Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 1.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti szemlélet adaptálása vállalati könyvtárban Kóródy Judit INFODOK Kft.
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 2.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Az INFODOK Kft. Tulajdonos: Kóródy Judit és Villei László Outsourcing: április 1-től Fő telephely: Krisztina krt. 55. Létszám: fő Vezető - 4 fő Üzleti információs szolgáltatások – 5+1 fő Infotéka – 7+1 fő Webfejlesztés – 2 fő Fordítás és kiadványkészítés menedzselése – 2 fő Ügyvitel – 16+8 fő (Krisztina krt. 55, Infopark, Sopron, Pécs, Győr, Szvfár, Miskolc, Debrecen, Szeged) Szolgáltatási volumen növekedés ~ 20%
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 3.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Magyar Telekom Csoport Szakkönyvtár működtetése Információkutatás Tudásmenedzsment támogatás Ügyviteli szolgáltatások Nemzeti Hírközlési Hatóság Szakkönyvtár működtetése Információkutatás Tudásmenedzsment támogatás EU Magyarországi Bizottság Napi sajtószemle angolul, a brüsszeli szerverre feltöltve Kisebb vállalkozások Eseti információkutatások Ügyviteli rendszer fejlesztése és működtetése Weboldalak fejlesztése és karbantartása Szolgáltatások különböző partnereknek
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 4.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Marketing A marketing a szervezeteknek az a funkciója, amelynek révén állandó kapcsolatot tartanak fenn a „fogyasztókkal”, tudomást szereznek azok szükségleteiről, olyan „termékeket” fejlesztenek ki, amelyek találkozhatnak ezekkel a szükségletekkel, s olyan kommunikációs programokat építenek ki, amelyek segítségével a szervezet elérheti céljait. /Philip Kotler/
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 5.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Infotéka szolgáltatások Infotéka használók száma Szolgáltatott dokumentumok száma Intranetes oldalak látogatottsága Könyvtár – 6000 kötet, 3200 beiratkozott Időszaki kiadványok előfizetése – pld. Adatbázisok menedzselése – 60 Témafigyelés – 20 témakör Intranetes szolgáltatások – belépés Infokeresési bemutatók – évente 10 MT szabályozási rendszer menedzselése
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 6.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Üzleti információs szolgáltatások Rendszeres infokutatások (SDI) Sajtógyűjtések Továbbított hírlevelek Versenytárs- figyelés Céginformációk Statisztikák Tarifaadatok Trendek Pénzügyi adatok Összefoglalók Termékek Ügyfelek Technológiák Eseti kutatások Médiamegjelenések Médiaértékelés
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 7.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Információszolgáltatók marketingje A megfelelő piacszegmens azonosítása A szolgáltatás testreszabása a kiválasztott szegmensre, a megrendelő személyére A minőség folyamatos szinten tartása A szolgáltatás igénybevételének ösztönzése, igazodva a megrendelő természetéhez A szolgáltatás időszerűségének és az eladásösztönzés hatékonyságának rendszeres felülvizsgálata Wormell, Irene: Térítéses információszolgáltatás: a siker titka. Budapest, Informatikai és Könyvtári Szövetség, p.
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 8.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Piacszegmensek azonosítása Szervezetek Projektek Folyamatok Stratégiai célok Munkakörök Érdeklődési körök Önfejlesztés
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 9.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma A szolgáltatás testreszabása Tartalom Forma Csatorna
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 10.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma A minőség folyamatos szinten tartása ISO Statisztika Szkópfigyelés Reklamációk kezelése Ügyfélvisszajelzések
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 11.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma A szolgáltatás igénybevételének ösztönzése Szolgáltatások ismertségének növelése több kommunikációs csatornán Beépülés a szakmai és üzleti folyamatokba Támogató szakmai partner imázsának kialakítása Értékelési, minősítési lehetőség folyamatos biztosítása A visszajelzést minden esetben intézkedés és visszaigazolás követi Költséghatékonyság kommunikálása Szolgáltatói magatartás Technikai támogatás Ügyfélközpontúság Proaktivitás Hitelesség
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 12.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma A hatékonyság rendszeres felülvizsgálata NEM a számok növelése a cél!!! A fenntartónak megérje finanszírozni!
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 13.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma Beszállítói/belső szolgáltatói szerepek Szakértői szerep Piaci szegmens ismerete Információforrások ismerete Korszerű infokeresési eszközök és technikák ismerete Nyelvismeret Szállítói szerep Kereskedelmi ismeretek (árazás, adók, számlázás stb.) Árképzés Szerződések, jogosultságok Üzleti titkok megőrzése Jó kis otthonos hely A nyugalom szigete A társasági élet helyszíne Ahol minden kérdésre van válasz Támogató szakmai partner ?
Információs és Ügyviteli Szolgáltató Kft. 14.oldal MKE Műszaki Könyvtáros Szekció OSZK június 18. Vállalati könyvtárak tegnap és ma