A mentális számegyenes túloldala: a negatív számok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A differenciálszámítás alkalmazásai
Advertisements

EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Számok összehasonlítása mentális számegyenes nélkül
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Kondenzátor.
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
Hegyes paprika Piaci árviszonyainak vizsgálata Készítette:
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Az anyag és néhány fontos tulajdonsága
Voltunk, Vagyunk, Leszünk?
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Adatbázisok gyakorlat 6. gyakorlat Gyakorlás, kötelezőprogram.
EMLÉKEZÉS.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Függvénytranszformációk
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
MŰSZEREK.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Csernoch Mária Adatábrázolás Csernoch Mária
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Multiméter története, használata, főbb jellemzői.
Mesterképzés az EKF-en
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
Altbacker Vilmos Miklósi Ádám Topál József ELTE TTK Etológia Tanszék
Az iterációtól a diszkrét dinamikus rendszerig CSERESZNYEÉRÉSI KONFERENCIA Június Pécs Klincsik Mihály Sárvári Csaba.
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Csillagok, határok, magyarok Szegedi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar Politológiai Tanszék Témavezető: Dr. Löffler Tibor tudományos munkatárs.
Információ típusok.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Matematikai ismeretek az alapiskolától az egyetemig Part Edit Selye János Egyetem Komárno, Szlovákia.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Coulomb törvénye elektromos - erő.
Méréstechnika.
Térképek ismeretlen tematikus alapanyagainak felkutatása
Mérések.
EKF, Földrajz tanszék, Eger
Korai tehetségnevelés
Egyetemes értékek az egyetemen Lovasné Avató Judit A kutatás módszertana.
1. Vevő Érték Milyen ÉRTÉKEKET akarunk? 2. Források Milyen FORRÁSAINK vannak? 3. Analógia a területek között Hol keressük az INSPIRÁCIÓT? 4. A tulajdonságok.
1. Vevő Érték Milyen ÉRTÉKEKET akarunk? 2. Források Milyen FORRÁSAINK vannak? 3. Analógia a területek között Hol keressük az INSPIRÁCIÓT? 4. A tulajdonságok.
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 7. óra – Iterator, State, Interpreter © Szőke Gábor.
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 9.óra – Builder, Observer © Nagy Csaba.
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Az egész számok szorzása
DISZKALKULIA, VAGY MÉGSEM?
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Okostelefon felhő Prof. Dr. Gyimóthy Tibor Szegedi Tudományegyetem.
ÖSSZEADÁS a pozitív és a negatív számok körében
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 6.óra – Factory Method © Szőke Gábor.
Sém és Hám fiai? A héber nyelv helye az afroázsiai és a sémi nyelvcsaládban Biró Tamás december.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
Testek tehetetlensége
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Számítógépes szimuláció
óra Műveletek a racionális számok halmazán
137. óra - Ismétlés Számok és műveletek
47. Országos Fizikatanári Ankét április 3-7.
93. óra Transzformációk összefoglalása
Dr. Varga Beatrix egyetemi docens
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Mérési skálák, adatsorok típusai
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Előadás másolata:

A mentális számegyenes túloldala: a negatív számok Igács János, Krajcsi Attila Szegedi Tudományegyetem, BTK, Pszichológia Tanszék igacsjanos@yahoo.com

Negatív számok és mentális számegyenes Mentális számegyenes – ősi rendszer Negatív számok – új kulturális hatás 8 9 Hogyan tárolódnak a negatív számok a mentális számegyenesen? < > - -

Negatív számok és mentális számegyenes Egységes reprezentáció Tükrözés a mentális számegyenesre Előjeles gyorseljárás

1. Egységes reprezentáció - +

2. Tükrözés a mentális számegyenesre - +

3. Előjeles gyorseljárás - +

Kísérlet Feladat: szám-összehasonlítás azonos és ellentétes előjelű számok Ingerek: -9-től 9-ig, kivéve -5, 0 , 5 Mérés: RI mintázat, távolsághatás, SNARC hatás

Távolsághatás

Távolsághatás

SNARC hatás Nem volt kimutatható SNARC hatás

Összefoglalás Egységes reprezentáció X Tükrözés a mentális számegyenesre Előjeles gyorseljárás X ü ü

Összefoglalás A reakcióidőmintázat szerint összehasonlítási feladatokban a negatív számokat tükrözési és előjeles gyorseljárási stratégiával dolgozzuk fel Az analóg mennyiség reprezentáció a tükrözési eljárással (pl végrehajtó funkciók) kiegészítve képes a negatív értékek feldolgozására

Szegedi Tudományegyetem, BTK, Pszichológia Tanszék Köszönöm a figyelmet! Igács János Szegedi Tudományegyetem, BTK, Pszichológia Tanszék igacsjanos@yahoo.com