Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Kutatás+Fejlesztés Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
NYF-”VEKTOR” Versenyképes Kutatás, Technológia, Oktatás a Régiónkban c. projekt nyitókonferenciája június 27. Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Az egészségügy finanszírozásának problémái Adalékok a járulékreform kéréseihez Dr. Kincses Gyula ESKI.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
K+F adóalap kedvezmény E-Qualitas Egyesület Badak Béla okl. könyvvizsgáló.
Elkülönített állami pénzalapok
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
2013. október 10. Bogsch Erik A gyógyszeripar válasz a kihívásra.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Kis és közepes méretű internetszolgáltatók eszközbeszerzési és hálózatfejlesztési lehetőségei vissza nem térítendő EU-s pályázatok igénybevételével ÜZLETI.
Szellemitulajdon-kezelés a közfinanszírozású kutatóhelyeken Németh Gábor igazgató MSZH Iparjogvédelmi Tájékoztatási és Oktatási Központ „TTI Kerekasztal”
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
A felsőoktatás kapcsolódása a vállalati törekvésekhez Felsőoktatási intézmények a magyar klaszterekben Dr. Nádai László Főosztályvezető Oktatási és Kulturális.
A kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló törvény
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
DEXTER Informatikai Kft ETR Pénzügyek. DEXTER Informatikai Kft Tartalom  Alapelvek  Fogalmak  A pénzügyi folyamat  Kifizetési és befizetési.
Egészségpolitika.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Mit ér a forint az egészségügyben ?
1 Az egészségipar az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek tükrében Prof. Dr. Báger Gusztáv Az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézetének főigazgatója.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
A spanyol gazdaság jelenlegi problémái Éltető Andrea - MTA VKI április 15.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
Folie 1 Ausztria mint gazdasági telephely Európai üzleti tevékenységének kiindulópontja Birgit Reiter-Braunwieser ABA-Invest in Austria Sopron, Februar.
Horvát-Magyar Szakértői Akadémia szeminárium megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatása, rehabilitációs projektek.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Bevezető a könyvvizsgáló-jelöltek részére december 04.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Osztalékadó. Osztalékadó A Medgyessy-Gyurcsány-kormány adóreformja I. 550 milliárd Ft elvonás évente (55 ezer Ft/fő) 22 adóemelés Áfa radikális.
Fékezés vagy lendület? Tovább nehezedik a hazai munkahelyteremtő mikro-, kis- és középes vállalkozások helyzete Varga Mihály, 2004.október 10.
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Lesz-e növekedés az „elrugaszkodás éve (2012)” után? március 26. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató Zrt. „2012 igazi rejtélye nem.
Titre de la présentation
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
A munkaerőpiac aktív politikájának szervezése, rendszere és finanszírozása Magyarországon BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. szakmai tanácsadó Budapest,
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Dr. Terták Elemér vezérigazgató Budapest, május 12.
"Megnyerhető-e az adósság elleni háború - és ebben mit segíthetnek a női vállalkozók? Papp József Budapesti Corvinus Egyetem.
Összehasonlító példák
A magyarországi K+F politika
a költségvetési tervek teljesítésében
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
APEH Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága Igazgató
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
Előadás másolata:

Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila

 „A hagyományos iparágakban, Nyugat- Európában és Észak-Amerikában nehezen lehet állandó, fenntartható üzleti növekedést létrehozni. Itt a piacok le vannak osztva, és növekedni csak a nyereséget beáldozva, a versenytársak felvásárlásával vagy innovációval lehetséges.” /2007, International Network of M&A Partners/

 Az Országgyűlés 2003-ban megszavazta a Kutatási és Innovációs Alapról szóló törvényt (2003.évi XC. törvény), majd  december 20-án elfogadta a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló évi CXXXIV. törvényt (Ktitv).

A K+F-re fordított GDP arányos kiadás 0,9% (EU: 2-3%) Kiemelt kormányzati cél a K+F támogatása Sok eredeti ötlet van, csak nem jutnak el a megvalósulásig Rövid távú pénzügyi gondolkodás akadályt jelent Nem ismert szabályozások Nem ismert finanszírozási lehetőségek Nem ismert beépített ösztönzők az adórendszerben

1. Az innovációs hozzájárulás terhére finanszírozható. 2. Valós problémák kerülnek megoldásra olyan minőségben, amely más forrásból nehezebben finanszírozható. 3. Hozzáértő team végzi a kutatást. 4. HR területen is végezhető K + F. 5. K + F végzésére non-profit társaság jött létre, együttműködve egyetemekkel.

Az ilyen tevékenységekkel összefüggő költségeket több adónemben is érvényesíthetik, leírhatják a szervezetek: − a társasági adó és az osztalék alapjából; − az innovációs járulékból; − a szolidaritási adó alapjából. A tapasztalatok szerint a cégek, intézmények egyelőre mégsem használják ki kellően a K+F finanszírozási lehetőségeit! A kutatás-fejlesztéshez kapcsolódó adójogi környezet jelen pillanatban kedvezőnek mondható Magyarországon.

 Vetítési alap = Iparűzési adó alapja (nettó árbevétel – levonások)  2009-es kötelezettség: 0,2 % (KKV) és 0,3 % (nagyvállalkozás)  Járulék éves nettó összege = Járulék éves bruttó összege – Kötelezettségcsökkentő tételek éves összege (támogatások nélkül)  A befizetési kötelezettség csökkenthető a költségvetési gazdálkodási rendszerben működő, kutatással-fejlesztéssel foglalkozó szervezetektől vagy non-profit szervezetektől megrendelt K+F szolgáltatások összegével január 1-jétől új kötelezettség, az Innovációs járulék- fizetés is terheli a gazdasági társaságokat, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló évi XC. törvény alapján:

Az Innovációs Alap 2007-ben 36,655 milliárd Ft Ebből a gazdasági társaságok által befizetett innovációs járulék 23,383 milliárd Ft Az Innovációs járulékot az NKTH kezeli január 1-jétől új kötelezettség, az Innovációs járulék- fizetés is terheli a gazdasági társaságokat, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló évi XC. törvény alapján:

Javaslat a kutatás és kísérleti fejlesztés felméréseinek egységes gyakorlatára (Frascati Kézikönyv, 1963)  Az OECD-tagországok K+F statisztikai adatgyűjtéseinek 40 évnyi tapasztalatán alapul  A világszerte folyó K+F felmérések szabványa (OECD, UNESCO, EU, regionális szervezetek)  A K+F kapcsán a Frascati kézikönyv szerint meghatározott és nemzetközileg is elfogadott fogalmak: alapkutatás  alkalmazott kutatás  kísérleti fejlesztés

ANIMA Polygraph Pszichológiai Tanácsadó Kft-vel közösen – Szervezeti és humán biztonsági kutatások – Kockázatpszichológiai kutatások, – Munkatársak visszaéléseinek megelőzése, – Gazdasági krízishelyzet kezelésére szolgáló ügyfél-kommunikációs stratégia kifejlesztése