Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség – Hatékonyság kiemelt feladatunk a lakosság pontos és alapos tájékoztatása az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályoknak és a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket munkatársaink szakmailag felkészültek, tapasztaltak feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük
Az M0 útgyűrűvel kapcsolatos eddigi kommunikáció Lakossági fórumot tartottunk: Budapest – XXII. kerület 2009 július Törökbálint 2009. október 22-én Sajtótájékoztató: 2010. január 7-én Sajtóközlemények: 21 db A sajtó számára havi rendszerességgel jelentést adunk ki a munkálatok előrehaladásáról.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése Az M0 útgyűrű déli szektorának bővítése elengedhetetlen, mert: a jelenlegi kiépítés mellett túlzsúfolt – nagy a tranzit és teherautó-forgalom balesetveszélyes – a félpályás kiépítés okán nincsenek leállósávok a hiányzó leállósávok miatt a forgalom nagyon érzékeny a balesetekre, üzemzavarokra szükséges az M0 útgyűrű déli és keleti szektorának csatlakoztatása
M0 útgyűrű – forgalmi adatok
M0 útgyűrű déli szektor bővítése A beruházást követően az M0 útgyűrű teljes déli szektorának paraméterei: 2x3 sáv + leállósáv korszerű beton burkolat megépül összesen 29 db műtárgy átépül összesen 8 db csomópont A bővítés az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás összege: 111.361.378.403 Ft. (85% EU forrás, 15% hazai forrás)
M0 útgyűrű déli szektor bővítése A kivitelezési munkákat 4 szakaszra osztottuk: I. M0-M1 csomópont bővítés II. M1-M6 autópályák közötti szakasz – már folynak a bővítési munkálatok III. M6 autópálya – 51. sz. főút – már folynak a bővítési munkálatok IV. 51. sz. főút – M5 autópálya közötti szakasz – új nyomvonal létesül az M0 déli és keleti szektorainak összekapcsolása céljából
M0 útgyűrű áttekintő térképe
51. sz. főút – M5 autópálya közötti szakasz A megvalósításban résztvevő cégek Tervező: UNITEF-CÉH Zrt. Mérnök: M0 Déli Szektor Mérnöki Konzorcium A konzorcium vezetője: UTIBER Kft. A konzorcium tagja: Metróber Kft.
51. sz. főút – M5 autópálya közötti szakasz A megvalósításban résztvevő cégek Kivitelező: EMWL Konzorcium A konzorcium vezetője: Euroaszfalt Kft. A konzorcium tagja: MAHÍD 2000 Zrt., W-MIX Kft., Lavinamix Kft.
M0 útgyűrű átnézeti rajza 23,2 - 29,5 km sz. között
Előzetes felmérések, tanulmányok, engedélyek Környezetvédelmi hatástanulmány – 2001.11.19. Jogerős környezetvédelmi engedély – 2002.04.15. Építési engedély – 2006.11.24. Régészeti feltárások Közvélemény-kutatás
Hogyan készül a szakasz? Az M0 útgyűrű újonnan épülő szakasza 2x3 forgalmi sáv + leállósáv kialakítással. Szakasz hossza: 6,3 km A pálya: nagy teherbírású betonburkolat Főbb mennyiségek: Töltésépítés: 671.000 m3 Bevágás készítés: 324.600 m3 Burkolatépítés (CP 4/2,7): 262.300 m2 Hidak, műtárgyak száma: 5 db aluljáró és felüljáró Forgalmi csomópontok 2 db Véderdő telepítés 14 ha
Ütemezés Kivitelezői szerződés megkötése: 2009.07.27. Kivitelezési munkák kezdete: 2009.09.14. Tervezett befejezési határidő: 2010. 11.11. Tervezett forgalomba helyezés: 2010. 12.
A lakosságot érintő változások Mind az M0 útgyűrű bővítése, mind pedig az új szakasz építése a jelenlegi forgalom folyamatos fenntartása mellett valósul meg. Forgalom terelésre, sávelhúzásokra kell majd számítani, amiről folyamatosan és időben tájékoztatjuk a lakosságot és a közlekedőket.
Köszönjük megtisztelő figyelmüket!