A kezdet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Korrupció az igazságszolgáltatásban és a bűnmegelőzésben Állami szereplők és a korrupció „Kormányzati válaszok” Sántha György, dr. IRM Miniszteri Kabinet.
Advertisements

A rendvédelmi szervek helye a kibervédelemben
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
Bodolai Anna Borbála ICCR-Budapest Alapítvány Január 14. Európai Integrációs Modulok-Szakmai Tapasztalatcsere (EIA/2012/4.8.1.)
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
2005.XI.26.MRTT Szekcióelőadás - Sopron1 Szabadka gazdaságfejlesztési stratégiája és operatív programja Szerző: Csiszár Molnár Anna Társszerző: Bagi János.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az ellátási láncok biztonsága
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Bonnyai Tünde pv. hadnagy Katasztrófavédelmi Tudományos Tanács
MH ELÉRENDŐ KÉPESSÉGEI
Tartalom  Infrastruktúra meghatározása  Infrastruktúrák osztályozása  Kritikus információs infrastruktúrák  Információs infrastruktúrák támadása és.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Előadás másolata:

A kezdet

”Critical Infrastructure Protection Research” (TAMOP-4.2.1.B-11/2/KMR-0001) project Tibor Babos Tibor (PhD) projectmanager 17 September 2012

A ”Kritikus infrastruktúra védelmi kutatások” BM Duna Palota, Budapest (TAMOP-4.2.1.B-11/2/KMR-0001) projekt bemutatása Babos Tibor (PhD) projektmenedzser 2012. szeptember 17., BM Duna Palota, Budapest

„Kutatni nem kötelező. És túlélni sem.” W. Edwards Deming

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

9/11

9/11

9/11

9/11

9/11

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

A kezdet Az Egyesült Államok birtokolja a világ legerősebb haderejét és legnagyobb nemzetgazdaságát. E két hatalmi tényező kölcsönösen erősíti egymást, egyúttal függ is egymástól. Növekvő mértékben függnek továbbá bizonyos kritikus infrastruktúráktól és informatikai rendszerektől . A kritikus infrastruktúráknak azon fizikai és virtuális alapú rendszereket nevezzük, amelyek létfontosságúak a gazdaság és a kormányzat minimális működése szempontjából. Ezek magukba foglalják, de nem korlátozódnak az alábbi területekre: telekommunikáció; energetika; bakrendszer; pénzügyi rendszerek; közlekedés; vízhálózatok…

A kezdet Az Elnök szándéka: az Egyesült Államok minden szükséges lépést megtesz a fizikai és virtuális kritikus infrastruktúrák folyamatos működtetése és védelme érdekében, illetve fellép minden olyan cselekménnyel szemben, amely a struktúrák sebezhetőségét előidézi.

A magánszféra támogatása A kezdet A magánszféra támogatása Az infrastruktúra-biztonság elérése érdekében az illetékes szervek dolgozzák ki azt a célrendszert, amely ösztönzi a magánszféra szereplőit időszaki ellenőrzések lefolytatására. Az állami szervek dolgozzanak közösen a magánszektor szereplőivel annak érdekében, hogy a szakmai álláspontok ütköztetése után kialakulhassanak a legjobb eljárások és sztenderdek. Az igazságügyi és a pénzügyi tárca gondozásában készüljön el egy átfogó tanulmány, amely bemutatja az összes releváns kihívást, amelyek veszélyt jelentenek a kritikus infrastruktúrákra.

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

NATO 2001 óta a NATO összes stratégiai dokumentumában megjeleníti a polgári veszélyhelyzeti tervezés keretében, közvetlenül a Tanács alárendeltségében (Felsőszintű Polgári Veszélyhelyzeti Tervező Bizottság - SCEPC ) kezeli tervezésben, felkészítésben segíti a nemzetekre fókuszál 2003-ban adta ki a Kritikus Infrastruktúra Védelmi Irányelveket a katonai követelmények érvényesítése elsődleges világelső a polgári szektor támogatásában, valamint a nemzetközi együttműködés ösztönzésében 2009 óta önálló, interdiszciplináris tevékenységként kezeli

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

EU 2003 óta az EU biztonsági stratégiában is említésre kerül 2005-ig a terrorizmus elleni védelemhez kötötte (létfontosságú infrastruktúrákat fenyegető terrortámadások) 2004-ben a Tanács utasította a Bizottságot a kritikus infrastruktúrák védelmére vonatkozó stratégia kialakítására 2005-ben kiadja a Kritikus Infrastruktúrák Védelmének Európai Programját (EPCIP) A Zöld könyvben irányelvek szerepelnek (1) a kritikus infrastruktúra védelem átfogó megközelítésére és (2) a konkrét kritikus infrastruktúrák jegyzékének összeállítására 2006-ban javaslat információs figyelmeztető hálózatra

