PALLÓ Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben A projekt a Nemzeti Fejlesztési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
A Palló Információs rendszer Internetes rendszer: Indulás: január Fejlesztők: Budapesti Művelődési Központ Támogató:
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A projekt a TÁMOP /2 program keretében, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Felnőttképzési konzulens tananyag és képzés a Budapesti Művelődési Központban
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Palló információs rendszer bemutatása
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS SZAKMÁVÁ FEJLESZTÉSE A felnőttképzés támogatásának új formái Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Lorem ipsum.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

PALLÓ Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben A projekt a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében, az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg

Cél A közművelődési intézmények rész- vételének erősítése a felnőttek tanulását segítő szolgáltatások nyújtásában

Alaphelyzet Élethosszig tartó tanulás - a munkaerő-piaci jelenléthez, megfelelő életminőséghez kevesen kapcsolódnak be a lemorzsolódók száma nagy a ráfordítás és a résztvevők munkaerő- piaci pozíciójának, életminőségének a javulása nincs arányban

Okok (többek között) Nem vesz részt, vagy nem a megfelelő képzésben vesz részt: információhiány (az információforrások nem eléggé ismertek, nincs használatukat segítő konzulensi háttér, help-desk szolgáltatás) útmutatás, tanácsadás hiánya Lemorzsolódás, „papír” kompetencia nélkül: A tanulástól elszokott felnőtteket nem készítik fel a felnőttkori tanulásra, a képzés során nem kapnak tutori, mentori segítséget.

Segítség A képzésbe való bekapcsolódás és a képzés sikeres és eredményes elvégzésének segítése tájékoztatással, orientálással, szakemberhez irányítással az önálló tájékozódás lehetőségének és képességének megteremtésével a tanuláshoz kapcsolódó negatív attitűd megváltoztatásával, a sikeres tanuláshoz szükséges készségek megszerzésére lehetőség biztosításával

Nemzeti Fejlesztési Terv, Nemzeti Fejlesztési Terv, Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEFOP/2004/3.5.4 A felnőttképzés hozzáférésének javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával

Résztvevők, időtartam Budapesti Művelődési Központ a konzorcium vezetője Biatorbágyi Faluház és Karikó János Könyvtár konzorciumi partner február január megvalósítás januárig működtetési kötelezettség

Különlegesség A felnőttképzésben érdekelt különféle csoportok együttműködése Annak tudatosítása, hogy a művelődési intézmények felnőttképzők (felnőttképzési szolgáltatók)

Célcsoport 1. A közművelődési intézményekben dolgozó művelődési szakemberek (A későbbiekben bővíthető szociális területen, eMagyarország pontokon, non-profit szervezeteknél tevékenykedőkkel, tanárokkal, felnőttképzőkkel) Feladat: Felkészítésük, háttér biztosítása A módszerek terjesztése az intézményhálózatban

Feladat Az ezekhez szükséges feltételek – hagyományos és e-learning tananyag, képzés, internetes honlap, szakértői háttér – biztosítása.

Célcsoport 2. Felnőttek, különösen a tanulástól elszokott, a mu nkaerőpiacra visszatérő, illetve ott rosszabb pozícióba került felnőttek. Ide tartoznak   a kisgyermekesek (illetve egyéb családi okból munkájukat megszakítani kényszerülők)   50 év felettiek   a megváltozott munkaképességűek akiknek a felnőttképzésben való korábbi részvétele nem volt sikeres.

Miből áll a PALLÓ projekt? Felnőttképzési konzulens (információs tanácsadó) képzés Információs rendszer kialakítása, karbantartása, működtetése Tájékoztató szolgálat Help desk a konzulensek segítésére Tanulásba való bekapcsolódást segítő képzés, tanuló közösség (klub)

FELNŐTTKÉPZÉSI KONZULENS Feladata: tájékoztatással, orientálással, szervezéssel segíteni a felnőttképzésbe való bekapcsolódást és annak eredményes, hasznos elvégzését. NEM LESZ tanácsadó, tanár, csoportvezető, tréner - de megtalálja a megfelelő szakembert.

A KONZULENSKÉPZÉS Akkreditálásra került a kulturális szak- emberek szervezett továbbképzésében 90 órás, hagyományos és e-learning forma az első kurzus jelenleg folyik a tapasztalatok felhasználásával később igény szerint indítjuk átadható, adaptálható, bővíthető

TEMATIKA A képzés informatikai eszköztára Andragógia Szabályozás és intézményrendszer E-learning alapismeretek A konzulensi munka gyakorlata Hatékony kommunikáció a felnőttek képzési információkkal történő ellátásában Saját élmény felnőttképzést, tanulást támogató csoportban Egyéni gyakorlat

PALLÉROZÓ Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti Az e-learning tananyagot vendégként bárki megnézheti pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu – a vendég szót kell beírni pallo.bmknet.hu A tananyag nonprofit céllal ingyenesen alkalmazható A tananyag nonprofit céllal ingyenesen alkalmazható Továbbfejlesztjük, igény esetén adaptáljuk Továbbfejlesztjük, igény esetén adaptáljuk

