Nyíregyháza, szeptember 09.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kémény Zrt. vezérigazgató
Advertisements

M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
szóvivő, a Közlekedésfejlesztés munkacsoport vezetője
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Megvalósítás lehetőségei. Kiss Béla MÁV ZRt. VMMSZK
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Gépészet jövője Zaránd György.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
MÁV-START Zrt. nemzetközi kapcsolata, menetrend és tarifapolitikája
A járműjavítás racionalizálása a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. -nél
MÁV-Start Zrt. társaságirányítási rendszere és működésének átláthatósági szempontjai Budapest Április 28 . Monszpart Zsolt vezérigazgató.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
KTE előadás Salgótarjánban október 4.
Magyarországi vasúti személyszállítás helyzete, fejlesztésének iránya Fókuszban a kelet-nyugati szállítás fejlesztése. Kínálatjavítási lehetőségek a.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Az M44 sorozatú, rádiótávirányítású tolatómozdony bemutatása
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
MaSzeSz-MMK kerekasztal Budapest, december Üzemeltetői észrevételek a KEOP pályázati rendszerhez MaSzeSz – MMK KEREKASZTAL Szücs István Előadó:
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Dr. Gutay Zoltán – ügyvezető Kovács Sándor épültgépész-mérnök
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Csépke András Üzemeltetési igazgató „A magyar vasutak számára biztosított vontatási szolgáltatás eredményei, célkitűzései. A korszerű magyar vasúti személykocsi.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
HÉV személyszállító járművek komplex rekonstrukciós programjának bemutatása Utastér komfortjának növelésére irányuló alprojekt eredményeinek ismertetése.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Az energetikai szakreferensi tevékenység előnyei
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
dr. Kovács László főtitkár
Csapkó István osztályvezető-helyettes
Zajcsökkentett fékrendszerek tervezése és hatósági engedélyezése
Gondolatok a gépjármű- felújításokról
Előadás másolata:

Nyíregyháza, 2009. szeptember 09. MÁV-START Zrt. személyszállító járműparkjának bemutatása, nyomtávváltó járművek forgalomba állításának lehetősége az üzembentartó szemszögéből Nyíregyháza, 2009. szeptember 09. Csapkó István karbantartás és járműmenedzsment vezető MÁV-START Zrt. Műszaki Üzemeltetési Szervezet

A MÁV-START Zrt. által üzemben tartott járműállomány Üzemben tartott személyszállító járművek száma: 3028 db Távolsági forgalmú személykocsik száma: 1499 db InterCity kocsik száma: 155 db RIC Z1, Z2 típusú kocsik száma: 214 db

A MÁV-START Zrt. által üzemben tartott járműállomány InterCity kocsik RIC Z2 kocsi (DWA)

A járműfejlesztés irányai Elővárosi közlekedés fejlesztése: ingavonatok korszerűsítése (befejeződik), motorvonatok beszerzése (FLIRT, TALENT, DESIRO) Regionális járműfejlesztés: Bz ikermotorkocsi kialakítása Távolsági forgalom fejlesztése: személykocsi-felújítás 3. generációs IC program: Lengyel eredetű gyorsvonati kocsik felújítása: 1. és 2. osztályú személykocsik és vezérlőkocsik kialakítása a magas színvonalú távolsági közlekedés igényeinek megfelelően. Német eredetű étkezőkocsik felújítása a gazdaságos üzemeltethetőségnek és a 3. generációs IC kocsik színvonalának megfelelően.

A járműfejlesztés irányai 3. generációs IC kocsik

Üzemeltetői elvárások Távolsági forgalom Budapestről Ukrajna irányába 100 sz. vasútvonal: korszerűsítés folyamatban, 160 km/h engedélyezett sebesség Minőségi szolgáltatást nyújtó InterCity vonatok Ütemes órás menetrend, kétóránként „kör IC”: a határátlépő vonatok közlekedtetése adott időfekvésben lehetséges Elvárások a járművekkel szemben 160 km/h engedélyezett sebesség Klímaberendezés, zárt rendszerű WC, hangosítás, gépi mozgatású ajtók

Műszaki kérdések Mágneses sínfék: 160 km/h >> Mg fék szükséges! Nyomtávváltás >> Mg fék alkalmazása megoldatlan Ki kell dolgozni valamilyen megoldást, amely lehetővé teszi a jármű 160 km/h sebességre történő engedélyezését a nyomtávváltó futóművel. Kapcsolás, energiaellátás, fékezés A Lengyelország és Ukrajna közötti közlekedés tapasztalatai alapján feltételezzük, hogy megoldható.

Műszaki kérdések A forgalom felvételéhez szükséges járműállomány biztosítása Új járművek beszerzése viszonylag alacsony darabszám >> magas költség nem szerepel a járműfejlesztési elképzeléseinkben Meglévő járművek felújítása új forgóvázak beszerzése forgóváz átalakítása: megfelelő forgóváz keresése, amelyben elfér a nyomtávváltásra alkalmas kerékpár Hatósági engedélyezés Magyarországon: típusengedély üzembehelyezési engedély Ukrajnában?

Műszaki kérdések Nyomtávváltásra alkalmassá tehető, a szolgáltatási követelményeknek megfelelő járművek: RIC Z2 típusú kocsik (DWA) forgóváz átalakítással vagy új forgóvázzal problémák: forgóváz átalakításának nehézségei 3G IC kocsik a következő gyártási sorozathoz csatlakozva, módosított tervek alapján problémák: többfeszültségű energiaellátó szükséges

Köszönjük megtisztelő figyelmüket!