TÁMOP – 2.2.5.B-12/1 Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére. László Zoltánné Kereskedelmi tagozatvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
Aktualitások a szakképzésben
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A SZAKKÉPZÉSI KERETTANTERVEK KIDOLGOZÁSA ÉS BEVEZETÉSE Nemzeti Fejlesztési Alap Képzési.
Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
A kerettantervek fejlesztése
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Bemutatkozik a MIOK Gimnázium és Szakképző Iskola
TÁMOP A-12/ Innováció a szakképzésben, új irány - új iránymutatás a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetéséhez NYITÓRENDEZVÉNY.
Bőrdíszműves munkacsoport
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Szakmai munkánk a pályázatban
Tájékoztató a gyakorlati képzést folytató szervezetek számára
Szakképzési változások
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
A tanárképzés szerkezete
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Barcsák Marianna KPSZTI
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai Fejlesztési Program I
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

TÁMOP – 2.2.5.B-12/1 Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére. László Zoltánné Kereskedelmi tagozatvezető

Új Széchenyi Terv – kitörési pont Magyarország versenyképességének javítása, Tíz év alatt egymillió új munkahely teremtése Foglalkoztatási program  szakképzési rendszer fejlesztése

A szakképzési rendszer átalakítása a képzési szerkezet a szakirányok és a létszámok vonatkozásában is igazodjon a gazdaság igényeihez, versenyképesebb tudást tudjon nyújtani a fiataloknak, az intézményrendszer hatékonyabban, átláthatóbban működjön.

Új szabályozás 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről 20/2012 EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről 150/2012. (VII. 6.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről 27/2012. (VIII. 27.) NGM rendelet a szakmai és vizsgakövetelményekről (módosítás alatt) Kerettantervek - munkaanyagai

A TÁMOP-2.2.5 B-12/1projekt Új típusú szakképzés bevezetéséhez Pályázó szakképző iskoláknak nyújt támogatást Meghatározott feladatok ellátására B komponens

7 Munkacsoport Vendéglátás-turisztika szakmacsoportban Szakács, Cukrász, Pincér Vendéglátásszervező-vendéglős Kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció szakmacsoportban Eladó, Kereskedő + 1 Közismereti munkacsoport

Munkacsoportok feladatai

1. Óratervek, hálótáblák elkészítése Határidő: 2013. 04.09. A kerettantervben „A tantárgyakra meghatározott időkeret kötelező érvényű, a témakörökre kialakított óraszám pedig ajánlás.” (Szt.8§) Feladatok: Döntés a szabadon felhasználható órakeretről a minimális óraszámmal közölt tantárgyak időtartamának megemelése (gyakorlás, elmélyítés, helyi jelentőségű ismeretek) Az adott évfolyamon nem szereplő, de korábban, vagy később tanított tárgyra Saját tantárgyat alkothat - Kötelezően meghatározott és szabadon felhasználható óraszámok évfolyamokra bontása

Közismereti és szakmai órák aránya Területek 9. évf. 10. évf. 11. évf. Közismeret Kötött órák 17 11 8 Szabadon felhasználható órakeret 1 - 1,5 összesen 18 9,5 Szakmai elmélet és gyakorlat 14,5 23 2,5 2 25 25,5 Heti összes óraszám 35 36

Közismereti órák eloszlása Tantárgy 9. évf. 10. évf. 11. évf. Magyar-kommunikáció 2 1 - Idegen nyelv Matematika Társadalomismeret Természetismeret 3 Testnevelés* 5 Osztályközösség-építő program Szabad órakeret 1,5 Összesen: 18 11 9,5 * testnevelés: Szt.27§(11) 3+2 óra

Szakmai órák Szabadon felosztható óráknál figyelni kell! SZVK-ban meghatározott Elmélet/gyakorlat arányra (összefüggő gyakorlattal együtt a teljes képzési idő alatt kell teljesülnie) Komplex szakmai vizsga követelményeire (szakmai tartalmak – követelmények összhangja)