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Magyarország 2112/2004 (V.7.) Korm. határozat – Szektorok meghatározása Zöld Könyv – A kritikus infrastruktúrák védelmére vonatkozó nemzeti programról (2007)‏ 2046/2007 (III.19.) Korm. határozat 1. sz. melléklet 2.3.1. - Keretrendszer, ágazatközi összehangolásról szóló előterjesztés 1/2007 (III.29.) Kormányzati Koordinációs Bizottság határozat 5.b) – KIV nemzeti program kidolgozásának megkezdése, hazai koordinációról és feladatokról szóló kormány előterjesztés előkészítése A Kritikus Infrastruktúra Védelem Nemzeti Programjáról szóló 2080/2008. (VI. 30.) Korm. Határozat. A 2008/114/EK Tanácsi irányelvnek való megfelelés érdekében végrehajtandó kormányzati feladatokról szóló 1249/2010. (XI. 19.) Korm. Határozat. 2012. évi …. törvény a létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről.

Magyarország A terrorizmus elleni küzdelem aktuális feladatairól szóló 2112/2004 (V.7.) Korm. határozat – szektor-meghatározás energia ellátás közművek közlekedés és szállítás elektronikus hírközlés, elektronikus adatforgalom és informatikai hálózat bankrendszer szolgáltatások média ivóvíz és élelmiszer alapellátás egészségügyi és járványügyi szolgálat

Magyarország A Kritikus Infrastruktúra Védelem Nemzeti Programjáról szóló 2080/2008. (VI. 30.) Korm. határozat: Előírja a különböző ágazati feladat- és hatáskörbe tartozó kritikus infrastruktúra védelmi tevékenységek közös keretrendszerbe foglalását, ágazati összehangolását. A Korm. határozat 1. sz. melléklete a kritikus infrastruktúrák védelmére vonatkozó nemzeti programról szóló „Zöld Könyv” megalkotását (célja: [1] a hazai infrastruktúra létfontosságú elemeinek védelméhez kapcsolódó további konzultációk alapjául szolgáljon; (2) biztosítsa a nemzeti kritikus infrastruktúrák védelméről szóló nemzeti program megvalósítását). A Korm. határozat 2. sz. melléklete felsorolja a kritikus infrastruktúra szektorokat (ágazatokat).  

Magyarország A Zöld Könyv szerinti kritikus infrastruktúra-szektorok 2080/2008. (VI. 30.) Korm. Határozat 2. sz. melléklet Egészségügy Pénzügy Ipar Jogrend – Kormányzat Közbiztonság-védelem Energia Infokommunikációs technológiák Közlekedés Víz Élelmiszer

Magyarország A 2008/114/EK Tanácsi irányelvnek való megfelelés érdekében végrehajtandó kormányzati feladatokról szóló 1249/2010. (XI. 19.) Korm. határozat Kijelölte ECIP kapcsolati felelősként a belügyminisztert Létrehozott egy munkacsoportot, amelynek a feladata az európai és a nemzeti kritikus infrastruktúrákra vonatkozó kritériumrendszer kidolgozása és egyben a javaslattétel az ECI-k kijelölésre. A kritériumrendszerek kidolgozására az európai és a nemzeti kritikus infrastruktúrák körében is sor került. ECI-t Magyarország nem jelölt ki, erről a Bizottságot Magyarország tájékoztatta

Magyarország 2012. évi …. törvény a létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről meghatározza a létfontosságú rendszereket, létesítményeket kategorizál megnevezi az üzemeltetők körét követelményt támaszt az adatszolgáltatásra definiálja az állami hatóságokat szabályozza a működtetést leírja a nyilvántartás menetét, szempontrendszerét feladatokat, határidőket szab, felelősöket nevez meg felsorolja a tervezési időszakokat, ellenőrzések ütemezését horizontálisan, vertikálisan, fő és ágazati bontásban egyaránt intézkedik relatív kapcsolatot vázol az EU-val

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Fenyegetések Haiti, 2010

Fenyegetések Mount Merapi Vulkán, Indonézia, 2010

Fenyegetések Dolginino, Oroszország, 2010

Fenyegetések Fukushima, Japán, 2011

Fenyegetések Budapest, 2010

Fenyegetések Budapest, 2010

Fenyegetések Kolontár 2010

Fenyegetések Kolontár 2010

Fenyegetések

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-indítás ÓE-ZMNE együttműködés: Tudományos-szakmai együttműködési megállapodás 2011 elején Kapcsolatok elmélyítése, fejlesztése az együttműködő felek közt Az intézményekben folyó képzések elméleti és gyakorlati oktatásának, valamint a K+F+I+O tevékenység elősegítése Folyamatos és közvetlen információcsere fenntartása, folyamatos konzultáció a rektorok között Közös pályázatok készítése olyan területek kutatására, amelyekben mindkét intézmény érdekelt

