„AZ IT MAGÁN ÉS NYILVÁNOS ÉLETE” Avagy hogyan születik a BI iránt igény az IT üzemeltetésben Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország –

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Windows Virtualizáció
Advertisements

Richter Elek Technikai terméktámogatási felelős Microsoft Magyarország.
A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Licencelés Kovács Nóra Ker-Soft Kft.
Nagyvállalati-szintű szervermegoldások - kis- és középvállalatoknak
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
Windows Vista, 2007 Office Rendszer, Exchange Server 2007 termékbejelentés Vityi Péter Ügyvezető igazgató Microsoft Magyarország kft.
Windows Azure Infrastruktúra és platform a felhőben
Essential Business Server 2008 Szentgyörgyi Tibor NetAcademia oktatóközpont A nagytestvér.
Lehetőségek, felhasználható eszközök, eddigi tapasztalatok
Felhasználói adatok és fiókok migrálása az (USMT) 4.0 segítségével
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
A CRM bevezetési projektek sajátosságai
A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
Nagy Levente Szoftverfejlesztési Szakértő Microsoft Magyarország Munkafolyamatok a 2007-es Office Rendszerben.
Egy ISA szerver naplója Sárosi György Terméktámogatási Tanácsadó Microsoft Magyarország.
Nagy Levente Microsoft Magyarország
Szülői feladatok és eszközök a mai internetes és mobil fenyegetések világában Rakoncza Zsolt Norton lakossági és kisvállalati üzletágvezető.
„MICROSOFT IT ÜZLETI INTELLIGENCIA MEGOLDÁS BEMUTATÓ” Avagy az IT adat vizualizációs lehetőségi egyéb szervezeti egységek felé („ablak” a nagyvilágra)
Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk.
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
A felhő az üzleti vezető, a fejlesztő és az üzemeltető szemével A vállalati számító- központ kiterjesztése a felhőbe Biztonság és üzemeltetés a felhőben.
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Lync 2010 újdonságok Microsoft Solution Partner Klub 2011 február 17 Szaniszló Tibor Termékmenedzser – Egységes Kommunikáció.
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Microsoft CRM online Strén András
IT-ÜZLET-INTELLIGENCIA Polner Tamás Szerver üzletág vezető Microsoft Magyarország
Taletovics Márk Microsoft Magyarország. Mi van a csomagban?
Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország
Egy GAZDAG HIBAJELENTÉS elég információt tartalmaz ahhoz, hogy AZONNALI LÉPÉSEKET lehessen tenni, a javítás érdekében.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
© 2008 IBM Corporation Költség csökkentés az IBM Cognos 8.4 BI csomagjának új funkcióival Lengyel Kornél.
Budai Péter Szakmai és biztonsági vezető Microsoft Magyarország.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
A Microsoft Üzleti Intelligencia megoldása és platformja
Blog Fülöp Dávid MCT, MCPD Egy blog sémája Use Case-ek – Blog áttekintése – Egy blogpost megtekintése – Blogpost írása – Blogpost.
Egy évtized eredményei - avagy mit adhat nekünk egy új platform?
Az MVM IT Szolgáltatás elszámolási rendszere
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Ismerkedés az Active Directory-val
Vállalati infrastruktúra, mely minden igényt kielégít Felhasználóbarát eszközök és élmények.
IVSZ Konferencia 2006.december 1. Veres Zsolt KKV Kereskedelmi Igazgató SAP Közép Európa.
The information contained in this document represents the current view of Microsoft Corp on the issues discussed as of the date of publication. Because.
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft.
Az {SQL Server 2008} Integration Services és Analysis Services újdonságai
Híd a Windows folyón Balint Farkas Technical Evangelist Microsoft
EX-LH, Ex Libris bemutatkozás
Skype for Business bevezetés és alközponti összeköttetés kialakítása
Az Ön weboldala már Windows 10-kompatibilis?
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
TechReady 22 6/25/2018 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks.
Blockchain…de mi hajtja?
Angular 2: Mi van a csokoládésdobozban?
WS16 TP4 újdonságok Gál Tamás Budapest Sysadmin Meetup
Tömegközlekedés, közszállítás Nagyváradon
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjának finanszírozása
A nagyváradi villamoshálózat modernizációjáról
Microsoft Azure Marketplace & Microsoft Azure Certified program
9/8/2018 9:39 PM Despre modernizarea sistemului de transport public urban cu tractiune electrica Csuzi István director general ORADEA TRANSPORT LOCAL.
A nagyváradi villamosok megbízhatósági modellezése
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
Microsoft eszközpályázat
Build /24/2019 © 2015 Microsoft Corporation. All rights reserved. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION.
Előadás másolata:

„AZ IT MAGÁN ÉS NYILVÁNOS ÉLETE” Avagy hogyan születik a BI iránt igény az IT üzemeltetésben Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország – Services

IT szolgáltatások Az IT szervezet létét igazoló funkcionalitás az üzlet felé Ezen szolgáltatások minőségérzete áll szemben az IT költségekkel A minőségérzet szubjektív A szubjektív megítélés finomítható az elvárások beállításával és annak teljesülésének objektív kiértékelésével Hogyan és miként: – biztosítsuk (detektáljuk a rendellenességet) – mérjük – és mutassuk a működését

IT szolgáltatások Hogyan és miként: – biztosítsuk (detektáljuk a rendellenességet) – „magánélet” – mérjük – „magánélet/nyilvános élet” – és mutassuk a működését – „nyilvános élet”

