2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Családi Kasszasikerek Öngondoskodás Program.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
Advertisements

Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
A Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Nagy Melinda 8. c
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n június 4. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2010 Kontakt: Hajna.
1 MTA Tudásmenedzsment Albizottság III. workshop „Leadership” dilemmák a tudásmenedzsment szemiformális együttműködési modelljében február 23. Dr.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program Kontakt: Hajna Csongor.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Kontakt: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Önéletrajz készítése. Önéletrajz készítése Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Június 3. Talentum Játék Dörögdi Fesztivál ‘
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A BOLDOGSÁG TITKA.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
PROJEKT-TERV Youth 2 Youth Innovációs Verseny Keretében Megvalósítandó Közösségi Készítette: Harmati Katalin, Lázi Alexandra, Perge Gábor /Sorsfordítók.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A családi költségvetés
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Óvodai és iskolai szociális segítés
Előadás másolata:

2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Családi Kasszasikerek Öngondoskodás Program

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n – bevezetés a gazdasági alapismeretekbe S eholfölde

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Seholfölde – játék és tanulás  Részeseivé válunk a képzeletbeli Seholfölde történetének.  A szereplőkkel azonosulva birtokba veszünk, kormányozunk, fejlesztünk egy frissen alapított kolóniát.  Játék közben fontos, a saját életünket is befolyásoló összefüggéseket fedezünk fel.  Hogyan alakult ki és hogyan működik a gazdaság?  Mi az egyén szerepe a gazdaságban és a társadalomban?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Seholfölde „Gyorsjátszma”  Ez a dokumentum egy max. 6 csapattal (vagy fővel) és egy „mesélővel” játszható „gyorsjátszma”, a nagyobb szabású, fejlesztés alatt álló Seholfölde szerepjáték rövidített verziója.  Az első kérdéseket felvezetésként a mesélő minden résztvevőnek együtt teszi fel, a játékosok közösen oldják meg a feladatokat, ezután a hat csapat egy-egy saját kérdést kap.  A megoldásokat a mesélő egyedül, vagy a csapatokkal közösen is értékelheti. Pontozási szempontok lehetnek az ötletesség, életszerűség, kidolgozottság.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A színhely – „ Seholfölde ”  lakatlan sziget (egyelőre)  kellemes éghajlat  jó termőföld, bőséges vízforrások  változatos állat- és növényvilág  ásványkincsekben gazdag  …  egyszóval, maga az Édenkert.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n I. Forduló i. sz – Seholfölde felfedezése  Küldött érkezik II. Gézengúz királyhoz  A kereskedelmi flotta egyik hajója eddig ismeretlen, hatalmas földterületre bukkant a távoli Déltengeren.  A szigeten nem találtak települést, de lakhatónak tűnik. Hermész, a görög istenek hírvivője, Zeusz és Maja fia

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n I. Forduló i. sz – Seholfölde felfedezése  Közösen megválaszolandó kérdések  Miért jó hír a sziget felfedezése? Milyen lehetőségeket rejt magában az anyaország számára?  A lehetőségek kiaknázásához kiknek az együttműködése szükséges? Hermész, a görög istenek hírvivője, Zeusz és Maja fia

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n II. Forduló i. sz – Az első expedíció  II. Gézengúz király parancsára …  … expedíció indul Seholfölde felfedezésére és gyarmatosítására.  Az expedíció egyetlen hajóval indul, a várható út 4 hónap.  Kérdések  Melyek az expedíció legfontosabb feladatai?  Kik finanszírozzák az expedíciót, és miért?  Mit vigyenek magukkal a telepesek? Kolumbusz Kristóf zászlóshajója, a „Santa Maria”

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n III. Forduló i. sz – Az első hónapok  A tábor első lakói  Teri, a kertész  Maris, a tehenész  Béla, az ács  Dömötör, a mindenes  Zénó, a tudós  János, a kovács  Juliska, a szabó  Harpagon, a kereskedő Telepesek

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n KÉRDÉSEK  Miért éppen őket kérte fel II. Gézengúz az első expedícióban való részvételre?  Milyen felszerelést hoztak magukkal az egyes telepesek?  Mi készteti az expedíció tagjait arra, hogy a feladatukat elássák?  Mennyi ideig létezhet a település a szigeten további utánpótlás nélkül?  Miben szorul továbbra is utánpótlásra (~‘importra’) a település?  Lenne-e más javaslatod a csapat összetételére? Áll a tábor i. sz – Az első hónapok

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 1. csapat Harpagon Naplója

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n i. sz – Pénz pénzt fial  Harpagon naplója  Harpagon, a kereskedő a telepesek második hajójával érkezett a szigetre.  Számára a gazdasági siker és haszon okozza a legnagyobb örömet az életben.  Minthogy alapos ember, üzleti tevékenységéről nyilvántartást és naplót vezet. Feladat  Írj le néhány jellemző bejegyzést Harpagon naplójából, melyek a telepesek érkezése utáni első hónapokban keletkeztek. Jakob Fugger, híres dél-német kereskedő (XV. szd.)