Projekt-indítás Közös pályázat: 2011 első negyedévében közös jelentkezés a ”TÁMOP-4.2.1.B-11/2/KMR-2011-0001 Kutatási projektek és kutatási szolgáltatások támogatása a közép-magyarországi régióban” címmel meghirdetett pályázatra A pozitív elbírálás eredményeképpen a két egyetem összesen 989 531 511 Ft. összegű támogatást nyert A sikeres pályázatot követően a két kedvezményezett tudományos kutatási konzorciumot hozott létre ”Kritikus infrastruktúra védelmi kutatások” megnevezéssel

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-cél Általános cél: A kritikus infrastruktúra védelem területén nemzetközi színvonalon és együttműködésben végzett kutató-fejlesztő tevékenységhez szükséges (1) kritikus tömegű humánkapacitás konszolidációja; (2) szükség szerinti fejlesztése, valamint (3) az e területeken végzett innováció támogatása.

Projekt-cél Stratégiai célok Egységes, nemzeti szinten elfogadott kutatási keret („fogalomtár”) kidolgozása és elfogadtatása A legújabb generációs számítási és kommunikációs technológiák hatásainak elemzése, beépítése a stratégiákba Rugalmas, ön-diagnosztizáló és ön-gyógyító fizikai- és kiber-infrastrukturális elemek (módszerek, eljárások, technológiák, szolgáltatások) kidolgozása

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-feladat Meglévő technológiák optimális és összehangolt használatának biztosítása a polgári és katonai biztonság javára Polgári biztonsági megoldások szolgáltatói és felhasználói közötti együttműködések serkentése Polgári és katonai tudományos kutatás konzorciumi együttműködésben való elősegítése Rendszerelméleti és költséghatékonysági megközelítés

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-fókusz Négy kiemelt kutatási terület: a nagy megbízhatóságú, hibatűrő, ún. „öngyógyító” infrastrukturális alrendszerek az egyes alrendszerekből származó adatok integrált kezelése az alrendszerekben történő elosztott számítások és az alrendszerek közötti biztonságos kommunikáció; illetve a biztonsági szint állami intézményrendszer, üzemeltetők és tulajdonosok, állampolgárok együttműködése révén történő fenntartható növelése.

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-elemek

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-indikátorok Cikkek publikálása hazai és nemzetközi szakfolyóiratokban Konferencia-előadások előkészítése, lebonyolítása Hazai és nemzetközi monográfiák kiadása Közreműködés tanulmányok és koncepcionális dokumentumok megírásában Egyéb tudományos jellegű dokumentumok (TDK dolgozat, szakdolgozat stb.) támogatása K+F+I+O tevékenységek bővítése Oktatók kutatók foglalkoztatása Doktori képzésben részt vevő hallgatók bevonása Nemzetközileg elismert, külföldi szaktekintélyek megnyerése Külső szakemberek bevonása, foglalkoztatása

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-diagnosztika Időtartam: 2012. január 1-től 2013. december 31-ig Támogatás: 989 531 511 Ft. (ÓE 546 745 071 Ft.; NKE 442 786 440 Ft.) Beszámolás: 6 havonta, illetve szükség szerint bármikor Oktatók, kutatók száma: 112 fő Szakértők száma: 30 fő Leendő oktatók, kutatók: 28 fő Külföldi szakértők: 33 fő Publikációk: 132 hazai és nemzetközi cikk, 11 könyv megírása Szabadalmak: 4 db. Konferenciák, konferencia-előadások: 140 db Koncepcionális dokumentumokban való közreműködés: 43 db Egyéb: 70 db egyéb tudományos témájú dolgozat, tanulmány kiadása

Tartalom 9/11 A kezdet NATO EU Magyarország Fenyegetések Projekt-indítás Projekt-cél Projekt-feladat Projekt-fókusz Projekt-elemek Projekt-indikátorok Projekt-diagnosztika Projektstruktúra

Projekt-struktúra

Projekt-struktúra

Projekt-struktúra

Projekt-struktúra

Projekt-struktúra

„Az aki manapság nem bizonytalan, valószínűleg nem gondolkodik racionálisan.” L. Peter

A kezdet