JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Advertisements

„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban Budapest, febr. 6.
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
e-Learning a tanárképzésben
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Az e-portfólió használati köre
Kikerülhetetlen, mert kötelező a használata több területen: - az intézmény alapvető dokumentumainak közzététele
NETEZZ OKOSAN! Az iskolai önértékelések tapasztalatai
Digitális világ – interaktív táblán
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ELEMÉR
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Gyermekvilág régen és ma
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
A szaktanácsadó segítő szerepe
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Digitális eszközök és források a tanórán Országos informatikai mérés Hunya Márta Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Fejlesztési és Innovációs Központ.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Határtalanul!.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Informatikai eszközök a tanórán
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
MODULÁRIS OKTATÁS A TANULÁS TANÍTÁSA Megvalósító: Kisné Takács Ágnes
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN Kőrösné dr. Mikis Márta korosne.mikis.marta@ofi.hu IKT és iskolafejlesztés – projektkonferencia, Budapest, 2010. október 21.

21. századi pedagógiai tevékenységek Jó gyakorlatok „Feltesszük az iskola honlapjára az osztálykirándulás fotóit, szemléltető képet keresünk az interneten másnapi óránkhoz, letöltünk egy ötletes filmrészletet, átnézzük az on-line feladatlapot, megnyitjuk tanítványunk projektmunkáját, majd e-mailen válaszolunk egy szülő kérdésére, ajánlva az e-napló legfrissebb bejegyzéseit is… ”

Kézikönyv a számítógép alkalmazásához 61 pedagógus munkája, 800 dokumentum alapján

IKT – MOZAIK: könyv és on-line anyag Tanulmány (dr. Hunya Márta) Óravázlatok (1-12. évfolyam) Pályázatok (OFI – ISZE, „Így használom…”) Vizsgamunkák – ISZE nem szakrendszerű tanf. Tippek és trükkök „Így látom én…” pedagógiai tapasztalatok TOP 10 linkek gyűjteménye (felhívásra) CD melléklet - www.ofi.hu , http://ikt.ofi.hu

Iskolák az IKT-használat tükrében „…Iskolalátogatásaink során egy-egy napot töltöttünk minden intézményben: pedagógusokkal, vezetőkkel, tanulókkal beszélgettünk és órákat látogattunk. Megnéztük az iskola honlapját, a pedagógiai programot, és ahol van, ott az informatikai stratégiát is. Így születtek ezek az írások. Nem reklámszöveg egyik sem, és nem is kritika. A belőlük született tanulmánykötet nem kiválóságok, csúcsteljesítmények gyűjteménye, hanem változatos utak és állapotok csokra, amelyben sok iskola találhat újabb ötletet a fejlődésre saját állapotának, lehetőségeinek és céljainak megfelelően. Mert a korszerű technika nem cél, hanem eszköz…”

Iskolaportrék – „Exempla docent” 22 iskola az ország különböző tájairól Felhívásra önkéntes jelentkezés Interjú pedagógusokkal, diákokkal, az iskolavezetéssel Óralátogatások Az iskola „arculata”, az IKT helye, szerepe, alkalmazása – jó példák

Milyen változásokat eredményezett az IKT: az intézményben (szervezeti változások), a tanulók életében, a tanulásban a tanárok életében, a tanításban (a pedagógusok módszereiben), a tantestületben, a másokkal való együttműködésben… Az eredmények, a kiemelkedő gyakorlat összefoglalása, tanulságok

„A világnak nem tudós emberekre, hanem tudó emberekre van szüksége.” Köszönöm a figyelmet! „A világnak nem tudós emberekre, hanem tudó emberekre van szüksége.” (Tolsztoj)