INFORMÁCIÓS RENDSZER   tájékozódási pontul szolgál a felnőttképzési szolgáltatást igénybevevők mindkét csoportja számára (felnőttképzési konzulensek és képzési tanácsot kérők), átláthatóvá és elérhetővé téve a létező releváns internetes tartalmat   interaktív felületül szolgál, amely segítségével kommunikálni lehet a help- deskkel és egymással   helyi információk beépítésének lehetősége

LINKGYŰJTEMÉNY TÉMÁI Szabályozás Munka Képesítések, képzések Segítség a tanuláshoz E-learning Speciális helyzetben Jelenleg kb. 350 link Önismeret, tanácsadás Háttér, média Szervezetek, szakértők Hasznos Szakembereknek

TÁJÉKOZTATÓ ÉS HELP-DESK SZOLGÁLTATÁS Központi a BMK-ban: segíti a konzulensek munkáját és a helyi szolgáltatások kiépítését A „nagyközönségnek” a Biatorbágyi Faluházban tavaszán, a BMK-ban őszén indul A kiképzett konzulensek helyi szolgáltatásokat indíthatnak

A FELNŐTTKÉPZÉSBE VALÓ BEKAPCSOLÓDÁST SEGÍTŐ KÉPZÉSI PROGRAM ÉS KLUB Helyszín: Biatorbágyi Faluház, Zsámbéki medence művelődési intézményei Célcsoport: a tanulástól elszokott, a munkaerőpiacra visszatérő, illetve ott rosszabb pozícióba került környékbeli lakosok – kisgyermekesek, idősek, megváltozott munkaképességűek, a felnőttképzésből lemorzsolódók

Útmutató Mit tanuljak, hogyan tanuljak, ha dolgozni szeretnék? Március végén indul, 45 óra Képzés + önálló munka tutorálással + klub (tréning, e-learning tananyag, eszközhasználati lehetőség) A klubok a képzés befejezése után is folytatódnak, önsegítő közösségként lehetőséget adva informálódásra, a tapasztalatok és a problémák megbeszélésére A tananyag és a koncepció máshol is használható

Tananyag CD: Más projektben (PályaKezdd!), illetve a konzulensképzéshez kifejlesztett oktatóprogramok felhasználásával CD: Más projektben (PályaKezdd!), illetve a konzulensképzéshez kifejlesztett oktatóprogramok felhasználásával Tanulás-módszertani tréning, tanulási mód felmérése, konzulensek segítségével információkeresés Tanulás-módszertani tréning, tanulási mód felmérése, konzulensek segítségével információkeresés

HÁLÓZATÉPÍTÉS Kiképzett konzulensek által indítható tájékoztató szolgálat (?) IT-mentor képzés felnőttképzési konzulens szakirány Második projektkiírásnál pályázóknak segítség, nyertesekkel együttműködés „Követő képzések” Az információs rendszer közös működtetése Az információs rendszer közös működtetése

IT-mentor, felnőttképzési konzulens szakmentor EQUAL projekt munkanélküliek képzésére és bérére (45 év felettiek és megváltozott munkaképességűek) EQUAL projekt munkanélküliek képzésére és bérére (45 év felettiek és megváltozott munkaképességűek) Közösségi internet-hozzáférési helyeken a használatot segítő munkatársak, IT-mentorok Közösségi internet-hozzáférési helyeken a használatot segítő munkatársak, IT-mentorok Alapképzés után az egyik szakosodási lehetőség a felnőttképzési konzulens Alapképzés után az egyik szakosodási lehetőség a felnőttképzési konzulens Más szervezési formában, de a PALLÓ-ban kidolgozott e-learning tananyaggal Más szervezési formában, de a PALLÓ-ban kidolgozott e-learning tananyaggal Távlatilag: IT-szakmentor (új OKJ, felsőoktatás…) Távlatilag: IT-szakmentor (új OKJ, felsőoktatás…)

TAPASZTALATOK Az ilyen jellegű (nem az intézmény rendezvényeit propagáló) tájékoztató szolgáltatás még idegen a szakembereknek Az ilyen jellegű (nem az intézmény rendezvényeit propagáló) tájékoztató szolgáltatás még idegen a szakembereknek Szüksége lenne mindenkinek ilyen ismeretekre Szüksége lenne mindenkinek ilyen ismeretekre Az előzetes ismereteket és a tevékenységet figyelembe kell venni (variációk) Az előzetes ismereteket és a tevékenységet figyelembe kell venni (variációk) Más végzettségűek bevonása hasznos Más végzettségűek bevonása hasznos

Elérhetőségek Projekthonlap: Projekthonlap: Információs rendszer Információs rendszer Tananyag vendégként: pallo.bmknet.hu (oldal neve: vendég) Tananyag vendégként: pallo.bmknet.hu (oldal neve: vendég)