Gyermekszem CD-ROM, könyv, Név STOP MOTION! Folytatás … g 0
Gyermekszem KameraIskola Európa 1
Gyermekpszichológia Eredmények, példák g 2 Problémák
Digitális történetmondás Partnerkeresés g 3 Hasznos oldalak a kezdethez
Digitális történetmondás 1 A történet végső, célja, mondanivalója Az elbeszélő nézőpontja Egy drámai drámai kérdés (vagy kérdések) Tartalmi Tartalmi választás A hang tisztasága Az elbeszélés ritmusa A hangok hangok (zene) (filmzene) fontossága A képek képek minősége A történet részlet részletgazdagsága Helyes nyelvtan nyelvtan és nyelvhasználat g 4 DIÓK: Al-Hayder Sawsen, Vásárhelyi Virág
Formai követelmények g 7 …
5 Digitális történetmondás 2 A személyes digitális történetek fajtái (nem teljes a lista): Karakter történetek - megmutatják, hogy hogyan szeretünk, ki/mi, aki/ami minket megihlet, megmutatják a kapcsolataink jelentőségét. Emlék történetek - olyan emberekről, akik nincsenek már velünk. Ezek a történetek gyakran nehezek, érzelmileg erőteljesek de segítenek. Történetek az életünk eseményeiről (látogatások, kalandok, utazásaink) Siker, eredmény történetek a megvalósult célokról, megértett pillanatokról. Környezetünk, lakhelyünk történetei az otthonainkról, városainkról, és a tapasztalatainkról, amelyek összekötnek bennünket a közösségeinkkel. Munkatörténeteka munkánk, hivatásunk nehéz időszakairól, amikor nehezen találjuk meg benne az értelmet, a megbecsülést. Tudatos Nyilvános Megszólaló történetek: Love Stories vallomások azoknak, akiket leginkább szeretünk. Felfedező történetekarról, amit megtanultunk, illusztrálva a felfedezés útját. g 5
A történet végső célja, mondanivalója Az elbeszélő nézőpontja Egy drámai kérdés (vagy kérdések) Tartalmi választás A hang tisztasága Az elbeszélés ritmusa A hangok (filmzene) fontossága A képek minősége A történet részletgazdasága Helyes nyelvtan és nyelvhasználat A Digitális történetmondás g 6 Egyfajta reflexió
Digitális történetmondók A történet végső célja, mondanivalója Az elbeszélő nézőpontja Egy drámai kérdés (vagy kérdések) Tartalmi választás A hang tisztasága Az elbeszélés ritmusa A hangok (filmzene) fontossága A képek minősége A történet részletgazdasága Helyes nyelvtan és nyelvhasználat g 6 DIÓK Al-Hayder Sawsen, Vásárhelyi Virág
Léphetünk tovább g 7 A szomszéd teremben épp foglalkozást tartanak
Partnerek Gyerekekről van szó Európában vagyunk g 7 Európai iskolák
g
A téma adott, gyermekfilmek, gyermekszemmel. A partnerek kínálkoznak. Mi segítünk, a MOSTart NKKE. A ppt letölthet ő : A hasznos linkek is ugyanott. Naponta projekthez keresnek partnert. Sok szól a médiáról, a filmr ő l, a nyelvr ő l.
g Köszönöm a figyelmet! Bajzák István MOSTart Nemzetközi Kulturális Közhasznú Egyesület 2007
g Digital Storytelling in Education Scott County Schools (Kentucky)Scott County Schools (Kentucky) NCREL Success StoryNCREL Success Story Telling Their StoriesTelling Their Stories Heirloom StoriesHeirloom Stories Digital Storytelling (N.C.)Digital Storytelling (N.C.) Creative Narrations (Boston)Creative Narrations (Boston) Digital Storytelling Finds its Place in the Classroom Visible Knowledge ProjectDigiTales (Bernajean Porter) Educational Uses of Digital StorytellingUniversity of Houston Blog by a teacher researching digital storytellingeBook on The Art of Digital Storytelling Niles High School District 219 (IL)(digitalstories.org) Digital Directors GuildDigital Storytelling: A Practical Classroom Management Strategy Digital ClubhousePBS Multimedia Storytelling
g Where to publish your digital stories: ourmedia.orgGoogle videoYouTube Online Tools for Digital Storytelling BubbleSharePrimaryAccessJumpCut Online Tools for Podcasting OdeoPodomatic United Kingdom Capture WalesCapture Wales Telling Lives - EnglandTelling Lives - England E2BNE2BN DigiStoriesDigiStories