EBPP.HU Zrt., a konszolidátor . Magyar István vezérigazgató 2007. február 2. A GYŐZTESEK FELELŐSSÉGE – TÁJKÉP CSATA UTÁN, AZ ELEKTRONIKUS DÍJBESZEDÉS PERSPEKTÍVÁI, KEREKASZTAL MEGBESZÉLÉS .
Az EBPP modell és a rendszer
A független konszolidátor - EBPP modell Független, biztonságos tulajdonosi háttér – pénzügyi befektető Nyílt szabványokon alapul Piac vezető megoldás szállító terméke (Checkfree) 99,5%-os rendelkezésre állást biztosít Rugalmasan alkalmazkodik a már meglévő számlakibocsátói rendszerekhez Számlatartalom többféle, személyre szabott vizuális megjeleníthetőséggel rendelkezik Fejlett, ügyfél-specializált marketing eszköztár kapcsolható hozzá Lehetőség van a hiteles számla XML és a számlakép PDF formátumban történő letöltésére illetve az elektronikus aláírás ellenőrzésére Minőségbiztosítási és információ biztonsági tanúsítással rendelkezik (2007. január)
Az EBPP rendszer NETLOCK
Győztesek együttműködése avagy Számlakibocsátó – Ügyfél – Bank – Konszolidátor az EBPP rendszerben, ahol mindenki NYER!
Bankok szemével az EBPP Eddigi események (indulás 2006. március) OTB Bank Nyrt., az EBPP piac megnyitója Virtuális POS, OTPDirekt (Internet-bank), CSEPP (EBPP rendszer belső fizetési megoldás) GIRO Zrt. Átvilágította az EBPP piacot a fizetési konszolidátor szemével és projektet hozott létre 9 lakossági bank részvételével Piackutatási eredmények (a bankom támogatja) Banki dilemmák Számlakibocsátók közvetlen csatlakoztathatósága / hajlandósága, elektronikus számla szolgáltatásra EBPP szolgáltatókkal való együttműködés sztenderdek alapján Bankbiztonsági előírások, adatvédelem hogyan valósul meg egy konszolidátornál? E-Rechnung (Svájc) Tapasztalatok A csatlakozott bankok száma eléri a 80-t! Ügyfélköri felmérések alapján ez a szám kevés, mert FONTOS bankok hiányoznak még! Jelenleg is zajlanak csatlakozások EBPP.HU vélemény A konszolidátor a bank számára üzleti előnyt, bevételt hoz Fizetési szolgáltatást nyújtó szereplőként (core-business) jelenik meg az EBPP piacon több csatornán keresztül Számlázással kapcsolatos teendőket, a piac igények kiszolgálását a konszolidátorokra bízza Az EBPP piac szereplői megfelelően minősítsék magukat a piaci biztonsági igényeknek megfelelően OTB Bank Nyrt., az EBPP piac megnyitója. Elmondandó: OTP szerepe, jelentősége, fizetési módok GIRO: elmondandó a projekt lassúsága, a lassúság okai (nincs egységes banki modell, nehéz banki döntési helyeztek), GIRO szerepének banki megítélése, Piackutatás egyértelmű, hogy az EBPP kiterjedt működéséhez elengedhetetlen a lakossági bankok TELJES KÖRŰ jelenléte
Számlakibocsátó és konszolidátor együttműködése Eddigi események: Együttműködés számokban 4-10-43-150-1000, Vállalati döntéstől számítva az EBPP bekötés, 30 - 90 nap alatt B2C megoldás a tömegtermék B2B megoldás az értéknövelés Előnyök Költséghatékonyság Számlakövetés Lerövidülő pénzügyi teljesítés Optimalizált cash management Lehetőség addicionális és emelt színtű szolgáltatásokra (ügyfél specializált marketing) Vállalati dilemmák Elektronikus számla előnyei, hátrányai és költségei Jelenleg csoportos