Ecological Footprint Öko- lábnyom. What does ecological footprint refer to? The amount of productive land appropriated on average by each person (in the.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Partner Országok Partner Countries. Hungary Hungary is situated in Central Europe, in the Carpathian Basin. About ten million people live in Hungary.
Advertisements

Winnie the pooh & friends
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Megelőzés, újrahasználat konferencia
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Welcome to the participants of the conference!
Az Audi Hungaria elvárásai és részvétele a magyar regionális repülőterek fejlesztésében Chicfarm Green Manifesto: -Do you have a farm in your house? -Can.
COMENIUS school partnership Together for our planet! project OROSHÁZA, HUNGARY Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye.
Kliensoldali Programozás
Távhőszolgáltatás fejlesztési jövőképünk Beliczay Erzsébet MaTáÁSzSz Konferencia november Visegrád.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
A bioszféra 2 kísérlet. A bioszféra 2 kísérlet.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Torr-1 Pierre Fermat, the great French mathematician (and lawyer) asked the following problem from Torricelli, the physician living in Firense: Find.
Az atomenergia esélyei a XXI. században Helyzetkép, okok és következmények Status, reasons and consequences április 23. Perger András, Energia Klub.
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
NYITÓÉRTEKEZLET OPENING CONFERENCE. ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS Használható legyen történelem és a társadalom- ismeret órákon.
Van rá energiánk? Do we have enough energy? 1.School trip 2.Light pollution 3.In our school.
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
Simple Past Egyszerű múlt idő.
Beginner Dialogues - In a motel / hotel Getting a room for the night - Good evening. Can I help you? - Yes, please. I'd like a room for the night. - Would.
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Winnie the pooh & friends
Made by: Pápai Ádám Dobozy Dániel. „Because of our language difficulties we can communicate with foreign nations only using arts" In the course of history,
Virgo Augustus 24. – September 23.. Virgo Symbols.
Indiai tanmese az elefántról …. “The Blind Men and the Elephant", by John Godfrey Saxe ( ). It was six men.
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért 2 nd European Workshop – ’Breaking the Drug Cycle’ project Budapest,
2009.IV.30.Argumentation techniques 1 Non-mirrorable argumentation techniques in English Analysis of theological texts aiming persuasion effects László.
„Tisztább kép” – együttműködési program Az új szintetikus drogok feltérképezéséért Tamás Figeczki Budapest, 19 April 2016 ‚Breaking the drug cycle’ - joint.
TREASUREHUNT project made by: Márton Demény, Kata Nagy, Kolos Ruszthi, Áron Erős and Tamara Balogh Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
A Tordai-hasadék legendája. I am going to tell you the legend of how Torda Gorge evolved. Elmesélem nektek az erdélyi Tordai-hasadék keletkezésének történetét.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Centralizáció és specializáció az onkológiai sebészetben
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
Köszöntjük a konferencia résztvevőit
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
Irányítás Menedzsment funkciók.
Survey on competitiveness
"Shoes on the Danube Bank”
(Резьба по яичной скорлупе)
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Mennyi? 3! Mi 3? Mi mennyi? platformfüggetlen médiamodell.
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
Blockchain…de mi hajtja?
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
„Animal Integration in the Educational Programme „ZORO”
Buy Protonix 40 Mg buy generic pantoprazole can i buy protonix over the counter where can i buy protonix buy pantoprazole buy pantoprazole online The main.
Equality and solidarity in school practice
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Csurgalékvíz tisztítás
Zoltán Baracskai In the age of digital natives: fast thinking, experience mining, and rule based behaviour these three metaphors are sufficient to describe.
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
(Резьба по яичной скорлупе)
Remembering 9/11. 9/11/01 19 Terrorists hijacked four planes. The intended targets were: –Twin Towers (North and South) –The Pentagon –Washington D.C.
Public relation at our school
Volunteering in Hollókő
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Ecological Footprint Öko- lábnyom

What does ecological footprint refer to? The amount of productive land appropriated on average by each person (in the world, a country, etc) for food, water, transport, housing, waste management, and other purposes. We used a french- and english questionnaire to chart these datas. We translated this questionnaire to hungarian, and asked the students of our school to fill it in again. Anyone can find the questionnaire on Egy már összeállított francia- ill. angol kérdőív segitségével térképeztük fel ezeket az adatokat. A kérdőívet lefordítottuk magyar nyelvre, és az iskola diákjaival kitöltettük újra. A kérdőívet bárki megtalálja a weblapon.

