A problémamegoldás folyamata
Probléma Feladat Algoritmizálás Olyan helyzet, amelyre jelen ismereteink birtokában nincs egyértelmű megoldás Pontos, egyértelmű, tömör meghatározás Részekre bontás az értelmes határig, majd a részek logikus összeillesztése Folyamatábra Számítógépes program (vagy struktogram) A megoldási tevékenység szimbolikus ábrázolása (végtermék) Egyértelmű kódsorozat, látványos kézzelfogható megoldás
(végtermék) Egyértelmű kódsorozat, látványos kézzelfogható megoldás Számítógépes program (végtermék) Egyértelmű kódsorozat, látványos kézzelfogható megoldás Lehet: Egy jól működő program Egy jól megszerkesztett dokumentum Egy színvonalas diabemutató Egy igényes web lap Egy érdekes keresztrejtvény Egy számítógépes felmérés
Quick Basic 1963 – Kemény János Könnyen tanulható (Kezdők általános célú szimbolikus utasításkódja) Könnyen tanulható Viszonylag kevés utasítással is lehet jó programot írni
Változók – betűk, szavak összefoglaló neve Adat lehet: Konstans – állandó értékkel bír Változó – megváltoztatja értékét Változók – betűk, szavak összefoglaló neve mindig betűvel kezdődjön max. 40 karakter lehet nem tartalmazhat tiltott karaktert (szóköz , ; : ? …) Értékadás változónév = érték C = 63 /c legyen 63/ Print c
1. program CLS A$ = ‘’Első programom” PRINT A$ FOR b = 1 TO 50 PRINT b NEXT b
Műveleti jelek + összeadás - kivonás * szorzás / osztás (tizedes tört alakban) \ egész osztás (ALT + 92) ^ hatványozás (ALT + 94) MOD maradék kiíratása = egyenlőség csak ” ” között
2. program ( terület, kerület kiszámítása) INPUT ‘’Kérem az a oldalt”; a INPUT ‘’Kérem a b oldalt”; b CLS PRINT ‘’a = ‘’; a PRINT ‘’b = ‘’; b t=a*b k=2*(a+b) PRINT ‘’ A téglalap kerülete = ‘’ ; k PRINT ‘’ A téglalap területe = ‘’ ; t