Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
Advertisements

Megszámlálás Elemi algoritmusok.
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése
L ÁTHATÓSÁG MEGHATÁROZÁSA tavaszi félév.
Match Move Juhász Endre Muhi Kornél Urbán Szabolcs Számítógépes látás projekt.
F IGYELMI ALGORITMUSOKKAL VEZÉRELT HELYSZÍNANALÍZIS A BIONIKUS SZEMÜVEGBEN Persa György.
Balogh Tamás, Koós Krisztián, Laczi Balázs, Tari Tamás 2013 Tavasz.
BSP-fák használata játék- engine fejlesztésében a nagy kiterjedésű zárt terek megjelenítéséhez Előadó: Boromissza Gergely Konzulens: dr. Szirmay-Kalos.
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
A Green House Irodaház építésének Organizációja
Microsoft Navision - Expressz módszertan Általános kezelés
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
Adatbevitel egérrel.
Geodézia I. Geodéziai számítások Pontkapcsolások Gyenes Róbert.
Geodézia I. Geodéziai számítások Álláspont tájékozása Gyenes Róbert.
Geometriai modellezés
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
Geometriai modellezés
4. Helyes zárójelezés algoritmusa
DIFFERENCIÁLSZÁMÍTÁS ALKALMAZÁSA
Informatikai eszközök
Mire jók a tabulátorok? Lehetőséget nyújtanak
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Balogh Tamás, Koós Krisztián, Laczi Balázs, Tari Tamás 2013 Tavasz.
MI 2003/ Alakfelismerés - még egy megközelítés: még kevesebbet tudunk. Csak a mintánk adott, de címkék nélkül. Csoportosítás (klaszterezés, clustering).
Intelligens ébresztő óra Számítógépes látás projekt 2011.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Windows operációs rendszer
A Windows grafikus felülete
A Microsoft Excel Készítette: Rummel Szabolcs elérhetőség:
Papp Róbert, Blaskovics Viktor, Hantos Norbert
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Vámossy Zoltán 2004 (Mubarak Shah, Gonzales-Woods anyagai alapján)
Zsombori Balázs Neumann János Számítástechnikai SZKI
2D képszintézis és textúrák
A rendszeres szociális ellátás hatása a gazdasági aktivitásra és a segélyezett romák életmódjára Kiss Eszter OTDK 2011.
Deli Zsófia, Pálfi Ágnes
A bemutató készítés alapjai
Start 0 levél Nincs kapcsolat 0 levél Nincs kapcsolat Önnek nem érkezett új levele. Kérjük adja meg felhasználó- nevét.
Lázár István Témavezető: Hajdu András
Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
Ipari képfeldolgozás projekt II. mérföldkő
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
AAO Csink László november.
Analitikus geometria gyorstalpaló
1/13 Bécsi Tamás, Péter Tamás INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 4-6. Képfelismerésen alapuló technológiák.
A képernyő kezelése: kiíratások
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Kézmozdulat felismerő rendszer
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
KINECT© szenzor intelligens terekben
Csatolások az elektron és magmozgás között, energiafelületek kereszteződése A rögzitett mag közelités (kb. az adiabatikus közelités) A Born-Huang Hamilton.
INDC - 1st International Diabetes Conference, MedicSphere Zárókonferencia.
Egyenes vonalú mozgások
SZÖVEGSZERKESZTÉS III. ~ KARAKTERFORMÁZÁS ~
Project 4: Visual motion based Human-Computer Interface Jaksa Zsombor Németh József Ungi Tamás Utasi Tamás.
Távérzékelési technológiák alkalmazása a vízgazdálkodásban
Botyánszki Laczik Rácz
Geometriai feladatok programozása Geometriai programozás Szlávi Péter ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék 2010.
Ultrametrikus terek ELTE IK/Fraktálok - Varga Viktor.
1/19 Hogyan tájékozódnak a robotok? Koczka Levente Eötvös Collegium.
OpenCV CV = Computer Vision
Több irányú, alaksablonok nélküli épület detekció légiképeken Manno-Kovács Andrea, Szirányi Tamás Elosztott Események Elemzése Kutatócsoport MTA SZTAKI.
Lehet egy klikkel kevesebb?
Stacionárius és instacionárius áramlás
Neumann János Informatikai Kar
Munkagazdaságtani feladatok
C/C++, hobbi játékprogramozás
Multimédia.
Előadás másolata:

Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor Virtuális Egér Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Algoritmus Kamera inicializálása (fps, felbontás) Minden frame-re: Szegmentálás (2D normalizált színtér, vagy HSV színtér segítségével háttérkivonás) Ujjhegyek meghatározása (kontúr, konvex burok) Kurzor új pozícióba mozgatása * Ha a kézgesztusból következik: kattintás * Amíg a felhasználó le nem állítja a programot Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011

Szegmentálás 2D normalizált színtéren alapuló Háttérkivonás RGB -> 2D normalizált színtér r = R / (R+G+B), g = G / (R+G+B) Intervallumos szegmentálás: 0.34 < r < 0.55 0.35 < g < 0.55 Medián szűrés Háttérkivonás Háttér lementése gombnyomásra Minden frame-ből kivonjuk Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 3

Ujjhegyek meghatározása Kontúrok meghatározása Szűrés terület alapján Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 4

Ujjhegyek meghatározása Konvex burok meghatározása Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 5

Ujjhegyek meghatározása Konvex burok pontjainak ritkítása -> ujjhegyek Ujjhegyekhez tartozó pontok lementése Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 6

Ujjhegyek meghatározása Mutatóujj és hüvelykujj ujjhegyének meghatározása (mutatóujj: min. y koordinátájú pont, hüvelykujj: mutatóujjhoz tartozó pont előtti pont) Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 7

Kurzor mozgatás, kattintás Kurzor mozgatása: Mutatóujjhoz tartozó koordináták lekérdezése (Xmin, Ymin) Kurzor elmozdulásának számítása Hozzáadás az aktuális pozícióhoz Ha az átlag kézterület lecsökken => nincs mozgás (= felemelt egér) Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 8

Kurzor mozgatás, kattintás mouse_event() függvénnyel Gomb lenyomásának és felengedésének megkülönböztetése MOUSEEVENTF_LEFTDOWN MOUSEEVENTF_LEFTUP MOUSEEVENTF_RIGHTDOWN MOUSEEVENTF_RIGHTUP Például: Balkattintás: MOUSEEVENTF_LEFTDOWN -> MOUSEEVETNF_LEFTUP Megragadás, duplakattintás (adott időn belül két balkattintás), … Jobbkattintás: Akkor fut le, ha a kéz területe meghalad egy küszöbértéket Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011 9

Köszönöm a figyelmet! Virtuális Egér Számítógépes Látás 2011