Szakiskolai képzés közismereti oktatással 9. évf. 10. évf. 11. évf. Elm. össz. Gyak. Heti elm. Heti gyak Ögy Eladó Összes óra 7,5 7 6 17 8,5 14,5 758 1608 Kötött óra 140 23 32% 68% Cukrász 9,5 5 5,5 17,5 716 1650 30% 70%

2. Helyi programok elkészítése Határidő: 2013.04.18. Modulonként, tantárgyanként tartalmazza: Évfolyamonkénti órafelhasználást, képzési helyszíneket, képzési feladatokat, célokat. Figyelembe kell venni a tartalmak: Tematikai egységeit, Képességfejlesztésre irányuló egységeket Fokozatosságot, egymásraépülést

Helyi tanterv sablon Modul szám, megnevezése: 10027-12 A ruházati cikkek és a vegyes iparcikkek forgalmazása Tantárgy: Áruforgalmazás I. összes óraszám: 108 óra Témakörök Tartalmak 9. évf. Kerettantervben felsorolt + szabadon tervezett tartalmak Elmélet 72 óra 10. évf. 36 óra Tantárgy: Áruforgalmazás gyakorlata II. összes óraszám: 376 óra Csop.gyak. Kerettantervben felsorolt+ szabadon tervezett tartalmak Bolti gyak. 144 óra

3. Munkacsoport értekezlet Havonta: (!) Munkatervek készítése Elvégzendő feladatok megbeszélése Elvégzett feladatok értékelése Jelenléti ív, Megbeszélésről jegyzőkönyv készítés Dokumentumok leadása a projekt szakmai vezetőjének – Simon Zsoltnak

4. Szakmai dokumentumok készítése 2013. május – augusztus Tanmenetek elkészítése minden tantárgyra 2013. szeptember - Szakmai és közismereti tartalmak hatékony módszertanok, feladatgyűjtemény, tanítási segédlet kidolgozása 2014. február - június „Jó gyakorlatok” bemutatása, átadása, disszeminációs rendezvény keretében

5. Bemutató órák tartása 2013. október – 2014. május A munkacsoportokban résztvevő személyeknek kötelezően egy alkalommal bemutató órát kell tartani Saját kollégáknak Dokumentálni kell Időpont, osztály, tantárgy, témakör, óravázlat Jelenléti ív Tapasztalatok összegzése

6. Pályaválasztási rendezvényeken való részvétel 2013. október – január Marketing eszközök készítése (szórólap, hirdetés, prospektus, tájékoztató) Rendezvényen történő demonstráció (tanulói tevékenység, ppt, video stb.) Személyes közreműködés

Igényeket egyeztetni kell! 7. Programok tervezése A szakképesítés megszerzéséhez kötődő, tanulmányi célú intézményen kívüli, egy napos program(ok) megvalósítása. 8. Eszközbeszerzés tervezése A tananyag elsajátítását támogató, szemléltető eszközök beszerzése. Igényeket egyeztetni kell!

Igénybe vehető segítségek I. Képzési támogatás (közismereti) Kizárólag új szakképzést támogató tanítási, módszertani képzésre Képző intézmény és a képzés is akkreditált legyen Minimum 30 órás Max. költség: 150e Ft/fő (teljes költsége)

Igénybe vehető segítségek II. 2013. Szeptemberétől Mentor (intézményen belüli) Külső szaktanácsadó (módszertani) Igényeket egyeztetni kell!

7. Beszámoló 2014. Július 15-ig Munkacsoportonként a kerettantervek beválásáról, az oktatásban történő alkalmazásáról tananyagtartalom, tananyag eloszlása, tananyaghoz rendelt óraszámok megfelelősége, módszertanok alkalmazása, közismeret és szakmai tartalom aránya, közismereti és szakmai tartalmak közötti integráció és koncentráció megvalósításának bemutatása

Köszönöm a figyelmet