TDM Szakmai Nap november 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TDM rendszerrel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok
Advertisements

50-ről 100-ra" című TDM konferencia május 23. Szarvas
HOL TARTUNK MOST? GÁRDONYI HELYI TDM TDM Szakmai Nap november 21.
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Projekt általános bemutatása
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek létrehozása és fejlesztése.
Aktuális pályázati lehetőségek
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
A Budapest-Közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóság 2009 évi tevékenysége. MagyarországBudapest-Közép-Dunavidék április 20. Domonyvölgy.
A világ karnyújtásnyira van… Velencei-tó kártya - Live Guide
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Hargitainé Várhegyi Teréz március 6.
Idegenforgalmi statisztika
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Turisztikai Fórum Gárdony, november Program: I.Köszöntő és bevezető szezonértékelő az önkormányzat szemszögéből Tóth István polgármester II.Szezonértékelő.
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Országos Tourinform Találkozó Megújult Magyar Turizmus Zrt. Marketingterv november 14.
Budapest turisztikai marketingje Készítette: Géra Gabriella.
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület (Gárdonyi TDMSz) tevékenységeinek fejlesztése II. KDOP-2.2.1/A Marketing kampányok megszervezése.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli RMI Marketingterv prezentáció
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
ÉSZAK-ALFÖLDI TURISZTIKAI RÉGIÓ TDM RENDSZER
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
VIDÉKI TURIZMUS, VÁLSÁG, KISTÉRSÉGI FEJLESZTÉS Borsodi-Mezőség – Tisza-tó Dr. Dávid Lóránt
A turizmus fejlesztésének aktuális kérdései
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
1 MEE Szegedi Szervezet évi beszámoló, évi tervek.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
TOURINFORM IRODA BADACSONY SZIGLIGET
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Pécs és térsége turizmusának helyzete. Magyarország vendégforgalmi adatai ( KSH)‏ Látogatók száma: fő (=2007)‏ Vendégek száma a kereskedelmi.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Milyen feltételek mellett jöhetnek létre a Tisza-tavi turisztikai régió bal parti TDM szervezetei?
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
TURISZTIKAI SZEZONÉRTÉKELÉS
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Irány Pécs! kártya.
Előadás másolata:

TDM Szakmai Nap 2012. november 21.  A Velencei-tó térségi TDM szervezet pályázatának, tevékenységeinek bemutatása  TDM Szakmai Nap 2012. november 21.

Velencei-tavi Térségi TDM nonprofit Kft. Alapítás: 2011 2 fős taggyűlés, 2 fős munkaszervezet Pályázati forrás 2012-14.: 102 M Ft 50 % törzstőke 50 % törzstőke Gárdonyi helyi TDM egyesület Alapítás: 2009 Taglétszám: 90 5 fős elnökség, 3 fős munkaszervezet Pályázati források 2010-13.: 110 M Ft Velencei helyi TDM egyesület Alapítás: 2009 Taglétszám: 60 5 fős elnökség, 3 fős munkaszervezet Pályázati forrás 2010-12.: 40 M Ft

Pályázati forrásból megvalósuló projektek 2012. február 1. – 2014. január 31.

MARKETING TERVEZÉS VELENCEI-TÓ KÁRTYA BEVEZETÉSE 3 ÖKOPARK ÉPÍTÉSE TANULMÁNYOK

Kutatások Imázskutatás Desztináció fejlesztési stratégia Marketing stratégia Velencei-tó kártya bevezetésének előkészítése

IMÁZSKUTATÁS CÉLJA, hogy a belföldi turizmus szempontjából releváns célcsoportok körében információt szolgáltasson a Velencei-tó, mint turisztikai desztináció megítéléséről, imázsáról.

VELENCEI-TÓ KÁRTYA Elsősorban marketing eszköz CÉLJA, hogy: új vendégeket csábítson a térségbe növelje a vendégéjszaka számot piackutatási adatok nyerése

ÁTFOGÓ, KOMPLEX HELYZETELEMZÉS Mi a helyzet az országban?

2011-ben a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (8 021 069 fő) összességében 7,3%-kal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (20 615 517 éjszaka) 5,4%-kal nőtt 2010-hez viszonyítva. A 2011-ben regisztrált vendégéjszakák száma a 2007-ben mért adatokhoz képest összesen 2,4%-kal emelkedett. 2007-hez képest a kereskedelmi szálláshelyek férőhely-kapacitásának növekedése összességében 8,2%-os volt – Ez a Velencei-tó tekintetében is növekedést mutat. A válságot megelőző 2007-es évhez képest a szállásdíj bevételek stagnálást mutattak: mindössze 0,1%-os növekedés figyelhető meg (ez a külföldi bevételek csökkenése, viszont a belföldi vendégektől származó bevételek növekedése által alakult így!) 2011-ben a vendégek száma 10,5%-kal, a vendégéjszakák száma pedig 9,0%-kal nőtt 2010-hez képest (leginkább a négycsillagos kategóriában). Küldőországok tekintetében a Velencei-tó szemszögéből fontos , hogy a cseh, osztrák és szlovák vendégéjszakák száma nagyban növekedett Magyarországon.

2011-ben a magyar lakosság 34,3%-a vett reszt többnapos belföldi utazáson, ami gyakorlatilag megegyezik a 2010-es évvel. (Az egynapos belföldi utazásokról nem készít felmérést a KSH.) Az előző évhez képest 2011-ben 5,2%-kal nőtt a magyar lakosság által tett többnapos belföldi utazások száma. Ezek 77%-a 1–3 éjszakás utazás, 23%-a 4 vagy több éjszakás utazás volt. A többnapos belföldi utazásokhoz kapcsolódó turisztikai kiadások 6,4%-kal nőttek. A többnapos belföldi utazások 10%-a a Közép-Dunántúl régióban történt. A belföldi utazások során továbbra is az a legjellemzőbb, hogy az úticél vagy a saját régióban, vagy valamely szomszédos régióban található .

MI A HELYZET A RÉGIÓBAN ÉS A VELENCEI-TÓNÁL? A belföldi rangsorban ELSŐ 10-BEN szerepel. Meghatározó a központi fekvése, illetve Budapest közelsége. Igen magas a régióba érkező kiránduló és egynapos látogatók száma, viszont a többéjszakás tartózkodások száma igen alacsony. Feladat : a vendégéjszaka eltöltésére ösztönzés. A régió turizmusát folyamatos és növekedés jellemzi. Leg látványosabban fejlődik az egészségturizmus és az élővizekhez kötődő turizmus, valamint az aktív kerékpáros turizmus. AZ ÁTMENET IDŐSZAKÁT ÉLJÜK a hagyományos kínálat és a szervezeti rendszer egyaránt átalakulóban van. Mai igényeket kiszolgáló attrakciók színes palettája jön létre . Szervezeti rendszer racionalizálása a közös érdekek és célok mentén.

Velencei-tavi Térségi TDM nonprofit Kft. Informatikai rendszer, foglalási rendszer, térségi kártya, desztinációs marketing, PR desztinációs termékfejlesztés, értékesítés Gárdonyi helyi TDM egyesület Tourinform szolgálat hálózatépítés szolgáltatói információk begyűjtése és továbbítása Velencei helyi TDM egyesület Tourinform szolgálat hálózatépítés szolgáltatói információk begyűjtése és továbbítása

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!