Az eredmények azt mutatják, hogy a felmérésben részt vett személyek többsége odafigyelt arra hogy csökkentse az ökológiai lábnyomát. Megkérdeztük azokat a személyeket akiknek az eredményeik drasztikusan változtak a tavalyi évhez képest: Bimbó Endrének az idéni eredménye 50%- al nőtt a tavalyhoz képest. Elmondása szerint ez azért van mert idén többet utazott személyi gépjárművekkel és nem fektetett hangsúlyt az újrahaszosításra, valamint sokkal több vizet és áramot használt a mindennapos tevékenységei elvégzéséhez. Results show that most of the people who took the survey tried to lower their ecological foootprint. We talked with the people whose ecological footprint changed drasticaly compared to last year: Bimbó Endre’s result showed a growth of 50% compared to last years result. According to him, the reason for the growth is that he traveled more with car, didn’t emphasis recycling, and used more water and electricity during his everyday life.

Bokor Zoltánnak jelentős mértékben csökkent az ökológiai lábnyoma. Ez annak tudható be, hogy sokkal jobban odafigyel arra, hogy ne használjon fölösleges áramot és nagyobb gondot fordít az újrahasznosításra. Bokor Zoltán had his ecological footprint significantly reduced. This is due to paying more attention on recycling and not using unnecessary eletricity.

The school average of the CO2 emissions is very high, because in our region the public transport hasn`t been resolved yet. The lack of the selective waste collection is also responsible for a large footprint. Az iskolai átlag CO2 kibocsátása azért nagyon magas, mert a mi vidékünkön nincs megoldva a tömegközlekedés. A szelektív hulladékgyűjtés szintén felelős a magas lábnyomért.

2011

Következtetések : Következtetések : szerettük volna ezeket a számadatokat a projekt folyamán a lehető legkisebbre csökkenteni Szerettük volna bebizonyítani, hogy képesek vagyunk egy év folyamán változtatni az életstílusunkon. Iskolánk diákságában tudatosítani próbáltuk, hogyan élhetnek környezetbarát életet. Egy lábnyom azért lehet alacsony, mert: az illető nem utazik repülővel nem használ ruhaszárítót és mosogatógépet Azért lehet magas, mert: nincs megoldva a tömegközlekedés, nincs szelektív hulladékgyüjtés, nem gyüjtik össze az esővizet nem hasznosítják az alternatív energiaforrásokat. In conclusion: We would like to minimize these figures during the project. We wanted to prove that we are able to change our lifestyle in the course of a year. we tried to raise awareness to our students how to live an environmentally friendly life. A footprint can be so low, because: somebody doesn`t travel by plane, doesn`t use drier and washing machine But it could be high because: the public transport isn`t solved there is no selective waste collection they don`t utilize alternative energy sources.

Tevékenységeink: Tudattuk a diákokkal az összesített lábnyomaikat; Plakátokat készitettünk különböző témákkal; Szelektív kukákat jelöltünk ki, és a szelektív hulladék gyüjtőknek a nyomában járunk; Szembesítettük a tanulókat azzal, hogy milyen egy “zöld” élet, valamint egy szennyezett,elhagyatott környezet; Több zöld tevékenységbe is bevontuk őket. Our activities: We informed the students about their footprints; We made posters with different subject; We selected different rubbish bin, and we made everything like the household waste collectors; We confronted the students, that how a green life and how the contaminated environment is; We also include them in more green activities;