Www.educorb.eu Sok szeretettel köszöntöm Önöket! „Tudás-Csere” Oktatási rendszerek hatékonyság javítása – Utazó pedagógus vagy valami más.. ? - Szombathely,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Királyhelmec városunk története
Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Tehetségazonosítás gyakorlata
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Kiegészítő pedagógiai szolgáltatások.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. Utazó pedagógus A fogalom értelmezése: Az a pedagógus, aki több intézményben, tagintézményben, feladatellátási.
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
A L É V A Y J Ó Z S E F REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS DIÁKOTTHON egész közössége nevében szeretettel köszöntjük a Felső-magyarországi református intézmények.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Szepesi Vendel A Királyhelmeci Magyar Tanitási Nyelvű Alapiskola.
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
A holland oktatási rendszer
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Felnőttoktatási tájékoztatója
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Általános iskola eredménye, értékelése
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Sok szeretettel köszöntöm Önöket!
Informatika munkaközösség
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

Sok szeretettel köszöntöm Önöket! „Tudás-Csere” Oktatási rendszerek hatékonyság javítása – Utazó pedagógus vagy valami más.. ? - Szombathely,

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Szervezet

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Hierarchia Tartományi Iskolatanács (Képzési régió)‏ Járási Iskolatanács Igazgatóság

Általános iskola alsó tagozat - Volksschule VS Általános iskola felső tagozat - Hauptschule: HS Politechnikai iskola – Polytechnische Schule: PTS Általános gyógypedagógiai iskola – Allgemeine Sonderschule: ASO Általános képzést nyújtó magasabb iskola - Allgemeinbildende Höhere Schule (Gymnazium): AHS Szakképző iskola közép/felső tagozat - Berufsbildende Mittlere/Höhere Schule: BMS/BHS Iskolakötelezettség – 9 év Lehetőségek Volksschule 4 év Hauptschule 4 évAHS alsó tagozat 4 évASO Politechnikai iskola 1 évAHS, BHS,BMS felső tagozat 1-5 év

Volksschule - 4 év (6 -10)‏ Alapfok IAlapfok II Iskolai előkészítő, 1. és 2. évfolyam 3. és 4. évfolyam = Iskolába kerülési szakasz 4.osztály – Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám ( 1 – 4. osztály): 90

Hauptschule - 4 év (10 -14)‏ 1. osztály: besorolás 3 teljesítménycsoportba Megfigyelési szakasz Besorolás németből, angolból és matekból Tantárgyanként egy koordinátor Előre- és visszasorolás lehetséges 4.osztály – Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám ( osztály): 120

Politechnikai iskola – 1 év (14 -15)‏ 3 teljesítménycsoportba sorolás Megfigyelési szakasz Besorolás németből, angolból és matekból Tantárgyanként egy koordinátor 7 szakmai csoport a szakmai előkészítéshez Szakmai gyakorlati hetek Cégekkel való együttműködés Tanulmányok sikeres elvégzése: Éves- és záróbizonyítvány Összóraszám hetenként: 32

Általános gyógypedagógiai iskola ( 6 – 15..)‏ A speciális pedagógiai fejlesztési szükséglet megállapítása Individuális tantervek Bekerülés az iskolakötelezettség kezdetével vagy a Volksschule-ből történő átirányítással vagy a Hauptschule-ből történő átirányítással. A 8. évfolyam végén: Éves- és záróbizonyítvány Végezetül: szakmai előkészítő év Iskolalátogatás igény esetén több mint 9 évig lehetséges

Autonóm lehetőségek (súlypontok): Volksschule: kreatív, zenei, nyelvi ….súlypont Hauptschule: Zenei tagozatú Hauptschule, Sporttagozatú Hauptschule, Kreatív Hauptschule, Informatikai tagozatú Hauptschule, Nyelvi tagozatú Hauptschule ( pl. angol munkanyelvű), Gazdasági tagozatú Hauptschule …. Az átjárhatóságot (átlépés egy másik Volksschule-ba vagy Hauptschule-ba) meg kell őrizni Betekintést nyújt az interneten az Alsó-ausztriai Iskolai Kalauz. schulfuehrer.asn-noe.ac.at