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Harpagon naplója i. sz – Valamit valamiért  Segítő kérdések  Milyen termékeket állítanak elő a telepesek?  Hogyan osztják el egymás között a javakat? Zajlik- e az expedíció tagjai között kereskedelem?  Mivel foglalkozik Harpagon? Mi a szerepe jelenleg a közösségben? Miért küldte a király a szigetre?  Milyen készségekkel, tulajdonságokkal, ismeretekkel, kapcsolatokkal kell rendelkeznie?  Használnak-e pénzt a telepesek, és ha igen, akkor milyet és hogyan?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 2. csapat Dömötör sztrájkol

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Dömötör, a mindenes  Dömötör sok mindenhez ért – egy kicsit.  Inkább erőt, mint intellektust képvisel.  Képzeletbeli önéletrajza igen gazdag:  napszámos földművelő  fa- és nádvágó  sintér és patkányfogó  pandúr, ítéletvégrehajtó, sírásó  köztisztasági szakértő (szemetesember)  lámpagyújtogató, templomszolga  szerződéses közkatona (zsoldos)  … XII. századi francia parasztviselet

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Dömötör sztrájkol  Dömötörnek kifogyott az erre a hónapra járó pipadohánya. A Tanács úgy döntött, hogy csak a következő hónap elején kaphat újra a készletből.  Dömötör emiatt megsértődött, és addig nem akar dolgozni, ameddig dohányt nem kap. Feladat  Játszd el a Tanácsülést, amely megoldást keres a kialakult helyzetre.  Az ülésen jelen vannak Seholfölde telepesei és Dömötör.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Dömötör sztrájkol Segítő kérdések  Egyetértesz-e Dömötör döntésével?  Hogyan hat Dömötör munkabeszüntetése a csapat életére? Miért szükséges, hogy Dömötör mielőbb munkába álljon?  Hogyan védenéd a Tanács illetve Dömötör álláspontját a tanácsülésen?  Milyen várható kimenetele lehet az ülésnek?  Mi történik, ha nem sikerül megegyezést találni? Mi lesz Dömötör sorsa? Milyen hatással lehet ez a közösség életére?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 3. csapat A szűk esztendő

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Teri, a kertész  Teri érett, örökifjú asszony  Reggeltől estig a kertjében sürgölődik  Ismer mindent, ami a földből kinő és hasznos lehet  zöldség- és gyümölcstermesztés  vetőmag nemesítés  növényi nyersanyagok (len, olaj, kender, …)  méhészet (mézpergetés, gyertyaöntés)  virágtermesztés, egyszerűbb gyógynövények Leány a kertjében (Daniel Ridgway Knight )

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n i. sz – A szűk esztendő  Teri jóslata  Teri, a kertész a seholföldi növényeket megfigyelve arra következtetésre jut, hogy a szigeten átlag minden negyedik-ötödik év ínséges lehet.  Teri a harmadik következő évre kifejezetten száraz és forró nyarat jósol, melyet téli fagyok követnek majd. Feladat  Készíts tervet, hogyan készüljön fel a kolónia a három év múlva bekövetkező nehézségekre.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A szűk esztendő Segítő kérdések  Mik azok a javak, amelyekre Seholfölde lakóinak mindig szüksége van, és amelyekből ínséges időkben hiány keletkezhet? Hogyan lehet a hiányt megelőzni?  Milyen hatást gyakorol a telepesek jelenlegi életszínvonalára az ínségre való készület? Milyen feszültségeket okozhat ez a telepesek között?  Milyen hatással lehetnek Seholfölde jövőbeni gazdálkodására a Szűk Esztendők? Mi a legjobb és legrosszabb lehetséges forgatókönyv?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 4. csapat Az első gyermekáldás

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n József, az ács  József középkorú özvegyember  Egész nap farigcsál, vés, kalapál, enyvez  Minden fadarab átalakul a kezében  építmények (fészer, tetőszerkezet, ajtó, …)  bútorok (láda, pad, szekrény, bölcső, …)  szerszámok (gereblye, ásónyél, hordó, …)  háztartási eszközök (sodrófa, fatál, teknő, …)  …  József és Teri, a kertészlány remekül megértik egymást. Ahol lehet, segítik egymás munkáját.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n i. sz – Az első gyermekáldás  Zoé megszületett  József és Teri 1361 őszén közös házba költözött.  A következő év júniusában Teri egészséges lánygyermeknek ad életet, akit Zoénak neveznek el. Feladat  Írd meg Zoé vázlatos életrajzát a születésétől nagymamakoráig.

