KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Projekt általános bemutatása
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Somogy megyei projektek
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Innováció Burgenlandban - célok, szereplők, támogatások RECOM hálózati találkozó Győr, május 25.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Várpalota elkerülő építése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Megújuló energia előállítás marginális területeken Az M2RES projekt Kéri Zsuzsanna REC for CEE március 21.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
„Két keréken Szatmárban“
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Szervezetfejlesztési Program
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
GÖDÖLLŐI KIRÁLYI KASTÉLY A Gödöllői Királyi Kastély, komplex, környezetbarát üzemeltetést lehetővé tevő újjáépítése és családbarát szolgáltatásokkal történő.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
S OUTH E AST T RANSPORT A XIS D ÉL - KELETI K ÖZLEKEDÉSI T ENGELY SETA Közlekedési Fórum Szombathely november 15.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Csengersimáért Közhasznú Egyesület Asociaţia fără scop Csengersimáért Comuna Dorolt Pusztadaróc Önkormányzat „Két keréken Szatmárban“ „On two wheels in.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
KÜLFÖLDI MUNKAERŐ INTEGRÁCIÓJÁNAK ELŐSEGÍTÉSE – MUNKAVÁLLALÓI IGÉNYEK ÉS A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS SZÁNDÉKAI Agócs Andrea Magyar Szakszervezetek.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
2012. november 9. Új projekttámogatási módszerek a kormányzati informatikában Vályi-Nagy Vilmos.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Infrastrukturális fejlesztések a magyar –szlovák határszakaszon
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
2017. július 5..
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Előadás másolata:

KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain Dr. Egyházy Zoltán Főosztályvezető EU Projekt Koordinációs Önálló Osztály Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

KÖZÚTI KAPCSOLATOK MAGYARORSZÁG HATÁRSZAKASZAIN Határszakaszok hossza (km) Jelenlegi kapcsolatok száma (db) Meglévő kapcsolatokból adódó sűrűség magyar-szlovák 645 34 19 km magyar-ukrán 135 5 27 km magyar-román 448 10 45 km magyar-szerb 164 6 magyar-horvát 352 7 50 km magyar-szlovén 100 9 11 km magyar-osztrák 349 31

Meglévő kapcsolatok számából adódó sűrűség KÖZÚTI KAPCSOLATOK SŰRŰSÉGE EGYES NYUGAT-EURÓPAI ORSZÁGOKNÁL Határszakasz Meglévő kapcsolatok számából adódó sűrűség német - francia 4 km francia - luxemburgi német - dán 3,5 km belga - holland 2 km belga - francia 1,5 km

A PROJEKTEK CÉLJA A határ semmiféle fizikai akadályt ne jelentsen a két ország közötti személy- és áruforgalom számára! projekt generálás a 2014-2020 programozási időszakra a Nemzeti Közlekedési Stratégiához (NKS) leghatékonyabban illeszkedő projektek kiválasztása a szomszédos országok közötti főbb közlekedési folyosók és az azokhoz kapcsolódó mellékúthálózat fejlesztési lehetőségeinek feltárása, előkészítése a valaha működő közlekedési vonalak helyreállítása, a jelenlegi forgalomra történő hatásának felmérése a jelenleg egymástól elvágott határvidékek gazdasági-közlekedési integrációjának elősegítése a határ menti régiók gazdasági kapcsolatainak helyreállítása, a gazdasági „vérkeringés” felpezsdítése (bővülő munkavállalás mindkét irányban, közös fejlesztések, vállalkozások fellendülése) a határ menti kulturális együttműködések és közösségi kapcsolatok erősítése, fejlesztése szociális helyzet javítása (kisebb elvándorlás, nagyobb gyerekvállalási hajlandóság, elnéptelenedés lassulása, leszakadó, ill. leszakadt népességek helyzetének javítása)