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Finanszírozás

Az iskola finanszírozása Az iskolafenntartó az önkormányzat: Saját iskolaköltségvetés (éves költségvetés)‏ Épület építése és karbantartása (fűtés, világítás, takarítás, javítási munkák …. )‏

A tanítás finanszírozása A fenntartó feladatai (önkormányzat): Tananyag Audio-vizuális médiák, számítógép….. A folyamatos működés finanszírozása (irodaszerek, másolási költségek, toner…)‏ További költségek (versenyek utazási költségei...)‏ Fogyatékos gyermekeket gondozó személyzet bére Tanítás előtti és utáni felügyelet

Az iskola költségvetésének finanszírozása 1.Fejkvóta alapján – Önkormányzati hozzájárulás tanulói létszám alapján (amikor az iskolába több településről járnak tanulók)‏ 1.Tartományi hozzájárulás a rendkívüli kiadásokhoz (új- vagy átépítés, szanálás..)‏

Pótlólagos finanszírozás az iskola felszereléséhez, működtetéséhez 1.szponzorálás 2.szülői munkaközösség 3.iskolai rendezvények (ünnepélyek, színházi előadások…..)‏

Tanárok finanszírozása A tanárok bérét a tartomány finanszírozza (elszámolás)‏ A tartomány tanulólétszám alapján finanszíroz Ha egy tartomány több tanárt alkalmaz, mint amit az ún. állásbetöltési terv megenged, a különbözetet neki kell fedeznie

Az alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények Demográfiai viszonyok

Az iskolák felvételi körzete Iskola felvételi körzete tankötelezettség szerint Iskola felvételi körzete jogosultság szerint Fontos a fejkvóta fizetése szempontjából

Felvételi körzet tankötelezettség alapján Az önkormányzatok és az Alsó-ausztriai Tartomány közötti megállapodás alapján. A gyerekek a lakóhelyük szerint kerülnek a tankötelezettség szerinti felvételi körzetükben található iskolába

Felvételi körzet jogosultság alapján Ha van pl. olyan iskola amelyik a sportra helyezi a hangsúlyt– „Sporttagozatos Hauptschule“: A gyermek után a lakóhely szerinti önkormányzatnak kell fizetnie annak az önkormányzatnak ahol a Sporttagozatos Hauptschule található

Nem iskolai felvételi körzet jogosultság alapján (ha az iskola nem a tankötelezettség szerinti felvételi körzetben található)‏ p.l. egy iskola, amely a zeneoktatásra helyezi a hangsúlyt – „Zenei tagozatos Hauptschule“ : A felvételi körzeten kívüli iskolába járási kérelmet a lakóhely szerinti önkormányzat elutasíthatja és nem kell fizetnie

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/ , Politechnikai iskolák - 42, Speciális iskolák - 32, Hauptschulen - 40, Volksschulen ebből: - 37, Tanulói létszám %-ban Különbözet 1970/ / / / /1971 Tanév

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/09 %-ban Különbözet 1970/ / / / /1971Tanév - 24, Politechnikai iskolák 54, Speciális iskolák - 5, Hauptschulen - 3, Volksschulen ebből: - 1, Osztálylétszám2.

Alsó-ausztriai iskolai szervezet - Összehasonlítás 1970/71 – 2008/09 %-ban Különbözet1 970/ / / / /1971Schuljahr

Tanulólétszámok Alsó-ausztriában - Fejlődés

Átlagos osztályonkénti tanulólétszám 20,8620,8728,10Politechnikai iskolák 6,326,4816,90Speciális iskolák 20,8621,4829,34Hauptschulen 19,0919,5430,87Volksschulen ebből 18,6719,1829,44Összesen 2008/ / /1971Évfolyam

Tanárlétszámok - Fejlődés A Tartomány a következő tanulólétszámokhoz biztosít egy tanárt VS:14,50 HS:10,00 PTS: 9,00 ASO: 3,20

Tanárlétszámok - Fejlődés 1970/ tanár 2008/ tanár

A tanárok korösszetétele a kötelező iskolarendszerben Alsó-Ausztriában a 2008/2009-es tanévben APS Állapot: Forrás: IPA