folyamatosan EDTWIN egyeztető megbeszélések intézet-és tanszékvezetőkkel, HÖK elnökével március 25. EdTWIN startkonferencia a partnerek részvételével Győrben Kooperációs témák, tervek készítése május NYME AK szakmai nap Bécsben

AJÁNLAT KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKNEK Partnerkapcsolatok Workshopok nyelv/média/színháznyelv/kultúra nyelv/média/színháznyelv/kultúraa.) (4) csoport/tanév (10-12) tanuló 7 workshop/tanév (4) csoport/tanév (10-12) tanuló 7 workshop/tanév mobilitás: 750Euro/csoportegy hét (kb.50)tanuló/tanév éves tematika alapjánegy hét b.) Internetes kooperáció éves tematika alapján (igény szerint)

AJÁNLAT GYŐR VÁROS OKTATÁSI ÉS KULTURÁLIS OSZTÁLYÁNAK Tapasztalatcserék, szemináriumok, szakmai napok 1-1 napos program igény szerint a partnerrel egyeztetve „ Jó gyakorlatok”, modellek, oktatási-pedagógiai rendszerek, európai dimenziók az oktatásban stb. tartalmak megismerése tanítóknak tanároknak tanároknakvezetőknek oktatóknak oktatóknak

EGYÜTTMŰKÖDÉSI MODELL AZ EDTWIN-BEN  Modell 1 Iskolai partnerkapcsolatok - 1 év 1 téma – 750€/ csoport  Modell 2 Képzési kooperációk - nyitott formák, különböző tevékenységek lehetségesek, pl. tanártovábbképzés, szakmai gyakorlat, tapasztalatcsere, tanulócsere, stb.  Kivitelezési mód: - két intézmény megállapodik a tevékenység-, és időtervről (honlap) - projekttervet nyújt be (a második modellnél finanszírozási tervvel együtt) az EDTWIN projekt-teamhez (kétnyelvű formanyomtatvány, egy oldal) az EDTWIN projekt-teamhez (kétnyelvű formanyomtatvány, egy oldal) - az EdTWIN projekt-team döntést hoz a benyújtott tervezet megvalósításának támogatásáról  Finanszírozási útmutató az Osztrák-magyar közös, és a nemzeti irányító hatóságtól (2009. március 11.)

 „Van egy víziónk, ez a vízió Európa. A víziók kényelmetlenek, persze másként mint az utópiák. Az utópiai megjelenéséért senki sem felelős, mivel fel sem vetődik, a víziók megvalósításáért mi magunk vagyunk felelősek.” -Roman Herzog szövetségi elnök, Németország Strassbourg 1995.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket ! Görcsné Dr. Muzsai Viktória PhD adjunktus, projektkoordinátor NYME Apáczai Csere János Kar Idegen Nyelvi és Irodalmi Intézeti Tanszék