A PROJEKTEK CÉLJA

HATÁRMENTI PROJEKTEK HU-UA: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0025 TSZ megkötése: 2013. március 7. Közbeszerzés folyamatban HU-SK: KÖZOP 3.5.0-09-11-2011-0010 TSZ megkötése: 2011. október 18. VSZ megkötése 2012. július 12. HU-A: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0026 TSZ megkötése: 2013. március 7. Közbeszerzés folyamatban HU-RO: KÖZOP 3.5.0-09-11-2011-0009 TSZ megkötése: 2011. október 18. VSZ megkötése 2012. július 13. HU-SLO: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0002 TSZ megkötése: 2012. május 18. Közbeszerzés folyamatban HU-HR: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0003 TSZ megkötése: 2012. május 17. Közbeszerzés folyamatban HU-SRB: KÖZOP 3.5.0-09-11-2012-0004 TSZ megkötése: 2012. május 18. Közbeszerzés folyamatban

A TERVEZÉS MÉRFÖLDKÖVEI átfogó megvalósíthatósági tanulmány I. fázis és priorizált lista meghatározása Műszaki vázlattervek elkészítése Műszaki megvalósíthatóság igazolása Beruházási költségek meghatározása Megvalósíthatósági kockázatok feltárása közúti kapcsolatok kiválasztása megvalósíthatósági tanulmány szintű kidolgozásra Társadalmi hatékonyság Kockázati sorrend 3. rész-megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése 4. átfogó megvalósíthatósági tanulmány II. fázis és cselekvési tervjavaslat kidolgozása 5. cselekvési tervjavaslat társadalmi és bilaterális egyeztetése, véglegesítése

A TERVEZÉS MÉRFÖLDKÖVEI

AZ OSZTRÁK HATÁRSZAKASZ TERVEZÉS MÉRFÖLDKÖVEI I.: A magterületre vonatkozó (2 x 15 km-es határövezetben, de min. Burgenland tartomány területe) átfogó megvalósíthatósági tanulmány készítése (szerződéskötéstől számított 3 hónap) II.: A kiválasztott 20 (max.25) db. projektre rész megvalósíthatósági tanulmány készítése (szerződéskötéstől számított 6 hónap) III.: A további max.30 db projektre rész megvalósíthatósági tanulmány készítése (szerződéskötéstől számított 10 hónap) IV.: Az 50 db. rész megvalósíthatósági tanulmányra vonatkozó Cselekvési Terv javaslat (szerződéskötéstől számított 12 hónap) V.: Cselekvési Terv egyeztetése, véglegesítése (szerződéskötéstől számított 14 hónap) VI.: Megvalósíthatósági tanulmány készítése a Funkcionális Régióra a rész megvalósíthatósági tanulmányok készítésével párhuzamosan (szerződéskötéstől számított 14 hónap) (VI.1.) Helyzetfeltárás (VI.2.) Közlekedési ágazati döntés előkészítő tanulmányok készítése (VI.3.) Intézkedési Terv elkészítése (VI.4.) Intézkedési Terv egyeztetése, véglegesítése I. mérföldkő: A teljes határszakaszra vonatkozó átfogó megvalósíthatósági tanulmány I. fázisa elkészül a szükséges társadalmi-gazdaságossági vizsgálattal együtt, valamint kimutatásra kerül az összes, szükségesnek vélt beavatkozási helyszín priorizált listája (max.50 db). Teljesítési határidő: A szerződés aláírásától számított 3 hónap. II. mérföldkő: A priorizált lista alapján, szakmai egyeztetést követően kiválasztásra kerülnek a további (megvalósíthatósági tanulmány szintű) vizsgálatra javasolt fejlesztések. Elkészül a kiválasztott fejlesztések 20 (max.25) db projekt szintű, rész megvalósíthatósági tanulmánya, az országos főutak hálózati rendszerébe való illeszthetőségének vizsgálatával. Szükséges továbbá a vonatkozó kommunikációs feladatok elvégzése (lakossági fórumok, workshop-ok szervezése a Megrendelővel előzetesen egyeztetve, vonatkozó tájékoztató anyagok elkészítése, fotódokumentáció készítése) Teljesítési határidő: A szerződés aláírásától számított 6 hónap. III. mérföldkő: Elkészül a további max. 30 db. kiválasztott fejlesztések projekt szintű, rész megvalósíthatósági tanulmánya, az országos főutak hálózati rendszerébe való illeszthetőségének vizsgálatával. Teljesítési határidő: A szerződés aláírásától számított 10 hónap. IV. mérföldkő: A megvalósíthatósági tanulmányok eredményeinek figyelembevételével elkészül a magterületre vonatkozó átfogó megvalósíthatósági tanulmány II. fázisa, amelynek része egy Cselekvési Terv javaslat. Teljesítési határidő: A szerződés aláírásától számított 12 hónap. V. mérföldkő: Társadalmi, nemzetközi egyeztetés a Cselekvési Terv javaslatról. A Cselekvési Terv véglegesítése, a magterületre vonatkozó átfogó megvalósíthatósági tanulmányterv közlése. Az elkészült dokumentáció minőségbiztosítását végző szervezet által feltett kérdések megválaszolása és az elkészített dokumentációszükség szerinti módosítása. Szükséges továbbá a vonatkozó kommunikációs feladatok elvégzése (vonatkozó tájékoztató anyagok elkészítése). Teljesítési határidő: A szerződés aláírásától számított 14 hónap. VI. mérföldkő: Az 1. mérföldkővel párhuzamosan elkezdődik a Funkcionális Régióra vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányterv készítése. VI.1.: Helyzetfeltárás, jelenlegi állapot rögzítése. VI.2.: Az egyéb közlekedési ágazatokra vonatkozó, döntés-előkészítő tanulmányok elkészítése. VI.3.: Elkészül az Intézkedési terv javaslat. Javaslattétel a további fejlesztésekre és megvalósításra. VI.4.: Megtörténik az Intézkedési terv egyeztetése, véglegesítése.