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1

Monitoring I. Alternatív detektálási mód a humán felismerés mellett Célkeresztben a hibák – Kimutatása Előre megadott kritériumok mentén működik (alapból az ügyfél által direktben specifikált) Az esemény tipikusan maga a gond, így REAKTÍV – Előrejelzése A tudás ki van bővítve, előre le van fektetve termék-specifikusan (MS esetén termékcsoportok készítik) Az esemény még nem feltétlen konkrét gond, előrejelzési képesség, PROAKTÍV

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Szolgáltatások: Nincs állapotkövetés, „ha nincs hiba detektálva, jók kell hogy legyünk”

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availability, Health

Monitoring II. Rendelkezésre állás – Egészségi állapot szemlélet, állapotváltások tárolása: az egészséges állapot megállapításához nem kell visszanéznem, hogy van-e most éppen hibám – Objektum-modell bevezetése, felderített és azonosított entitások: szerver állapoton belül – Függőségek definiálása -> egészség-fa

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availability, Health Szolgáltatások: komponens szintű állapotkövetés, több információból humán összerakással megállapítható státusz

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk.

Service Availability I. Elosztott alkalmazás – Egészségi állapot szemlélet, egészség-fa kiterjesztése adott gépen kívülre, gépek/szolgáltatások közötti relációk definiálásával – A teljes infrastruktúra egy adott, de összetett szeletét (-> szolgáltatás) fogja össze, szimbolizálja – Üzemeltetés-támogatási vonatkozásban az alkalmazásgazdák kiszolgálása – Az összevont elemek felügyelete lehet komponens/tranzakció vagy akár vegyes szemléletű is

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Szolgáltatások: komponens szintű állapotkövetés, elosztott alkalmazásban definiálva a kapcsolatok, automatikus aggregáció

Ü Monitoring Reaktív Proaktív 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran.

Service Availability II. Elosztott alkalmazás II – Az összevont elemek felügyelete lehet komponens / tranzakció vagy akár vegyes szemléletű is Üzleti célközönség Üzemeltetési célközönség – Tranzakció alapú megközelítésről a következő előadásomban

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Szolgáltatások: szolgáltatás szintű állapotkövetés, felhasználói élménnyel elosztott alkalmazásban definiálva

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3

Service Availability Reports IT vezetőség irányba mozdulás Pillanatnyi nézetből időintervallum nézet -> az állapotváltozások feldolgozásával, aggregálásával előáll egy időszakra értelmezhető rendelkezésre állás (99.5%) „Nyers” és „őszinte” kép, nem vesz figyelembe időablakokat, stb. -> a megkapott adat nagyon fontos input SLA tárgyalások előkészítéséhez: az IT tényleges teljesítő képessége az adott szolgáltatás tekintetében

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Szolgáltatás szintek, szintetikus tranzakciós mérések -> „őszinte” kép = IT Capability (mit tudunk nyújtani) IT Capability Service Level Req

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI

Dedicated SLM Önálló adattárház egyedileg konfigurálható megőrzési időkkel, adatrészletességgel és adathozzáférés-szabályozással Mérések akár több felügyeleti rendszerből OLAP kocka gyors megjelenítésért Egyedi, lefúrható riportok a kívánt részletességi szinttel Ad-hoc lekérdezések (Self-service BI)

Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI Professzionális belső megoldás hosszútávú adatmegörzéssel, gyors egyedi riportokkal és igény szerinti önkiszolgáló BI képességgel

Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI

Business SLM I Üzleti irányba mozdulás Időablakok definiálása, nem minden időszak elbírálása azonos: – Karbantartási ablakok – Csúcsidőszakok – Kritikus dátumok, zárások Korrekciós lehetőség – A komplexitási kérdéskörből származó mérési hibák – Kontrollált, naplózott formában

Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI Üzlet felé mutatott, tipikusan szolgáltatás szintű SLM riport követhető korrekciós lehetőséggel

Business SLM II B 6 Résznézetek Helyi mérések Egyedi aggr. Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI

Business SLM II Felhasználói érzet mérések helyi bontása – Szervezeti egységek – Geográfiai jellemzők Különböző üzleti szolgáltatások számára résznézetek definiálása (Business level, multi-tier SLA) – Esetleg eltérő SLA határértékek alapján Egyedi aggregációk, súlyozások alkalmazása – Felhasználószám – Felhasználó-típusok

Business SLM II B 6 Résznézetek Helyi mérések Egyedi aggr. Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI Üzlet felé mutatott, tipikusan multi level vagy szervezeti szintű SLM riport súlyozásokkal

Business SLM II B 6 Résznézetek Helyi mérések Egyedi aggr. Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI Scorecard B 7 +Adatforrások Trendek

Scorecard Más típusú adatforrások esetén fontos lehet – Pl. felhasználói elégedettség felmérés „Körte és alma összehasonlítása” témakör Pillanatnyi, gyorsan áttekinthető vezetői és üzleti nézet - tipikusan szemaforokkal Trend jelzők és vonalak segíthetnek a jelen és a múlt tendenciáinak összevetésében

Business SLM II B 6 Résznézetek Helyi mérések Egyedi aggr. Business SLM I B 5 Időablakok Korrekció Monitoring Reaktív Proaktív Ü 1 Availibility, Health Service availability Ü 2 Elosztott alk. Synthetic tran. Built-in Reports IT 3 Dedicated SLM IT 4 DW + AS kocka Riportok Self-service BI Scorecard B 7 +Adatforrások Trendek Üzlet felé mutatott, különböző jellegű adatforrásokból táplálkozó scorecard

© 2011 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION. © 2011 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.