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Az első gyermekáldás Segítő kérdések  Miért „áldás” a gyermek Seholfölde számára? Tudtok gazdasági szempontokat is említeni?  Mi dönti majd el, hogy Zoé élete során milyen feladatokat lát el, milyen „pályát választ magának”?  Milyen szerepeket töltenek be a nők Seholföldén? Az egyes szerepek, feladatok mekkora részét töltik ki az idejüknek?  Mekkora a várható létszáma egy Seholföldi családnak? Milyen tényezők határozzák meg ezt a méretet?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 5. csapat A tudás hatalom

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Zénó, a tudós  Zénó okos és művelt – ez a szakmája.  Magának való, de alapvetően békés ember  Kivéve, ha hozzányúlnak a műszereihez  Az expedíció számos területen hasznát veszi  földmérés, geológia, térképkészítés  a sziget állat- és növényvilágának felmérése  alapvető orvoslás és járványtan  bonyolultabb épületek tervezése  vita esetén a Tanács külön kikéri a véleményét Leonardo da Vinci, olasz polihisztor (1452 – 1519)

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n i. sz – A Seholföldi Iskola  Zénó iskolát nyit  Zénó, a tudós elhatározza, hogy ideje az egyre szaporodó gyermeksereg számra iskolát nyitni a szigeten.  Első lépésként a szülőkkel közösen felméri, hogy mire kellene tanítani az apróságokat. Feladat  Készíts vázlatos „tantervet” az iskola számára – mit tanuljanak a gyermekek?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A Seholföldi Iskola Segítő kérdések  Mely ismeretek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy hosszú távon fennmaradjon a szigeten a kolónia?  Mely ismereteket érdemes mindenkinek tanulni? Van-e olyan ismeret, amit csak bizonyos gyerekek fognak tanulni?  Ki fog tanítani az iskolában? Mely fontos ismereteket tanulják a gyermekek az iskolában és melyeket azon kívül?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Külön feladat – 6. csapat Erőforrások

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n János, a kovács  János erős és megfontolt. Keveset beszél, de annak mindig veleje van.  A műhelyében egész nap cseng az üllő és a kalapács – rengeteg hasznos eszköz kerül ki a keze alól:  ház körüli eszközök (kések, szögek, zsanérok, kályhaajtók, …)  kerti szerszámok (ásó, gereblye, vasvilla, …)  lószerszám (zabla, kengyel, gyűrűk, …)  vadász- és önvédelmi fegyverek (tőr, nyílhegy, farkascsapda, …)

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n i. sz – A Nagy Leltár  János listát készít  János, a kovács levelet kap II. Gézengúztól, amelyben a király felkéri, hogy készítsen listát a szigeten található fontosabb gazdasági erőforrásokról. Feladat  Segíts Jánosnak a lista elkészítésében. Milyen fontosabb kategóriák kerüljenek a dokumentumba?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A Nagy Leltár Segítő kérdések  Az ásványkincseken kívül mi minden lehet még gazdasági erőforrás (hasznos növények, munkaerő, földrajzi elhelyezkedés, stb.)?  Egy szigeten miből lehet sok és miből kevés?  Ha te lennél II. Gézengúz, mire használnád a Nagy Leltárt, és miért?  Az erőforrások közül melyik lehet alkalmas exportra?

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szerzők, források  A Seholfölde játék koncepcióját és ezt a gyorsjátszmát Hajna Csongor, a Provident Pénzügyi Zrt kommunikációs csoportvezetője készítette. Kontakt:

F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai:  Budapesti Corvinus Egyetem  United Way Magyarország  Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közép-Magyarországi Régiója  Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete (LOSZE)  SOS Gyermekfalu  Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás  Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. Brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot  A Junior Achievement Magyarországnak, mely hozzájárult a Családi Kasszasikerek Program 2007-es első kéziratának kifejlesztéséhez  A Greenlight Reklámügynökségnek, amely kialakította a program vizuális arculatát és gondozta a tananyag ezen kiadását  Partig Kis Rómeó Viktornak, aki önkéntesként részt vett a kézirat szerkesztésében © 2009, Családi Kasszasikerek Program PowerPoint segédanyagok, második kiadás, június