beszedéssel fizetők és az EBPP viszonya Az EBPP B2B és/vagy B2C megoldás? EBPP.HU vélemény Költségcsökkentő, ügyfél barát megoldás, összefogja az igényeket és megoldást kínál rájuk Fizetési módtól (sárga csekk, átutalás, csoportos beszedés) függetlenül minden szolgáltatói ügyfélnek elérhető az EBPP megoldás A korszerű, modern EBPP rendszer B2C megoldás mellett értéknövelt B2B megoldást is képes nyújtani Nincs csatlakozási díj, a bekötés költségmentes, tranzakció alapú díjazás Kommunikációs bátorság elengedhetetlen
Regisztráció elindulása az E-Rechnung oldalán Orange ügyfélkörben Ügyfelek és az EBPP Regisztráció elindulása az E-Rechnung oldalán Orange ügyfélkörben EBPP tapasztalatok: 2,5 millió potenciális ügyfél az EBPP.HU rendszerében Rendszer ismeret szintjével nő az érdeklődés „egyszerű, hasznos, sikeres” „internet” használók előnyben (nem akarnak papírt) Szolgáltatók bővülését várják Banki kapcsolatok bővülése előnyös lenne Ügyfelek dilemmái Értem és akarom? Elektronikus számla kezelése (elveszik, nincs a kezemben) Internet vagy/és mobil telefon Még nekik sem egyszerű! E-Rechnung – Orange példa fontosabb megállapításai: Nehéz indulás Több csatornás intenzív kommunikáció Lassú felfutás 2,5 millió potenciális ügyfél az EBPP.HU-nál – részletezni, hogy mi a helyzet a tényleges ügyfélszámmal Szegény érdeklődő ügyfelek! Sok kommunikációs impulzus és elektronikus pénzügyi ajánlat éri a lakosságot, melyet nem vagy nehezen dolgoz fel (hitel kártya termékek, e-banking) Nagyon sok és túlargumentált „e” biztonsággal kapcsolatos hír jelenik meg Hol marad az állami szektor? Nagyon kevés kultúraformáló kommunikáció hangzik e EBPP témakörben független szereplőktől (IHM, APEH, PM,) Uram isten, mi ez megint? Online ügyintézés szokatlansága, nincs papír a kezemben? Hiszem is meg nem is! Internet biztonság, pénzügyeim az interneten? Sok rossz hír, kevés releváns tapasztalat, szabad-e már beszállni? Ők vajon már tudják, hogy miről beszélnek? Vajon a szolgáltatók és bankok is felkészültek? Mi lesz az eddig jól bejáratott szokásokkal? Nehéz indulás (800 000 havi díjfizetésű Orange ügyfél, 1 %-nál kisebb regisztrációs eredmény) EBPP vélemény Az EBPP kultúraváltó termék, ezért a KOMMUNIKÁCIÓ elengedhetetlen a konszolidátor, a bankok és a szolgáltatók részéről A piac érett a a szolgáltatás befogadására „Tyúk vagy a tojás dilemma” - a tyúkanyó már várja a kiscsibéket
A partnereink és mi már kommunikálunk A partnereink és mi már kommunikálunk! Több, mint százezer kommunikációs kontaktus! OTP Bank bevezető EBPP kommunikáció az Interneten (2006.) DM akció az OTP Garancia Biztosító Gránit életbiztosítási ügyfélkörében (2007. január) Elektronikus DM az EXTERNET internet-szolgáltató ügyfélkörében (2007. február) Többszöri DM akció a Fővárosi Vízművek saját számlázású ügyfélkörében (2006., 2007.) EBPP bevezető banner kampány – Az Ügyfelek érdekében (2007.) Lépjen Ön is a GYŐZTESEK közé és legyen partnere az EBPP.HU-nak!
Köszönöm a figyelmüket! További információ az EBPP.HU Zrt. rendszeréről a www.ebpp.hu honlapon található! ssssssssssssssss