ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Női viselet.
Advertisements

ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Pályaválasztás 2014/15.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Gimnáziumi tagozat 9. a normál tantervű 9.b nyelvi előkészítő.
Iskolánkról.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
P ÁLYAVÁLASZTÁS 2013/2014 Dabasi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 1.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Beiskolázási tájékoztató december
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Pesterzsébeti Közgazdasági Szki.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
szakmérnök hallgatók számára
Dél Ausztrália.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Iskolánk futó projektjei
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Szeretettel köszöntünk a Pesterzsébeti
75 éves. Tanulmányai: Általános és középiskolai tanulmányait Gyöngyösön végezte, 1950 júniusában érettségizett. Az Egri Állami Pedagógiai Főiskolán szerzett.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Törökszentmiklós
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Üdvözli a Teleki László Gimnázium és Informatikai Szakközépiskola!
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Felvételi eljárás 2014/2015.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Veszprémi Közgazdasági Szakközépiskola Veszprémi Közgazdasági Szakközépiskola A minőségbiztosítás eredményei 2007-ben közzétett statisztikai adatok alapján.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Általános iskola eredménye, értékelése
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Előadás másolata:

ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.

Tanulók Az összes komi-permják nyelvet tanuló diák száma 2931 fő (az összes diák 20,5%-a).

A nyelv és irodalom oktatása az iskolákban A komi-permják nyelv, mint tantárgy oktatása a 9-ik osztályig: -1. osztályban: olvasás heti 3 órában és írás heti 2 órában -2., 3., 4. osztályokban: nyelv heti 3 órában és irodalom heti 2 órában -5., 6., 7., 8. osztályokban: nyelv heti 2 órában és irodalom heti 1 órában -9. osztályban: nyelv heti 1 órában és irodalom heti 2 órában

Anyanyelven meglévő tankönyvek

Oktatás középfokú, speciális intézményekben Kudimkarban a következők vannak: (Mezőgazdasági Technikum, Orvostudományi Szakközépiskola, Erdészeti Technikum, Véndéglátóipari Technikum., Tanítóképző Szakközépiskola és mások.), a komi-permják nyelvet csak a Kudimkari Tanítóképző Szakközépiskolában használják. A megszerezhető képzettség neve: „Komi-permják szakképesítésű alsó tagozatos tanító” (évente diákot vesznek fel)

Felsőoktatás Udmurt Állami Egyetem kihelyezett részlege Kudimkarban (a komi-permják nyelvet nem használják) Permi Állami Pedagógiai Egyetemen 1955 óta működik a Bölcsészettudományi Karon komi-permják-orosz szak. Évente 25 diákot vesznek fel, de ettől a tanévtől már csak 17 diákot, akik komi-permjákul is beszélnek.

Szociológiai vizsgálat: „Anyanyelvek: tegnap, ma, holnap” (2009. február, Az anyanyelv napja alkalmából) A megkérdezettek száma 302 fő volt. Milyen nyelvet (nyelveket) tekint anyanyelvnek? 2 anyanyelv – 108 (35,8%) Orosz nyelv (71,9%) komi-permják (59,3%) Egyéb nyelvek - 14 (4,6%) Az ön közösségében van-e igénye, hogy komi-permjákul beszéljen? igen – 153 (85,5%) nem – 26 (14,5%) Ha igen, akkor hol? családban – 145 Baráti társaságban – 114 munkahelyen – 71 Közösségi helyeken - 64 Szeretné-e, hogy az Ön gyermekei beszéljenek az Ön anyanyelvén? igen – 134 (74,9%) nem – 45 (25,1%) Ha igen, akkor hol kell azt megtanulniuk? Csak a családban – 34 (23,6%) Csak az iskolában – 10 (6,9%) A családban és az iskolában is – 100 (69,4%) Hogyan vélekedik, az Ön anyanyelvének használata az utóbbi 3-4 évben, milyen mértékben fordul elő: gyakrabban – 12 (6,7%) ritkábban – 117 (65,4%) Nincs változás – 50 (27,9%)