KÖZÚTI KAPCSOLATOK LEHETSÉGES SŰRŰSÉGE AZ EGYES HATÁRSZAKASZOKON Meglévő kapcsolatokból adódó sűrűség Lehetséges új kapcsolatok száma Lehetséges új kapcsolatokból adódó sűrűség magyar-szlovák 19 km 56 7 km magyar-ukrán 27 km 16 6 km magyar-román 45 km magyar-szerb 23 magyar-horvát 50 km 37 8 km magyar-szlovén 11 km 20 3 km magyar-osztrák 34 5 km

SZLOVÁK-MAGYAR HATÁRSZAKSZ

TERVEZÉS ALAPJAI 2012. február 27. Pozsony: Szlovák - Magyar Keretegyezmény az államhatáron átvezető utak forgalmi jellegéről 2013. július 2. Budapest 2012. október 2. Pilisszentkereszt

SZLOVÁK-MAGYAR HATÁRSZAKASZ BEMUTATÁSA Vizsgálati terület: a határmenti 15–15 km-es sáv ~ 900 település, ~ 1,9 millió lakos Demográfia Népszámlálások 2011 évben ( jelenleg még csak a szlovák oldali adatbázis érhető el!) HU: csökkenő népesség, kisebb a fiatalkorúak aránya SK: növekvő népesség, nagyobb a fiatalkorúak aránya Nemzetiségek Magyar nemzetiség aránya 8,5% (9,4% anyanyelv) csökkenő tendencia, a határmenti járásokban él, Szlovák nemzetiség aránya Magyarországon minimális (<0,2%), a városi agglomerációk fejlődése új, növekvő tendenciát hozott („Rajka Pozsony 6. kerülete”) Erős rokoni, ismerősi kapcsolatok.

A VIZSGÁLT PROJEKTEK

A TANULMÁNYTERV RAJZI MUNKARÉSZEI

MÉRFÖLDKŐVEK átfogó megvalósíthatósági tanulmány I. fázis és priorizált lista (2013. január) 90 + 13 javaslat kiegészítése Műszaki vázlattervek elkészítése Műszaki megvalósíthatóság igazolása Beruházási költségek meghatározása Megvalósíthatóság kockázatok feltárása közúti kapcsolatok kiválasztása megvalósíthatósági tanulmány szintű kidolgozásra (2013. február) Társadalmi hatékonyság Kockázati sorrend 3. rész-megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése (2013. november) 4. átfogó megvalósíthatósági tanulmány II. fázis és cselekvési tervjavaslat (2014. január) 5. cselekvési tervjavaslat társadalmi és bilaterális egyeztetése (2014. március)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! http://kkk.gov.hu